Gå til innhold

Hvilket mobilabonnement bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker å skifte mobilabonnement, siden jeg synes at Netcom er for dyrt. Jeg har et svært lite sms og ringe-minutt forbruk, men har et dataforbruk på ca. 3-4 GB i mnd. Har sett på Telipol, men synes det er unødvendig å betale for fri bruk av sms og ringe-minutt, siden jeg ikke har bruk for det. Noen som har tips? Vil gjerne høre erfaringer om Telipol, og eventuelt andre selskaper som er aktuelle for mitt forbruk.

 

 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei!

Jeg tenker å skifte mobilabonnement, siden jeg synes at Netcom er for dyrt. Jeg har et svært lite sms og ringe-minutt forbruk, men har et dataforbruk på ca. 3-4 GB i mnd. Har sett på Telipol, men synes det er unødvendig å betale for fri bruk av sms og ringe-minutt, siden jeg ikke har bruk for det. Noen som har tips? Vil gjerne høre erfaringer om Telipol, og eventuelt andre selskaper som er aktuelle for mitt forbruk.

 

Telipol Mikro (50 min/sms etc) til 38,- pluss datapakken deres på 5GB til 199,- blir vel ca kr 237,- . Telipol Mini til 59,- gir deg 100 minutter etc og da er du vel oppe i 257,-.

Da nærmer du deg Hello sitt "Elsk"-abo til 269,- med 5GB data og fri ringing etc.

 

Personlig foretrekker jeg mobilt bredbåndsabonnement kombinert med et telefonabo med relativt lite (middels?) forbruk inkludert. Kombinasjonen 10GB data fra Chess og det minste Helloabonnementet koster meg 297,-/mnd (229+68). Hadde mobil bredbåndsrouter fra før.

5GB fra Chess i form av mobilt bredbåndsabo koster 149,- (uten router).

 

Har tidligere gode erfaringer med Telipol og så langt også med Hello.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei!

Jeg tenker å skifte mobilabonnement, siden jeg synes at Netcom er for dyrt. Jeg har et svært lite sms og ringe-minutt forbruk, men har et dataforbruk på ca. 3-4 GB i mnd. Har sett på Telipol, men synes det er unødvendig å betale for fri bruk av sms og ringe-minutt, siden jeg ikke har bruk for det. Noen som har tips? Vil gjerne høre erfaringer om Telipol, og eventuelt andre selskaper som er aktuelle for mitt forbruk.

Telipol Mikro (50 min/sms etc) til 38,- pluss datapakken deres på 5GB til 199,- blir vel ca kr 237,- . Telipol Mini til 59,- gir deg 100 minutter etc og da er du vel oppe i 257,-.

Da nærmer du deg Hello sitt "Elsk"-abo til 269,- med 5GB data og fri ringing etc.

 

Personlig foretrekker jeg mobilt bredbåndsabonnement kombinert med et telefonabo med relativt lite (middels?) forbruk inkludert. Kombinasjonen 10GB data fra Chess og det minste Helloabonnementet koster meg 297,-/mnd (229+68). Hadde mobil bredbåndsrouter fra før.

5GB fra Chess i form av mobilt bredbåndsabo koster 149,- (uten router).

 

Har tidligere gode erfaringer med Telipol og så langt også med Hello.

 

Takk for svar! Hvor finner du datapakken til Telipol? Lurer også på om du får høyere hastighet hvis du bestiller datapakken, siden det står at man får 6 mb/s om man velger micro/mini/medium.

Lenke til kommentar

 

Har aldri prøvd Banzai, men har tenkt å prøve med tid og stunder. (Bruker nå Chess.)

 

https://www.banzai.no/

Er du fornøyd med chess? Hvilket abonnement har du?

 

 

Jeg bruker bare kontantvarianten. En kontant global, da jeg ringer en del utenlands og en vanlig kontant for lokal. Det som er kjempebra, det er jo at man kan kjøpe slike ting som datapakker og "fri snakk" og "fri sms" etter hvert som jeg trenger det. Har også en OneCall, også kontant. Grunnen til valg av kontant er først og fremst at jeg reiser mye i utlandet og jeg ønsker ikke risikoen med et mobilabonement som på en eller annen måte har gått "bananas" i utlandet med en kjemperegning som resultat. Har aldri hatt et eneste problem hverken med Chess eller OneCall, men Chess har jo fordelen med alle disse "ekstrapakkene" som for meg blir "billigst" ettersom jeg bare behøver dem nå og da. 

Endret av arne22
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei!

Jeg tenker å skifte mobilabonnement, siden jeg synes at Netcom er for dyrt. Jeg har et svært lite sms og ringe-minutt forbruk, men har et dataforbruk på ca. 3-4 GB i mnd. Har sett på Telipol, men synes det er unødvendig å betale for fri bruk av sms og ringe-minutt, siden jeg ikke har bruk for det. Noen som har tips? Vil gjerne høre erfaringer om Telipol, og eventuelt andre selskaper som er aktuelle for mitt forbruk.

Telipol Mikro (50 min/sms etc) til 38,- pluss datapakken deres på 5GB til 199,- blir vel ca kr 237,- . Telipol Mini til 59,- gir deg 100 minutter etc og da er du vel oppe i 257,-.

Da nærmer du deg Hello sitt "Elsk"-abo til 269,- med 5GB data og fri ringing etc.

 

Personlig foretrekker jeg mobilt bredbåndsabonnement kombinert med et telefonabo med relativt lite (middels?) forbruk inkludert. Kombinasjonen 10GB data fra Chess og det minste Helloabonnementet koster meg 297,-/mnd (229+68). Hadde mobil bredbåndsrouter fra før.

5GB fra Chess i form av mobilt bredbåndsabo koster 149,- (uten router).

 

Har tidligere gode erfaringer med Telipol og så langt også med Hello.

Takk for svar! Hvor finner du datapakken til Telipol? Lurer også på om du får høyere hastighet hvis du bestiller datapakken, siden det står at man får 6 mb/s om man velger micro/mini/medium.
Oppl om datapakkene ligger ikke ute på sidene deres enda, fikk dem vet å kontakte ks(krøllalfa)telipol.no :

Surf500 (500mb):49,-

Surf1000 (1GB):99,-

Surf3000 (3GB):149,-

Surf5000 (5GB):199,-

Surf15000 (15GB):399,-

 

Jeg vet ikke noe om hastighetene på disse.

Bruker ikke nett til "tyngre" saker, hovedsaklig surfing, e-post, noe DropBox/OneDrive og som hotspot. 6 Mbit/s holder bra til enkelt bruk. Har et par kontantabonnement med den hastigheten i Telenors nett med 10 kroner dagen for databruk i de tilfellene Chess sin dekning ikke holder. Hastigheten oppleves som overraskende kjapp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Siden det er så lite som skiller i pris ville jeg vurdert å betale 50 kr mer pr. mnd for å ha gratis ringeminutter. Da tror jeg beste abonnement er Hello Elsk eller Onecall Grunnpakke.

 

Ellers ser Telipol Micro ut til å være billigst med inntil 3GB data inkludert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...