ZMBT Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Hei, går VGS 2 året nå. Og det går så som så. Hadde eksamen for et par dager siden, og der strøk jeg, så er derfor redd for om jeg kan komme inn på VG3? Noen som vet noe mer? Har erfaringer? Eventuelt hva maksgrensa for antall stryk på VG2 er. Er også redd at jeg kan stryke i Tysk, språkfag. 2 fag er jo fort mye. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Du kommer inn på vg3, men du må ta eksamenene på nytt. Lenke til kommentar
ZMBT Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Du kommer inn på vg3, men du må ta eksamenene på nytt. Okei, takk. Men hvor sikker er du på det? Fordi det kan jo fort hende at jeg får stryk i både eksamen og fremmedspråk. Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 (endret) Du kommer inn på vg3, men du må ta eksamenene på nytt. Okei, takk. Men hvor sikker er du på det? Fordi det kan jo fort hende at jeg får stryk i både eksamen og fremmedspråk. Jeg er ganske sikker på at du kan fortsette til vg3, selvom du stryker i faget og på eksamen. Endret 10. juni 2015 av DoitNow Lenke til kommentar
ZMBT Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Du kommer inn på vg3, men du må ta eksamenene på nytt. Okei, takk. Men hvor sikker er du på det? Fordi det kan jo fort hende at jeg får stryk i både eksamen og fremmedspråk. Jeg er ganske sikker på at du kan fortsette til vg3, selvom du stryker i faget og på eksamen. Okei. Hvor har du lest dette da? Eller er det noe du tror? Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Du kommer inn på vg3, men du må ta eksamenene på nytt. Okei, takk. Men hvor sikker er du på det? Fordi det kan jo fort hende at jeg får stryk i både eksamen og fremmedspråk. Jeg er ganske sikker på at du kan fortsette til vg3, selvom du stryker i faget og på eksamen. Okei. Hvor har du lest dette da? Eller er det noe du tror? Det samme skjedde med min tidligere venn på Vgs. Du må ta eksamen til høst og bestå både muntlig og skriftlig eksamen i Tysk. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Du kommer inn på vg3, men du må ta eksamenene på nytt. Okei, takk. Men hvor sikker er du på det? Fordi det kan jo fort hende at jeg får stryk i både eksamen og fremmedspråk. For å gå videre, må du være i stand til å følge undervisningen. Da jeg gikk på videregående, var det en del som strøk i matte i vg2 og fikk gå videre. Og da jeg antar at du ikke skal ha tysk i vg3, ser jeg ikke hvordan manglende tyskkunnskaper skal hindre deg i å følge undervisningen. Lenke til kommentar
ZMBT Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Du kommer inn på vg3, men du må ta eksamenene på nytt. Okei, takk. Men hvor sikker er du på det? Fordi det kan jo fort hende at jeg får stryk i både eksamen og fremmedspråk. For å gå videre, må du være i stand til å følge undervisningen. Da jeg gikk på videregående, var det en del som strøk i matte i vg2 og fikk gå videre. Og da jeg antar at du ikke skal ha tysk i vg3, ser jeg ikke hvordan manglende tyskkunnskaper skal hindre deg i å følge undervisningen. Ja, men dette er sisteåret mitt med tysk? Og hva vil skje med eksamen jeg strøk i? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Snakk med skolen din. Tror dette er noe som de bestemmer.Eksamen maa taes opp igjen. Lenke til kommentar
ZMBT Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Snakk med skolen din. Tror dette er noe som de bestemmer. Eksamen maa taes opp igjen. Så man får altså muligheten til å ta eksamen på nytt, neste år? Eller kommer man ikke inn? Lenke til kommentar
ZMBT Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Forresten hvis jeg stryker i Matte eksamen, som jeg hadde eksamen i, går det vel ikke innafor vanlig mattekarakteren som jeg har 4 i? Eksamenskarakteren er vel en egen karakter? Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 (endret) Du kan søke videre til VG3, men du får ikke vitnemål og papirer. Du kan godt stryke et fag i VG2 og komme deg videre til VG3. For å få vitnemål og papirer må du bestå alle fag. Så du kan godt søke deg videre til VG3. Fullføre VG3 og ta opp igjen fag fra VG2 slik at du kan få vitnemål. Det blir uansett ikke skolen som bestemmer om du kommer deg videre eller ikke. Det er Vigo.no som bestemmer dette og de administratorer i Vigo.no vil avgjøre om du får lov til å gå videre til VG3 eller ikke. Så det er bare å søke i vei når de åpner søknadsprosessen. Endret 10. juni 2015 av Rioter Lenke til kommentar
ZMBT Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Du kan søke videre til VG3, men du får ikke vitnemål og papirer. Du kan godt stryke et fag i VG2 og komme deg videre til VG3. For å få vitnemål og papirer må du bestå alle fag. Så du kan godt søke deg videre til VG3. Fullføre VG3 og ta opp igjen fag fra VG2 slik at du kan få vitnemål. Det blir uansett ikke skolen som bestemmer om du kommer deg videre eller ikke. Det er Vigo.no som bestemmer dette og de administratorer i Vigo.no vil avgjøre om du får lov til å gå videre til VG3 eller ikke. Så det er bare å søke i vei når de åpner søknadsprosessen. Ja, men man søker vel ikke fra VG2 til VG3? Det gjorde jeg ifjor. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Du kan søke videre til VG3, men du får ikke vitnemål og papirer. Du kan godt stryke et fag i VG2 og komme deg videre til VG3. For å få vitnemål og papirer må du bestå alle fag. Så du kan godt søke deg videre til VG3. Fullføre VG3 og ta opp igjen fag fra VG2 slik at du kan få vitnemål. Det blir uansett ikke skolen som bestemmer om du kommer deg videre eller ikke. Det er Vigo.no som bestemmer dette og de administratorer i Vigo.no vil avgjøre om du får lov til å gå videre til VG3 eller ikke. Så det er bare å søke i vei når de åpner søknadsprosessen. Ja, men man søker vel ikke fra VG2 til VG3? Det gjorde jeg ifjor. Du kan søke fra VG2 til VG3, men det blir opp til Vigo.no å avgjøre om du kommer inn eller ikke. Da jeg gikk på videregående var det en jente i klassen som strøk i matte, men kom avlikevel inn på VG3. Hun fullførte Vg3, men fikk ikke vitnemål fordi hun ikke hadde bestått fag fra VG2. Lenke til kommentar
ZMBT Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Du kan søke videre til VG3, men du får ikke vitnemål og papirer. Du kan godt stryke et fag i VG2 og komme deg videre til VG3. For å få vitnemål og papirer må du bestå alle fag. Så du kan godt søke deg videre til VG3. Fullføre VG3 og ta opp igjen fag fra VG2 slik at du kan få vitnemål. Det blir uansett ikke skolen som bestemmer om du kommer deg videre eller ikke. Det er Vigo.no som bestemmer dette og de administratorer i Vigo.no vil avgjøre om du får lov til å gå videre til VG3 eller ikke. Så det er bare å søke i vei når de åpner søknadsprosessen. Ja, men man søker vel ikke fra VG2 til VG3? Det gjorde jeg ifjor. Du kan søke fra VG2 til VG3, men det blir opp til Vigo.no å avgjøre om du kommer inn eller ikke. Da jeg gikk på videregående var det en jente i klassen som strøk i matte, men kom avlikevel inn på VG3. Hun fullførte Vg3, men fikk ikke vitnemål fordi hun ikke hadde bestått fag fra VG2. Hvorfor tok ho da ikke bare opp matte som privatist, slik at ho fikk bestått? Lenke til kommentar
ZMBT Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 Det er vel ikke sånn at en får brev i posten når man stryker på eksamen? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Forresten hvis jeg stryker i Matte eksamen, som jeg hadde eksamen i, går det vel ikke innafor vanlig mattekarakteren som jeg har 4 i? Eksamenskarakteren er vel en egen karakter? Ja, standpunktkarakteren og eksamenskarakteren er to ulike karakterer. Du kan søke videre til VG3, men du får ikke vitnemål og papirer. Du kan godt stryke et fag i VG2 og komme deg videre til VG3. For å få vitnemål og papirer må du bestå alle fag. Så du kan godt søke deg videre til VG3. Fullføre VG3 og ta opp igjen fag fra VG2 slik at du kan få vitnemål. Det blir uansett ikke skolen som bestemmer om du kommer deg videre eller ikke. Det er Vigo.no som bestemmer dette og de administratorer i Vigo.no vil avgjøre om du får lov til å gå videre til VG3 eller ikke. Så det er bare å søke i vei når de åpner søknadsprosessen. Ja, men man søker vel ikke fra VG2 til VG3? Det gjorde jeg ifjor. Så vidt jeg husker, måtte man søke seg videre til vg3. Alle på kullet mitt kom inn på neste skoleår, også de som hadde strøket på eksamen, men vi måtte altså søke på vg3 innen søknadsfristen, som jeg tror var i mars. Lenke til kommentar
ZMBT Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 Forresten hvis jeg stryker i Matte eksamen, som jeg hadde eksamen i, går det vel ikke innafor vanlig mattekarakteren som jeg har 4 i? Eksamenskarakteren er vel en egen karakter? Ja, standpunktkarakteren og eksamenskarakteren er to ulike karakterer. Du kan søke videre til VG3, men du får ikke vitnemål og papirer. Du kan godt stryke et fag i VG2 og komme deg videre til VG3. For å få vitnemål og papirer må du bestå alle fag. Så du kan godt søke deg videre til VG3. Fullføre VG3 og ta opp igjen fag fra VG2 slik at du kan få vitnemål. Det blir uansett ikke skolen som bestemmer om du kommer deg videre eller ikke. Det er Vigo.no som bestemmer dette og de administratorer i Vigo.no vil avgjøre om du får lov til å gå videre til VG3 eller ikke. Så det er bare å søke i vei når de åpner søknadsprosessen. Ja, men man søker vel ikke fra VG2 til VG3? Det gjorde jeg ifjor. Så vidt jeg husker, måtte man søke seg videre til vg3. Alle på kullet mitt kom inn på neste skoleår, også de som hadde strøket på eksamen, men vi måtte altså søke på vg3 innen søknadsfristen, som jeg tror var i mars. Og her er det iallefall annerledes. Her må man ikke søke seg til vg3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå