MirusMentis Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Kjøpte et par clas ohlson dimmere på kampanjen deres her for noen uker siden. 4i1 sensoren fungerer fint. Dimmerene måtte jeg vente litt med å teste pga elektrikker kompis som ikke hadde tid. Vel han var her i kveld og koblet opp. Når vi satte på strømmen igjen så lyser den opp og led pulserer Lysene (3stk Gu10 halogen downlights) er av. Jeg trykker inn bryteren som er en vanlig enpolet bryter med pulsfjær. Lysene går på med ca halv styrke. Jeg får inkludert den i HS3, men der stopper det. Den responderer ikke på noen kommandoer fra HS3, og det skjer ingen ting ved trykk på fysisk bryter. Klønet masse frem og tilbake, fjernet den fra hs, inkluderte den på nytt, prøvde resette den ved å trykke inn include knapen i 20 sek etc. Etter hvert gir jeg opp og henter en ny dimmer. Den oppfører seg helt likt?? Elektrikkeren sier at disse kan man ikke koble feil. Så han mener de er 'DOA'. Hva tenker ekspertisen? Jeg trodde at å dimme halogen var såre enkelt, og at det kun var LED man måtte ha spesifikke dimmere for. Stemmer ikke det? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) For å dimme dem med bryter og ikke bare slå de av og på må du endre parameter på dimmeren til impulsbryter, står i bruksanvisning som fulgte med. Mine fungerer fint fra HS3 med uzb stick og nyeste beta z-wave plugin, funket ikke med ikke-beta versjonen. Edit, instruks for å endre oppførsel med bryter.External Switch/Button Control The Aeotec Micro Smart Energy Illuminator G2 is set to be controlled via 2-state(flip/flop) external wall switch by default. Pushing and holding the button 6 seconds on the Micro Smart Energy Illuminator G2 will swap between this default mode and the momentary push button external wall switch mode. Endret 9. juni 2015 av Actibus Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Takk Actibus, jeg har lurt på akkurat det når det gjelder Aeon innbygg switchene. MirusMentus: Om ikke Actibus sitt forslag virker (og du ikke kan dimme dem ved å holde knappen inne): Kan du vise et skjema over hvordan du har koblet dem? Endret 9. juni 2015 av Fermate Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 Holde inne i 6 sek virket ikke. Ingen trykk på fysisk bryter ser ut til å gjøre noen forskjell. Lyset var alltid på med 50% styrke. Var ikke mulig å slå av hverken fra hs eller med fysisk bryter. Har ikke noe skjema, men her er det TN nett, så blå nøytral leder er koblet inn på AC N, Brun fase inn på AC L. Brun fase etter dim ut på Load-L. Load-N er ikke i bruk. Selv om jeg tror han koblet den også for å teste. Kompis tok med seg den ene dimmeren hjem for å forsøke på et IT nett, men han har ikke z-wave utstyr så det blir bare for å se om han får den til å virke. Hvor finner jeg beta zwave plugin? - Selv om jeg ikke tror dette er et zwave problem.. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Det er knappen på selve dimmeren du skal holde inne, ikke bryteren (bare for å poengtere det) Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Vet det Er det samme på Aeon sine av/på brytere. Der fungerte det helt fint. Med disse dimmerene så er det ikke mulig å slå av eller på lyset med annet enn sikringen. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Og bryteren er koblet riktig, ikke brukt 3v utgangen istedenfor den andre? jeg har 2 stk fra tronika og de virker fint Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Nei, nei.. 3V utgangen er for liten for PN kabel Tror også 3v er litt lite for å dra disse spottene. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 (endret) Tenkte at kanskje bryteren var koblet mellom 3v og en av de 2 andre bryterinngangene istedenfor mellom inngangen til bryteren Du finner z-wave beta plugin nederst på lista over plugins, der er det en egen seksjon for beta-pugins, det er jo veldig rart hvis du har fått 2 defekte enheter. Så hos deg er det koblet slik som til høyre på bildet? Endret 10. juni 2015 av Actibus Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 Ja det stemmer. Dvs det ble koblet tilbake til vanlig analog dimmer da. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Ja det stemmer. Dvs det ble koblet tilbake til vanlig analog dimmer da. Mener du at den analoge dimmeren var med i koblingen din eller at du har koblet tilbake nå? Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 16. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2015 Ble koblet tilbake. Den var på ingen måte i bruk da zwave dimmeren var satt inn. Da var det en vanlig vippebryter med pulsfjær. Elektrikkeren fikk ikke disse til å virke hjemme hos seg heller, så da går de i retur til Clas. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Det er knappen på selve dimmeren du skal holde inne, ikke bryteren (bare for å poengtere det) Takk for det tipset Actibus. Til info fant jeg på nettet nå (og har testet det på en Switch modul, -ikke dimmer) at du kan gjøre det samme med å sette parameter 120. 0 = Flip/flopp 1 = Momentary Så slipper en å åpne boksen Finnes det noen god oversikt over disse parameterne? Lenke til kommentar
hkmod25 Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Det er knappen på selve dimmeren du skal holde inne, ikke bryteren (bare for å poengtere det) Takk for det tipset Actibus. Til info fant jeg på nettet nå (og har testet det på en Switch modul, -ikke dimmer) at du kan gjøre det samme med å sette parameter 120. 0 = Flip/flopp 1 = Momentary Så slipper en å åpne boksen Finnes det noen god oversikt over disse parameterne? Velg: LAST NED fane, etterpå klikk - "Tech Manual" her er for AV/PÅ modul: https://www.tronika.no/no/zwave-apparatstyring/66-bryter-1-veis-dsc18.html her er for dimmeren: https://www.tronika.no/no/lysstyring/65-dimmer-dsc19.html Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Ah takk! Selv om denne manualen sider det motsatte av hva jeg erfarte når det gjelder 0 og 1 på parameter 120... Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Det er for en annen versjon, jeg fikk tilsendt riktig fra produsent. Link https://drive.google.com/file/d/0B73y-RoFvsKLd2c5OTVrQVc5Tm8/edit?usp=docslist_api Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå