thuen88 Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Har en Yamaha TZR 50 07 modell, som jeg har tatt plomben på. Hvordan vil effekten av oppgraderingen være om jeg bytter til en 70cc sylinder ? Bruker 115 dyse nå, burde jeg endre på dette etter et eventuelt bytte ? Endret 9. juni 2015 av thuen88 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Du ikke bare bør bytte dyse. Sansynligvis må du bytte. Forutsatt at det ikke er noe turtallsperre så vil sylinderbytte gi en veldig stor effektøkning. Det vil også bli et jækla baluba hvis du havner i ulykke e.l. med den. Anmeldelse, regress og det som værre er. Lenke til kommentar
thuen88 Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 Blir vel samme balubaet uansett trim ? 115mm dyse passer perfekt til uplombert orginal anlegg. Hvilken dyse burde jeg satt på ved å endre til 70cc sylinder ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Stemmer det, trim er trim. Dyse finner du ut om du søker litt. Anbefaler deg en sylinder med bunndrag om du skal bruke den som en hverdagssykkel. Å jage turtall er noe dritt når man bare vil hjem fra trening. Top Performance Trophy, Metrakit Handmade og T6 Asso er fine sylindere, men det er litt mer sprut i T6 Asso. Hva slags effektanlegg har du? Effekten vil være helt syk i forhold til 50cc. Snakker ikke nødvendigvis om toppfart, men akselerasjon og det at man kan holde fart opp bakker. Lenke til kommentar
thuen88 Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Har kun uplombert orginal potte. Spørsmålet er hva slags dyse jeg skal velge. Har Airsal 70cc sylinder liggende nå. Lenke til kommentar
thuen88 Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Oppsettet blir da: uplombert orginal potte. 16mm orginal forgasser. Airsal 70cc forgasser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Kjøp Yasuni Cross på finn. Uplombert eksos er på ingen måte optimalt med sportsylinder. Lenke til kommentar
thuen88 Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 Blir jeg stoppet av politiet med effektanlegg, ser de det med engang. Med plombert orginal eksos er ikke trimmen synlig, og da har jeg vertfall en sjanse til å hive på orginalt før jeg eventuelt må på visning. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Hehe.. drømmer tilbake til ungdommen når jeg hadde en 50ccm suzuki pv.. satt i 80 ccm i den og den lille jævelen klarte 120 Men du sliter mer nå enn vi gjorde i ungdommen på 90 tallet.. tar vel fra deg lappen når du blir tatt for trimming i dag? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Standard prosedyre i dag er vel 6500,- i bot, avskiltning og utsettelse på lappen? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Ja og det burde være nok til å la være med å bryte regelverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå