Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg har nå for noen dager siden funnet ut at jeg er gravid. Han jeg er gravid med har jeg vært sammen med i 4 år, og vi har et stabilt forhold! Problemet her at jeg ikke kan beholde barnet da vi kommer fra 2 forskjellige land. Familien hans har ikke akseptert meg, og vil ikke ha noen ting med meg å gjøre, enda de ikke kjenner meg engang. Mens min far ikke tolererer det landet kjæresten min kommer fra, og da heller ikke aksepterer at vi er i et forhold. Rasistisk fra begge parter. 

Jeg er nå 21 år gammel. Sikker på kjæresten min, og det vi har bygget opp sammen, og synes det er helt jævlig, på godt norsk at jeg ikke kan få dette barnet. Jeg er lykkelig samtidig som jeg er knust, om det er lov å si. 

Kjæresten min studerer et stykke unna, og vi sees kanskje 1 gang i mnd. Han har sitt siste år nå etter sommerferien, og alt passer så dårlig! hadde dette bare skjedd om et år, kunne vi stått i mot familien sammen, flyttet for oss selv og tatt konsekvensene sammen, og fått dette barnet! 

Jeg veit ikke helt hva jeg vil med dette innlegget! men jeg har ikke fortalt om graviditeten til noen, og synes dette er veldig vanskelig! Jeg er så redd for å kjenne at det er noe i magen min før aborten, det kan jeg bare ikke! 

Både jeg og kjæresten er sønderknuste over dette, nå lever jeg i et mareritt, hvor jeg skal fjerne den største gleden. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drit i familien din dersom de ikke respekterer på grunnlag av så lite.

Du kan ikke la familien diktere hvem du skal leve livet ditt med. Du kan i alle fall ikke la familien være den avgjørende faktor for at du skal kvitte deg med barnet ditt som du selv ønsker å beholde.

Ærlig talt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Ikke la familien din styre hva du skal gjøre. Det virker som både du og kjæresten din ønsker dette barnet, og om familiene deres ikke kan respektere deres valg er de ikke verdt det. De er nok skeptiske nå, men mest sannsynlig vil det gå over når barnet kommer til verden. Håper dere klarer å stå imot presset :(

Lenke til kommentar

høres ut som dere må skaffe dere nye familier. 

hva sier kjæresten din? det er jo ikke som om dere ikke kan bli gravide om et år eller to hvis du bestemmer deg for å ta abort... 

Det synes jeg var et fælt forslag. Du mener det sikkert ikke slik, men det høres ut som at man bruker abort og fjerner et liv fra verden fordi det ikke passer så bra akkurat nå...

Edit: Jeg er nok litt konservativ, men jeg mener at abort kun skal brukes i ekstreme tilfeller. Da mener jeg voldtekt, fare for mors liv og ung alder. Jeg synes ikke det er ok å velge å ta et liv bare fordi det ikke passer så bra nå. Jeg synes man burde ta ansvar for handlingene sine. Spesielt når man er gravid med den man elsker og vil tilbringe resten av livet sammen med.

Endret av Strato
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange besteforeldre vil akseptere et barn og hjelpe til for barnets skyld selv om det er ganske alvorlige konflikter mot de andre besteforeldrene. Det kan hende de aksepterer det og ser bort fra rasismen dems.

Familiene trenger ikke være venner eller ha noe kontakt for å hjelpe i denne situasjonen. Foreldrene til typen din trenger heller ikke se deg for å treffe barnet og hjelpe til, og omvendt selvfølgelig. Forholdet mellom familiene kan fortsette som "normalt" uavhengig om det er et barn og mor som trenger støtte, de kan gi det uansett!

Mitt råd er vel å si det til familiene uansett hva som kommer til å skje, selv om det ikke nødvendigvis er en smart ting å gjøre. Det er kanskje ikke det beste rådet, men det beste jeg har å komme med :hm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX

Hvis du har blitt gravid ved et uhell og det kommer på et tidspunkt hvor du føler det ville vært ustabilt for barnet å komme til verden, er det din fulle rett til å terminere graviditeten uten å skulle ha dårlig samvittighet for det.

Et barn vil du komme til å ha ansvar for i laaang tid fremover, og hvis du føler du kan gjøre det på en bedre måte om noen år f.eks., kan det være et bedre valg å ta. 

Å få barn er ditt valg, ingen kan bestemme at du skal eller ikke skal få det.  :)

Lenke til kommentar

Du må gjøre det som er riktig for deg. Familie er godt å ha i ryggen, men det viktigste her er at du tar en beslutning sammen med kjæresten din på grunnlag av hva dere ønsker å bygge opp sammen. Ikke hva familiene deres ønsker eller ikke ønsker. 

Kommentar: 

Å ta abort kan ikke være et drap så lenge fosteret ikke er levedyktig.

Hvis det å abortere er å drepe, så burde jeg vært siktet for uaktsomt drap ettersom jeg har spontanabortert. 

Det gir ikke mening. 

Er forøvrig enig i det du sier om at man ikke skal ta så lett på abort som vi gjør i disse dager. Man må stå til ansvar for de valgene man har tatt. 

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle tilbake mld! Og tusen takk til dere som viser forståelse, jeg føler meg veldig forferdelig akkurat nå! Men det skal sies at graviditeten skylles en matforgiftning jeg har vært plaget med. Altså dette er aldri noe jeg ville ha slurvet med av piller, for å forårsaket da jeg alltid har hatt i bakhodet at ting er ustabilt familiemessig! Og jeg skulle ønske dette bare var en liten familiekonflikt! Men begge parter er Midtøsten, og jeg delvis norsk! Født nordmann og oppdratt av norsk mor! Så det hele er veldig spent, og kjæresten risikerer en framtid uten familie, og bli boikottet! Forferdelig, men sant! Jeg skulle bare ønske situasjonen var annerledes... For jeg vil ha dette barnet, mer enn alt!

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle tilbake mld! Og tusen takk til dere som viser forståelse, jeg føler meg veldig forferdelig akkurat nå! Men det skal sies at graviditeten skylles en matforgiftning jeg har vært plaget med. Altså dette er aldri noe jeg ville ha slurvet med av piller, for å forårsaket da jeg alltid har hatt i bakhodet at ting er ustabilt familiemessig! Og jeg skulle ønske dette bare var en liten familiekonflikt! Men begge parter er Midtøsten, og jeg delvis norsk! Født nordmann og oppdratt av norsk mor! Så det hele er veldig spent, og kjæresten risikerer en framtid uten familie, og bli boikottet! Forferdelig, men sant! Jeg skulle bare ønske situasjonen var annerledes... For jeg vil ha dette barnet, mer enn alt!

Lenke til kommentar

Du trenger da ikke drepe barnet bare fordi familiemedlemmer ikke liker at dere er sammen? Det er en dårlig unnskyldning.

Må du gi deg.

"drepe barnet....."

Gjør det du synes er best.

Om det er å fjerne fosteret eller å kutte ut familiene deres.

Med de mentale problemene familien har så hadde jeg vurdert det siste.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

For jeg vil ha dette barnet, mer enn alt!

Der har du jo svaret. Dette er ikke vanskelig en gang. Tenk om du ikke kan leve med deg selv etterpå fordi du angrer slik? Har hørt om flere enn én person som blir psykisk ustabile fordi de aborterer et barn som de egentlig ville ha mer enn alt annet.

Så det hele er veldig spent, og kjæresten risikerer en framtid uten familie, og bli boikottet! Forferdelig, men sant! 

Jeg ville heller levd uten familie enn en slik møkkafamilie. Det eneste som er familiært her er jo at man deler blod. Dette er jo verdens ondskap på sitt beste. Bare å komme seg vekk å stifte egen familie spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX

Vi kan ikke komme med svaret for deg, så du må nesten bare gjøre deg opp en mening om hva som er best for deg/dere og barnet.

Er det best at dere ikke får barn nå men kanskje senere, kan det være en idé å ta abort.

Går det greit at dere får det nå, er det bare å la det stå til og gjøre deres beste. 

Det viktigste er at hvis barnet blir født, så får det en god oppvekst. Hvis dere har mulighet til å gi barnet en god oppvekst nå, er det kjempefint. Hvis ikke, kanskje nå ikke er den beste tiden å få et barn. 

Lenke til kommentar

Hvis du og kjæresten din vil ha barnet sammen i norge, så kan gjengen i midtøsten bare rope så høyt dem klarer, dere hører det ikke uansett.... Hvis det er viktigere for familiene deres at dem kontrollerer dere enn at dem får ha kontakt med dere, så kan dem ryke og reise spør du meg... men jeg skjønner det er en vanskelig beslutning å ta. Du virker som du har mye kjærlighet for kjæresten din og barnet og det er vel det beste utgangspunktet for å starte en familie spør du meg.... 

Lenke til kommentar

For jeg vil ha dette barnet, mer enn alt!

Da får du barnet. Uansett hva familien din sier, blod er IKKE tykkere enn vann. Eller jo, men det er irrelevant - vaniljesaus er tykkere enn blod igjen.

Familie som ikke aksepterer deg og respekterer dine valg kan få seile sin egen sjø, ikke heng deg opp i at du MÅ beholde familien din over alt. Din nye, SELVVALGTE familie er den som teller. Dere 2/3.

Du sier din mor er norsk, vil ikke hun antagelig støtte deg uansett? Om ikke får hun dra til sjøs med de andre - dette bruddet vil jo uansett komme senere så lenge du skal være sammen med denne mannen, hvorfor ikke nå?

TL;DR: Skit i familie som ikke er glad i deg for den du er - ta vare på familie og venner som aksepterer DEG og dine valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...