Behemian Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Hei! Jeg jobber med PPD-oppgaven for tiden (skal være klar innen tosdag/fredag). Jeg går Elektro VG1, og i går ble vi satt i grupper på 2, og fikk utdelt PPD-oppgaven vår. Min partner og meg fikk oppgave å sette opp lys som går via bevegelsessensorer, med bryter. Det skal også være en stikk på hver av kretsene, men den skal ikke bli påvirket av bryteren. Her ser dere oppgaven i sin helhet; Oppdrag 3 Installasjon Installasjon lys/stikk. Rom 007 2 stk. 1 x 36W lysarmaturer styrt av bevegelsessensor og 1 stk. stikk. Rom 010 2 stk. 1 x 36W lysarmaturer styrt av bevegelses sensor og 1 stk. stikk. Oppkoblet anlegg: 1 stk. lampe, bevegelsessensor, bryter, og 1 stk. stikk. Stikk skal ikke påvirkes av sensor. Monteres på brett. Dokumenter kabelen for maksimal belastning. Kabelen er klamret på vegg, 30 meter. Så langt har jeg; Et kjapt forsøk på å tegne dette opp på en plantegning. Jeg har aldri benyttet meg av bevegelsessensorer før, så tegnet jeg brukte ble en PIR-detektor, av den enkle grunn at jeg ikke fant noe tegn for bevegelsessensor i Visio (programmet jeg bruker). Legger ved tegningen, og et zoom'et inn utklipp av selve "rommene" hvor jeg har tegnet. Plantegning.pdf Selve koblingen ser jeg for meg vil se noe ala dette ut: Så hva tror dere? Har jeg forstått dette rett? Noen anbefalinger å komme med? På forhånd takk! - SP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå