Fredrik Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hihi, hva er det morsomte dere har gjort på skolen, evt mot lærere? Min tøffeste er når vi hadde heimkunnskap i 9. og jeg var vekk litt.. Da hadde klassen sagt at jeg var psykisk utviklingshemmet og læreren trodde det visst (Skal jeg bli fornærma nå?) Så jeg fant etterhvert ut at dette kom til å bli 3 sløve timer.. Hun bakte brødet mitt og jeg kunne bare gå rundt som jeg ville.. Tusle rundt på skolen til andre klasser osv.. Klassen fikk også noen vikarer til å grine Jeg synes faktisk synd på vikarer! heh Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Når du har begynt med heimkunskap. Det er ikke om meg, men to kamerater av meg. Vi hadde en tilbakestående fyr i klassen, han hadde hjelpelerer. Vi måtte bytte på å være på gruppa hans. Når de to kammeratene mine måtte være på den gruppa, tok de mengdevis med salt i maten. De tok også og fylte saft glasset til læreren med masse salt. Læreren hadde ikke set at de gjorde det, men ho sa ikke noe om saltet da ho spiste og drakk ho sat at ho trenkte mer salt i maten jeg så de tok salt i, og det var store mengder. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hehe. Klasse B på ungdomsskolen gjorde mye jævelskap. Vi hadde en vikar i engelsk, som hadde litt sterk skjeggvekst til kvinne å være.Det meste av timen gikk med på å skrive "barber deg!" på tavla og glane på skjegget hennes når hun prøvde å få vår oppmerksomhet. Så kastet vi jakken hennes i toalettet, til alles store begeistring. Så fikk vi henne til å gråte og sladre på rektor, og vi klarte til og med å få henne sparket! Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 såå.. dere fikk en lærer sparket p.g.a. skjeggvekst? ._o Det høres ganske patetisk ut tbh Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hurra, dere gjorde en kvinne arbeidsledig pga "sterk skjeggvekst" Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Ikke BARE derfor da!! Hun var en elendig lærer, hadde ingen ryggrad whatsoever og kunne ikke faget engang. Alt det andre var bare toppen av isfjellet. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 og derfor kastet dere jakken hennes i toalettet? Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Ligger mer bak alt dette. Klart, det var jo synd på henne, men 98 % av behandlingen fortjente hun. Hvis hun ikke klarer å få orden på ungdomsskoleelever, hadde hun ingenting der å gjøre i det hele tatt. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Lurer på ka haltan syns om det hele. Syns synd i læreren. :grine: Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Det er da hovedsaklig den enkelte elev som må holde orden på seg selv. Lærere blir hovdsaklig betalt for å lære (;0) og ikke for å holde orden på en gjeng ungdomsskoleelever som ikke klarer å oppføre seg skikkelig. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 hvorfor meg SnowDoggieDogg? Siden du spurte så: Lærere er rare dyr, noen er snille og flinke, noen er slemme og flinke, noen er pure evil og flinke. På den andre siden har vi de som er elendige og snille, elendige og slemme, elendige OG pure evil. Når man har en lærer av sistnevnte type som gjerne trakkaserer enkeltelever, og ikke gir en DRITT tilbake, er det fryktelig kjipt. Har selv hat 1 slik lærer, hun ble sparket av skolen, mye på grunn av min og enkelte andre elevers oppfordring. Når det er sagt er det selvfølgelig ikke snillt å mobbe en lærer, men enkelte lærere ber om det. De argumenterer gjerne med at man skal ha respekt for sin lærer og de voksne, det er slik dessverre at mange lærere/voksne ikke innser at respekt er en GJENSIDIG greie. Skal vi respektere de, så skal jaggumeg de respektere oss også. Dersom man IKKE blir respektert skikkelig av sin lærer kan heller ikke læreren kreve å bli respektert av eleven. Så enkelt. (SnowDOG_: hvorfor meg? ) Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Nei fordi du er så flink med meninger : Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Kan vel ikkje komme på det _morsomste_, men ting som f eks å sei til en lærer akkurat i det han kommer inn i klasserommet for å ha time "Dra deg ut din ******* tosk!" .. blei en sur anmerkning det.. Ellers så prøvde /me og en del andre å løfte vekk den lille poloen til en lærer - hu trua med politianmeldelse Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 På skolen vår har vi knust et par ruter til ca 10000kr (hundretusen) ellers har jeg ikke gått der så veldig lenger.. begynte der i år Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 i 6.klasse fikk vi en vikar til å slå løs på en elev .. vi irriterte hu som ****** .. så kom han stakkes lille palistineren med en liten frekk kommentar og vips .. elles var min klasse delvis skyldig i å få en anne lærer sparket .. da jeg gikk i 9 vi hadde han de 2 første timene en dag .. og i 3 time hadde han parralell klassen vår .. og de var like ille som oss og etter totalt 3 timer med bare faenskap tok han en av elevene i den klassen og holdt opp ned utenfor vinduet .. og rista .. (2.egt) timen etter hadde han oss igjen .. den timen varte bare 15min .. før han ble kallt opp til rektoren .. og sa var det ikke mer av hann det året .. men han fikk jobben tilbake året etter ... Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Det kunne han blitt anmeldt for da k-dog. :@ Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Det skjedde ganske mye rart på skolen jeg gikk på. (Videregående) Husker ikke noe konkret nå, men en kamerat av meg satt og daska kølla i pulten under 2SK tentamen. Det ble gjort en del bøll i fysikk timene, med strøm og sånt. Han som satt ved siden av meg fikk nesten hjerteinnfarkt da han trodde vi kjørte strøm rett fra veggen inn i hånda hans. Det var vannvittig morsomt der og da. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Det skjedde ganske mye rart på skolen jeg gikk på. (Videregående) Husker ikke noe konkret nå, men en kamerat av meg satt og daska kølla i pulten under 2SK tentamen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 I 10ene sendte vi raketter gjennom gangene, hev melkekartonger i ventilanleggene osv. Det var tider. Pur f*enskap som å knuse ruter å slikt er bare idiotisk. Lenke til kommentar
Beelsebub Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Historier som dette styrker bare mine meininger om at disiplinen no til dags, ikkje er bra nok. Det er rett og slett for slapt i dagens skule, elevene kan jo gjere så og sei kva dei vil, uten få nokre særlig reaksjoner. Ein lærer blir i dag ofte sett på som ein tulling, og har som oftast vansklig med å framstå som ein autoritet. Det er sikkert mange grunner til dette, men noko må i allefall gjerast. For det fyrste er eit miljø utan noko form for disiplin, eit miljø som ein ikkje lærer noko særlig i. for det andre er erfaringer fra skulen noko som du tar med deg vidare i livet. Mine erfaringer angående lærere er at eg har hatt mest utbytte hos dei som var strenge, men rettferdige. Har hatt lærere av mange slag, dei eg synst var dei beste lærarane, var dei som hadde klare grenser, og konsekvent med å håndheve desse grensene. Nokre lærare hadde veldig difuse grenser, dvs at dei ein dag kunne la nokon sitte å snakke i timen, mens ein dag kunne dette bli slått ned på. Dette synes eg er feil, på grunn av at du som oftest straffer folk for ting som andre også gjer, men dei gjorde det ein dag læraren var i betre humør. Elevene må bli forvirra av slike lærara, dei får vanskar med å forholde seg til læraren. Poenget: ein lærar burde være konsekvent, slik at elvene veit kor dei har vedkommande. Har og hatt erfaringer med ein lærar som var veldig for konseptet "ansvar for eiga læring". "dere trenger ikkje gjøre leksene, det velger dere selv" er noko ein lærar sa til tysk klassen eg gjekk i, då ingen av elevene hadde gjort leksene, vart ho sint, dvs ho sa ho vart sint, men det så ikkje sånn ut, ho smilte med vennlige auger, og sa "no er jeg sint", og gav oss ein skjennepreken, uten å vise teikn i ansiktet til at ho faktisk var sint. Denne episoden går ned i min skulehistorie som den meste skremmende, at nokon kan stå å gi ein skjennepreik, der normale folk ville ha skreke, og vore raude i trynet, der sto ho med smilet og dei vennlige augene, SKREMMENDE. Og dette meiner eg seriøst, etter den episoden, hadde ikkje peiling på kva emosjonell status ho var i, når eg snakka med ho. Då har vel eg sagt litt om mine meininger om skulen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå