Pluggen Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Greide akkurat å snuble i vaskebøtta oppå hemsen i verkstedet, og rett under sto det en tålig grei Rotel-forsterker som tok i mot bortimot hele bøtta med såpevann.. Er det noen sjangs for å redde den? I såfall, hvordan? Ja, den sto og spilte, og med et dunk blei det brått stille.. Er det bare å gå til anskaffelse av noe nytt, eller finnes det håp? Tenkte først å spyle den i dusjen for å få vekk voks/såperester, for så å sette den noen dager til tørk på badegulvet, men siden spenninga sto på, så er det kanskje ikke noe vits..? Håper på kjapp, og ikke minst god, respons Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 I heldigste fall er det en sikring som er gått, men det er store muligheter for at det har skjedd verre ting. Du kan spyle den ren og 'bake' den over natten i stekeovnen på lav temperatur. Men om den kan bringes tilbake til live, så er det godt mulig den har fått skader som vil gi utslag senere. Det har sikkert begynt å korrodere mange steder. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 I heldigste fall er det en sikring som er gått, men det er store muligheter for at det har skjedd verre ting. Du kan spyle den ren og 'bake' den over natten i stekeovnen på lav temperatur. Men om den kan bringes tilbake til live, så er det godt mulig den har fått skader som vil gi utslag senere. Det har sikkert begynt å korrodere mange steder. Takk for svar Vi får prøve, og om ikke så har jeg kanskje fått en påtvungen oppgradering på gang Lenke til kommentar
Pop Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Jeg kan vel neppe tenke meg en bedre unnskyldning for oppgradering (som om oppgradering av hifi trenger noen unnskyldning), men som Hårek sier kan den kanskje fungere med god tørk. Jeg tviler likevel på at det blir langvarig bra. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Siden du har såpevann, så ville jeg ha skylt med litt rent vann før tørking, da såpen kan sette igjen rester. Så lenge du lar den stå å tøkre en god studn (dager) så mulig det er liv i den. Hvis du sjekker youtube og linustechtips, så ser du han har latt PCer stå ute i regnet og reddet dem, så det bør gå. Bare ikke la noe strøm stå på dem. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2015 Den er nok død! Satte den i dusjen med tanke på at det var såpe-/voksvann jeg sølte over den, men etter noen dager med tørking er det ingen tegn til liv i den :/ Jaja, da blir det omrockering og oppgradering i stue/gutterommet og verkstedet.. Noe å annbefale til CW VE15? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Ja, nye høyttalere. For forsterker må du si noe om hvor mye du vil spandere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå