<< Alex >> Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Hei! Klarer ikke å finne klar svar. Jeg fikk nettopp kne skade ute i helgen og har fått en uke sykemelding. Får man da 100% betalt lønn fra arbeidsgiver, selv om det skjedde utenom arbeidstid? Så mye jeg vet så er det 2 uker man får lønnen, videre nav? mvh. Takk! Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Hei! Klarer ikke å finne klar svar. Jeg fikk nettopp kne skade ute i helgen og har fått en uke sykemelding. Får man da 100% betalt lønn fra arbeidsgiver, selv om det skjedde utenom arbeidstid? Så mye jeg vet så er det 2 uker man får lønnen, videre nav? mvh. Takk! Alt går gjennom NAV. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger Lenke til kommentar
<< Alex >> Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Endret 9. juni 2015 av << Alex >> Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Arbeidsgiver betaler sykepenger for deg de første 16 kalenderdagene du er sykemeldt. Etter de 16 første dagene kan arbeidsgiver velge å fortsette å betale deg lønn/sykepenger for så å kreve å få disse refundert fra NAV. Dersom arbeidsgiver ikke betaler lønn/sykepenger til deg i etter den 16 sykemeldingsdagen må du få utbetalt sykepengene fra NAV. Siden du bare er sykemeldt i 7 dager forholder du deg bare til arbeidsgiver og ikke til NAV. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Hei! Klarer ikke å finne klar svar. Jeg fikk nettopp kne skade ute i helgen og har fått en uke sykemelding. Får man da 100% betalt lønn fra arbeidsgiver, selv om det skjedde utenom arbeidstid? Så mye jeg vet så er det 2 uker man får lønnen, videre nav? mvh. Takk! Alt går gjennom NAV. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger Nei, de første 16 dagene er det arbeidsgiver som betaler. Som det jo også står i din egen link. Lenke til kommentar
<< Alex >> Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 Arbeidsgiver betaler sykepenger for deg de første 16 kalenderdagene du er sykemeldt. Etter de 16 første dagene kan arbeidsgiver velge å fortsette å betale deg lønn/sykepenger for så å kreve å få disse refundert fra NAV. Dersom arbeidsgiver ikke betaler lønn/sykepenger til deg i etter den 16 sykemeldingsdagen må du få utbetalt sykepengene fra NAV. Siden du bare er sykemeldt i 7 dager forholder du deg bare til arbeidsgiver og ikke til NAV. Takk for alle svar!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå