Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fullt realfag VG2

Anbefalte innlegg

Hei!

Neste år har jeg valgt fullt realfag. Realfagene jeg har valgt er; R1, fysikk, kjemi og IT. Jeg ser på meg som en over gjennomsnittlig flink elev. I år får jeg 6 i 1T og 5 i naturfag (5 og 6 i de andre fagene). Det jeg lurer på er hvor mye jobb som kreves for å oppnå 5 og 6 i realfagene. Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi jeg er redd for å miste skolemotivasjonen og få dårlige karakterer (jeg er klar over ekstrapoengene). 

Noen av deres erfaringer og tips hadde jeg satt stor pris på! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde selv fullt realfag VG2, da hhv. R1, fysikk 1, kjemi 1 og biologi 1. Endte opp med karakterene 5,5,6,6.

Hadde da 5 på både T1 og naturfag, selv om jeg nok burde klart 6ern. Hvor mye jobb som kreves er veldig variabelt, og går både på hvilken type person du er, og hvilken skole du går på (dessverre). Det som skal sies er at det å ta fullt realfag selvfølgelig krever MYE mer innsats enn om man velger andre fag som idrett, markedsføring osv. Det skal allikevel for en gjennomsnittlig person være fullt mulig å bestå samtlige fag med gode karakterer. Nå vet ikke jeg hvilket ambisjonsnivå du ligger på, og hvilke planer du har videre i livet, men med mindre du skal bli klinisk psykolog, advokat eller fysioterapeut er vel gode karakterer lite å spare på uten realfagskompetanse uansett?

Endte totalt opp med 5.1 i snitt fra VGS

Lenke til kommentar

I vg2 hadde jeg R2 (Hadde 1T i 10.), fysikk 1, kjemi 1 og bio 1. Fikk 6 i alt unntatt matte, hvor jeg fikk fem. Hadde 6 i 1T og naturfag. Husker ikke at jeg økte arbeidsmengden noe voldsomt til andreåret, men jeg ble kanskje litt flinkere til å arbeide effektivt. Viktigst å følge med i timene og gjøre alle leksene (det var jeg dårlig på i R2 desverre, angrer meg nå). Må selvfølgelig legge inn ekstra innsats foran prøvene, men å få 6 er ikke så vanskelig som man kanskje tror (lettere enn jeg trodde i alle fall).

Lykke til! Realfag er gøy :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...