Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppgradere sylinder TZR

Anbefalte innlegg

Har en Yamaha TZR 50 07 modell, som jeg har tatt plomben på. Hvordan vil effekten av oppgraderingen være om jeg bytter til en 70cc sylinder ? Bruker 115 dyse nå, burde jeg endre på dette etter et eventuelt bytte ?

Endret av thuen88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ikke bare bør bytte dyse. Sansynligvis du bytte.

Forutsatt at det ikke er noe turtallsperre så vil sylinderbytte gi en veldig stor effektøkning.

Det vil også bli et jækla baluba hvis du havner i ulykke e.l. med den. Anmeldelse, regress og det som værre er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Stemmer det, trim er trim. 

Dyse finner du ut om du søker litt. 

Anbefaler deg en sylinder med bunndrag om du skal bruke den som en hverdagssykkel. Å jage turtall er noe dritt når man bare vil hjem fra trening. 

Top Performance Trophy, Metrakit Handmade og T6 Asso er fine sylindere, men det er litt mer sprut i T6 Asso. 

Hva slags effektanlegg har du?  

Effekten vil være helt syk i forhold til 50cc. Snakker ikke nødvendigvis om toppfart, men akselerasjon og det at man kan holde fart opp bakker. 

Lenke til kommentar

Blir jeg stoppet av politiet med effektanlegg, ser de det med engang. Med plombert orginal eksos er ikke trimmen synlig, og da har jeg vertfall en sjanse til å hive på orginalt før jeg eventuelt må på visning.

Lenke til kommentar

Hehe.. drømmer tilbake til ungdommen når jeg hadde en 50ccm suzuki pv.. satt i 80 ccm i den og den lille jævelen klarte 120 :)

Men du sliter mer nå enn vi gjorde i ungdommen på 90 tallet.. tar vel fra deg lappen når du blir tatt for trimming i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...