Asgeir_W Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Spurvehauk i jaktmodus Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Jaktmodusen er tydelig tilstede i blikket! Fuglen "forsvinner" litt mot bakgrunnen, men så lenge det nevnte blikket holder på oppmerksomheten så syns jeg at akkurat dèt ikke betyr så mye. Flott! -bjarte. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Herlig fluktbilde rett forfra med full fokus og skarphet på hodet mens resten står i bevegelsesuskarphetens tegn. Bildet kommer best fram med en noe mørkere bakgrunn, men det er altså for presentasjonen. Liker at det er et bilde man må se flere ganger på før man oppfatter helt hva man virkelig ser. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Et meget spennende fluktbilde, særlig med tanke på "rett forfra" posituren. Selv med lukkertid på 1/1250s blir halve vingene på hver side uskarpe. Med absolutt fulltreff hadde bare vingespissene vært uskarpe. Men det hadde ikke vært så lett å få til her. Men ikke glem, et flott resultat uansett. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Asgeir_W Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Takk for kommentarer :-) Når det gjelder bakgrunn osv; det er en av grunnene til at jeg personlig liker dette bildet godt, at man kan se hvor godt hauken glir inn i miljøet rundt seg. Uskarphet osv, man skal ha veldig høy lukkerhastighet for å få hele hauken skarp på et rett i mot-bilde som dette, jeg tror man ikke helt skjønner hastighetene spurvehaukene opererer med før man har bevitnet det sjøl. Kan anbefales ;-) Og at det i det hele tatt er skarpt er takket være autofokusen og skuddtakten til kameraet mitt, det er bare å mate på.. Læringskurven er fryktelig bratt når det kommer til spurvehauk-fotografering! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg