SalucoN Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Hei alle sammen! For tre år siden bygde jeg meg en ny PC for 12.500 kr, og kan si jeg er ganske fornøyd med den overall, men nå begynner den å bli litt sliten med tanke på at nyere spill med høyere krav kommer hele tiden. Jeg har derfor begynt å tenke på å oppgradere den, litt og litt da jeg ikke har råd, eller behov for å kjøpe alt på engang. Mitt nåværende headset, Razer Megalodeon, er også veldig slitt, og det er på tide å få det byttet ut, og i og med at jeg har en Blue Snowball mikrofon, så vurderer jeg et lydkort og et godt par hodetelefoner i stedet for et headset, og trenger noen tips angående det. Nåværende PC specs: Hovedkort: Asus P8Z77-VRAM: Corsair Vengeance 16 GBSSD: OCZ 120 GBHDD: Seagate Barracuda 2TBGrafikkort: Gainward GeForce GTX 670 2GBProssessor: Intel Core i7 3770K Quad Core 3,5 GhzStrømforsyning: Silver Power SP-SS850 850WKabinett: NZXT Phantom RedOS: Windows 7: Ultimate Kjører dual montior med en Phillips Brilliance 24" 144hz skjerm og en gammel Asus ett eller annet som kun brukes i ny og ne ved siden av. Tenker hovesaklig på å kjøpe et nytt grafikkort, og tror faktisk ikke det er noe annet som virkelig trenger en oppgradering? Vurderer noe vannkjøling eller et annet kabinett, men tror jeg skal klare meg foreløpig. Det jeg lurer på er hvilket grafikkort det kan være lurt å kjøpe nå, som vil holde noen år, men også med tanke på pris. Nekter å betale 10.000 for et nytt grafikkort, men har lyst på et kort som kan kjøre alle spill på max i 2-3 år til, uten drastiske problemer med frames per second. Har helt mistet oversikten over hva som er "bra" i disse dager, og føler meg heller ikke sikker på om 960 er bedre enn 670 for eksempel. Lurer også på om jeg kjøper et nytt kort, om jeg kan kjøre det sammen med det jeg allerede har, eller om jeg må bytte det ut? Og angående headset problemet mitt, noen som har noen tanker angående headset vs headphones med lydkort? Tenker at asus xnoar dg kan være et godt lydkort, men har ikke peiling på hvilke hodetelefoner som kan være en god match. Setter pris på all input angående min nåværende battlestation. TLDR: Hvilket grafikkort kan jeg kjøpe som holder meg up to date i noen år til, og kan det evt. kjøres sammen med Gainward Geforce GTX 670? Og, burde jeg kjøpe meg et nytt headset, eller evt. investere i et lydkort med noen gode hodetelefoner? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Du trenger ikke å oppgradere noe annet enn grafikkortet nei CPU'n din er fortsatt kjempebra. Jeg vil anbefale gtx 970/980 eller r9 290x. Kjøp det som passer lommeboka best Alle er kjempegode kjøp til en full HD skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå