Gå til innhold

En PC til: Den LAN-Party fyren, den som vil at pc'en skal se fin ut. 8500,-


Anbefalte innlegg

Dette er pc'en til den som liker å ta med pc'en til vennene sine/LAN Party å vise den fram. Denne pc'en er estetisk fin og har et flott utseende, men forstatt ikke lekker på kvalitet og kjørbarhet.

 

Den innholder et fantastisk skjermkort som drar de fleste spill på ultra 1080p. En rask SSD for lynfart ved åpning av spill. En intel i5 som er perfekt til gaming, men klarer litt photoshopping/videoredigering. 16 gb med RAM for og ikke gi slipp på hva enn du prøver å dra.

 

Denne pc'en er noe du virkelig kan vise til vennene dine : http://pcpartpicker.com/p/Nxwtyc

(Legg igjen på posten hva dere syntes om pc'en, og hva dere Personlig ville forandret :grin:)

Endret av Magnuz3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor inneholder listen din en haug med gamle og utdaterte varer som ikke er til salgs lengre?

CPU/plattform er jo 4-5 år gammal.

"En haug med utdaterte varer?" CPU'en er jo det eneste som er udatert. Kyrre, dette har du nok rett i. Jeg skal skifte CPU ;) (takk for svar :) )

Endret av Magnuz3
Lenke til kommentar

Hehe du bytta fra 2500k sandy til 3570k ivy ... Fortsatt ikke siste versjon. Se etter 4690k og et 1150 hovedkort med z97 brikkesett

 

Kan komme med et konkret forslag i morgen hvis du vil men kommer ikke ned på 8500 på norske nettbutikker . Handler du i USA ?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hehe du bytta fra 2500k sandy til 3570k ivy ... Fortsatt ikke siste versjon. Se etter 4690k og et 1150 hovedkort med z97 brikkesett

Kan komme med et konkret forslag i morgen hvis du vil men kommer ikke ned på 8500 på norske nettbutikker . Handler du i USA ?

Ivy-bridge er jo ikke så halvveis ille det heller da, er fult mulig og game på den. Men nå har jeg skiftet enda en gang. Men det er jo ikke noe galt med en intel ssd. De er sikre, trygge og raske.

 

Hvis jeg bestiller mange pc-deler om gangen, bestiller jeg fra USA og får f.eks. dHl til å lukke det opp.

Lenke til kommentar

Skjønte ikke denne tråden jeg ..

  

Posten gir fremdeles ikke mening :S

Meningen er å få Den Lan-party glade pc-gamere til å bygge selv, uten bryet med å finne ut om komponentene passer "sammen" eller ikke. Derfor til "hjelp ved kjøp og salg av pc"

Lenke til kommentar

 

Skjønte ikke denne tråden jeg ..

  

Posten gir fremdeles ikke mening :S

Meningen er å få Den Lan-party glade pc-gamere til å bygge selv, uten bryet med å finne ut om komponentene passer "sammen" eller ikke. Derfor til "hjelp ved kjøp og salg av pc"

 

Jeg synes det er kjempeflott at du tar deg tiden til å hjelpe forbrukere :) Da er du på rett sted :)

 

Det som kanskje er litt dumt er at veldig mange av forslagene i oppsettet ditt er deler som ikke er å få tak i, eller er gamle eller av lav kvalitet.

 

Jeg vil anbefale deg å lese litt på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470

Jeg tror den kan gi deg inspirasjon og kunnskap om hvordan man best setter sammen gode pc-bygg :)

 

Kan også foreslå å bruke prisguide.no eller prisjakt.no i stedet for pc part picker da disse gir norske priser og viser hvilke produkter som er tilgjengelige i Norge.

 

Ellers, kjempegod innsats. Vi trenger flere som deg. Jeg synes bare at du kunne gjort noen få endringer med oppsettet ditt :)

Lenke til kommentar

Skal man ha noe imponerende å vise frem, så bør det være unikt. En lukket vannkjøler i et Bitfenix prodigy er ikke unikt.

  

Skal du ha en unik PC som du kan vise frem mener jeg absolutt du skal ta tiden til å modde den.Egen paint jobb, skjær opp slik du kan sette inn plexi glass. custom vann kjøling, led lys, fete kjøleribber på rambrikkene etc etc.

Dette er det ikke alle som har tid til å gjøre. Alle "gidder" ikke å f.eks: Vannkjøle og modifisere kabinettet. Men det er en flott ting å gjøre for de som har tid.

 

Å diskutere er alltid morsomt folkens;) vi har alle forskjellige meninger. Noen er intel, noen er AMD. Noen liker "old is gold" noen må ha det nyeste, slik er det bare :)

Lenke til kommentar

 

 

Skjønte ikke denne tråden jeg ..

 

  

Posten gir fremdeles ikke mening :S

 

Meningen er å få Den Lan-party glade pc-gamere til å bygge selv, uten bryet med å finne ut om komponentene passer "sammen" eller ikke. Derfor til "hjelp ved kjøp og salg av pc"

Jeg synes det er kjempeflott at du tar deg tiden til å hjelpe forbrukere :) Da er du på rett sted :)

 

Det som kanskje er litt dumt er at veldig mange av forslagene i oppsettet ditt er deler som ikke er å få tak i, eller er gamle eller av lav kvalitet.

 

Jeg vil anbefale deg å lese litt på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470

Jeg tror den kan gi deg inspirasjon og kunnskap om hvordan man best setter sammen gode pc-bygg :)

 

Kan også foreslå å bruke prisguide.no eller prisjakt.no i stedet for pc part picker da disse gir norske priser og viser hvilke produkter som er tilgjengelige i Norge.

 

Ellers, kjempegod innsats. Vi trenger flere som deg. Jeg synes bare at du kunne gjort noen få endringer med oppsettet ditt :)

Tusen takk for positiv tilbakemelding :) jeg skal ta en titt på tråden og se hva jeg skal gjøre bedre i neste "build" ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er det ikke alle som har tid til å gjøre. Alle "gidder" ikke å f.eks: Vannkjøle og modifisere kabinettet. Men det er en flott ting å gjøre for de som har tid.

 

Å diskutere er alltid morsomt folkens;)

Det er ikke noe galt med buildet i seg selv, men jeg ville ikke ha tillagt det den som vil vise seg frem. Kabinettet har jeg ikke noe særlig til overs for. Jeg synes det ikke er et "ekte" mini-itx kabinett da det er alt for stort. Jeg skal si meg helt enig at små kabinetter med plass til store skjermkort er flotte å dra med seg på LAN.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott at folk tar iniatitiv til å lage guider. Det var ikke slik at komponentene jeg valgte når jeg begynte i 2008, hang helt på greip heller.  :wee: Det som gjør LAN-party maskiner vanskelig, er det estetiske. Hvor høy andel av summen en vil legge inn i design, og hvor mye som går til fakisk ytelse, er veldig forskjellig fra person til person. Det er også ulikheter på hva folk synes er kult, akkurat som med klesstiler. Noen vil helst ha noe svært stilrent, mens andre derimot ønsker nærmest strobe-belysning og annet blikkfang. Derimot hvis vi snur på flisa og forsøker å finne fellesnevnere for de fleste maskiner innenfor denne kategorien, så kan ting som et kompakt, portabelt kabinett gjerne være å foretrekke. Bitfenix Prodigy er sånn sett ikke et dumt valg, med flere kule alternativer fra Silverstone, Lian Li, Phanteks og Corsair. :)

 

Sulaco-pic-01.jpg

 

Hva koster mest? Pynt eller kraftkomponenter?

Lenke til kommentar

 

 

Dette er det ikke alle som har tid til å gjøre. Alle "gidder" ikke å f.eks: Vannkjøle og modifisere kabinettet. Men det er en flott ting å gjøre for de som har tid.

 

Å diskutere er alltid morsomt folkens;) vi har alle forskjellige meninger. Noen er intel, noen er AMD. Noen liker "old is gold" noen må ha det nyeste, slik er det bare :)

 

 Enig med at er bare en promille som vil gå all inn på å modde kabinettet. Men du spør nesten etter det ultimate PC designet, og mod er det ultimate i min mening når den blir så unik.

 

Inspirasjon? 

http://www.million-dollar-pc.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...