Gå til innhold

Android device manager låser ikke opp galaxy s4

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg prøver å tilbakestille pinkoden til min galaxy s4 med google sin ADM (android device manager). Når jeg logger meg inn har jeg tre valg, "Ring", "Lås" og "Slett". Jeg får konktakt med mobilen min men når jeg skriver inn ny pinkode så får jeg opp "Siden google har bekreftet at en skjermlås allerede er angitt, er ikke passordet du skrev inn nødvendig". Dermed får jeg ikke tilbakestilt pinkoden.

Er dette noe som ikke er støttet av S4? Jeg får låst mobilen med ADM, men får ikke låst den opp med den koden jeg skrev inn. Den krever opprinnelige kode. Skjermen er bare helt svart med en hengelås og ikke noe felt å skrive på. Jeg bare tester ut, men det vil si at dersom jeg faktisk hadde glemt koden min så ville ikke dette ha fungert.  Noen som har fått dette til å fungere på en galaxy S4?

X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg tar feil, men tror du har misforstått bruksområdet til ADM? Er ikke poenget å låse den når den er stjålet/mistet/borkommen, også låse opp igjen når du fysisk har fått enheten igjen? 

Jeg har ikke oppfattet at formålet til ADM er "tilbakestill passord"-funksjon, men heller tyveri/sensitivitetssikring. Hvorfor skulle man ha behov for å låse opp igjen fjernstyrt?

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil, men tror du har misforstått bruksområdet til ADM? Er ikke poenget å låse den når den er stjålet/mistet/borkommen, også låse opp igjen når du fysisk har fått enheten igjen? 

Jeg har ikke oppfattet at formålet til ADM er "tilbakestill passord"-funksjon, men heller tyveri/sensitivitetssikring. Hvorfor skulle man ha behov for å låse opp igjen fjernstyrt?

ADM skal støtte reset av passord, pin dersom man har glemt den eller at den av en merkelig grunn slutter å fungere. Det står i alle guider dersom man søker opp ADM. ADM skal overskrive det gamle passordet/pin med det nye slik at man får tilgang til enheten uten å måtte foreta en factory reset og miste alt som er lagret. Mulig ADM ikke har ikke er oppdatert til å fungere med android over 4.4.

Lenke til kommentar

Det er skjerm pin / passord / mønster jeg snakker om. Jeg har nærmest fått bekreftet at dette er android 5.0 problem. Fikk en venn til å teste det ut på sin samsung s3 som kjører android 4.4.2 og samsung nettbrett med android 4.4.2 og han fikk låst opp via ADM ved å taste inn nytt passord og overskrive det gamle uten problemer. Android 5.0 der i mot nekter å overskrive gjeldende passord så jeg regner med at dette med tiden også blir fikset for android 5.0 eller høyere. Uansett er det tryggeste å kjøre findmyphone også da den fint klarer å låse opp mine enheter med android 5.0.

Har lest litt på nettet og andre også opplever at det sluttet å fungere etter at de oppdatert android fra 4.4.2 til 5.0. Så for dere som har samsung installer findmyphone så er dere sikre på å kunne få tilgang dersom dere glemmer pin/passord/mønster. ADM er ikke til å stole på ved android oppdatering

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...