Gjest Slettet+0987123 Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 GTI... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Godt sett. Tror jeg foretrekker svarthvit'n her. Lurer litt på et kutt oppunder ramma neden for det smale feltet. Ikke så mye p.g.a. den del av bildet, men fordi det skaper mer spenning på den store balkongen litt lenger til høyre. Men skriv det gjerne på smakskonto'n min for jeg har vel ingen stor faglig forankring for et slikt forslag. Roar Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Tror jeg foretrekker sort-hvitt da fargene spiller ikke på lag med motivet. Åpen bakluke er heller ikke optimalt på et bilfoto, selv om bildet er av den spontane sorten. I et slikt tilfelle ville jeg prøver å komponere/beskjære bildet slik at luken ikke vises. Her kunne du f.eks gjøre et kraftig kutt på høyresiden og beskjære vekk bakluken. Bilen vises likevel i sin helhet i refleksjonen, og der er luken mindre fremtredende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Takker for hyggelige , positive og konstruktive tilbakemeldinger - Roar og Mikael. Har forsøkt kuttet som Roar foreslo og det ble bra . Å be eieren om å lukke bakluken var ikke aktuelt da han var og hentet en sykkel i butikken. Har også laget en beskjært utgave -v3 , der jeg også har klonet bort bakluken. Om denne versjonen er optimal får andre vurdere. Forsøkte også å kutte i overkant for å få bort bakluken men da ble det konflikter i vindussprossene til venstre. Mvh Alec Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Å be eieren om å lukke bakluken var ikke aktuelt da han var og hentet en sykkel i butikken. Mvh Alec Det er som regel ikke aktuelt å få folk til å lukke dører eller flytte bilen til en mer optimal posisjon. Man må bare gjøre det beste ut fra gitt situasjon. Men det er jo en flott øvelse for kreativiteten. Fotografering handler jo ofte om kreativ problemløsning Synes naturligvis at V3 ble veldig bra. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Tror faktisk du fikk ut det optimale med treer'n her. Spenningen økte da mye rot til høyre forsvant. Litt småpirk er at du kunne forsøke å klone vekk det hvite oppe i høyre hjørnet på frontruta da det blir forstyrrende fordi det havner akkurat i bildekant. Kosmetisk pirk kan man vel kalle slikt. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg