lolle Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Jeg har en LG G3 som jeg synes rett og slett er for stor og vurderer å bytte den ut i en mindre telefon, med godt batteri og godt kamera. De som står på listen nå er Honor 6, Samsung A3 og Sony Z3 Compact. Er ærlig talt ikke overbegeistret over Sony, sambo har hatt både Z1 og Z2 og er ikke videre fornøyd og kameraet er heller videre imponerende. Men størrelsen og spesifikasjonene matcher bedre på det jeg er ute etter, selv om prisen er litt i overkant. Hadde egentlig bestemt meg for Honor 6, da den har alt jeg ser etter, men når jeg fikk se den i virkeligheten, synes jeg den var litt stor den også. Er jo en litt mindre telefon jeg er ute etter, veldig synd, for denne virket helt perfekt! Så fant jeg Samsung A3 på Elkjøp i dag og den var jaggu ikke dum og den er på tilbud nå til ca 2600 kr u/abn. Den har bare 8 mpx kamera, men den får bra omtaler, den har perfekt størrelse, liten og nett, og virket rask og fin. Bruker mobilen mest til Spotify, nettsurfing, ta bilder, ingen spilling, noen som har noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Har vært samme runden selv, og endte opp på Z3C, etter å ha vært innom Z2 og G2, som var for store for å kunne betjenes komfortabelt med en hånd. Ikke perfekt, men et veldig bra kompromiss. Mitt 2. valg var Nexus 5, men den er det nesten ingen som har nå. Har alltid med Nexus 7 i sekken dersom Z3C blir for liten. Lenke til kommentar
lolle Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 Lumia 735? Synes de virker litt "tungvinte" å bruke disse telefonene, veldig uvant oppsett.. Har vært samme runden selv, og endte opp på Z3C, etter å ha vært innom Z2 og G2, som var for store for å kunne betjenes komfortabelt med en hånd. Ikke perfekt, men et veldig bra kompromiss. Mitt 2. valg var Nexus 5, men den er det nesten ingen som har nå. Har alltid med Nexus 7 i sekken dersom Z3C blir for liten.Hvordan er det med kamera, er du fornøyd? Å håndtere telefonen med vår er målet her også! Føler Z3 C er der beste kjøpet spesifikasjonesmessig, men tror likevel jeg har blitt mer fornøyd med Samsung A3 eller Honor 6.. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Har du holdt Honor 6 i hånda? Tror du kommer til å bli positivt overrasket. Har en Xperia T3 5.3" også - som er mere "spekefjøl." Trodde ikke forskjellen på 5" og 5.3" skulle kjennes så stor. Har nok noe med utformingen å gjøre i tillegg. Honor har en viss rundhet i sidene som gjør den bedre å holde i, syns jeg da. Endret 9. juni 2015 av Fjellvåken Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Forskjellen mellom 5.2 og 4.6 er overraskende stor, Z3C er mye mer kompakt enn Z2, likevel er Z3C stor nok til vanlig bruk, også som GPS i bilen. Har ikke tatt så mange bilder med Z3C enda, men tok en del med Z2 da jeg hadde den. Jeg etterbehandler alle bilder jeg vil ta vare på, og grunnlaget fra Z2 var faktisk bra som grunnlag for videre behandling. Man forventer ikke SLR-kvalitet av bilene, og jeg ser at del sliter spesielt med hvitbalanse og fargegjengivelse i innendørs belysning, men det er enkelt å fikse i Photoshop eller tilsvarende. Forøvrig virker "skallet" til Sony ganske kjapt i bruk, LG G2 hadde mye mer lag i bruk enn Z2, til tross for at HW er omtrent samme. Endte opp med å roote G2, og slette alt som LG mente jeg trengte. Så aldri behovet for dette på Z2, og Z3C er enda bedre mtp ytelse. Har også 3-4 Windows Phone-telefoner, og liker OSet godt. Synd at utvalget i apper er dårligere, og at mange av appene som finnes ar dårligere funksjonalitet enn de samme for iOS og Android. Lenke til kommentar
lolle Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 Har du holdt Honor 6 i hånda? Tror du kommer til å bli positivt overrasket. Har en Xperia T3 5.3" også - som er mere "spekefjøl." Trodde ikke forskjellen på 5" og 5.3" skulle kjennes så stor. Har nok noe med utformingen å gjøre i tillegg. Honor har en viss rundhet i sidene som gjør den bedre å holde i, syns jeg da. Ja, den føltes grei, men klarer ikke å bruke den med kun en hånd, så den er litt for stor. Ellers er den akkurat det jeg er ute etter! Forskjellen mellom 5.2 og 4.6 er overraskende stor, Z3C er mye mer kompakt enn Z2, likevel er Z3C stor nok til vanlig bruk, også som GPS i bilen. Har ikke tatt så mange bilder med Z3C enda, men tok en del med Z2 da jeg hadde den. Jeg etterbehandler alle bilder jeg vil ta vare på, og grunnlaget fra Z2 var faktisk bra som grunnlag for videre behandling. Man forventer ikke SLR-kvalitet av bilene, og jeg ser at del sliter spesielt med hvitbalanse og fargegjengivelse i innendørs belysning, men det er enkelt å fikse i Photoshop eller tilsvarende. Forøvrig virker "skallet" til Sony ganske kjapt i bruk, LG G2 hadde mye mer lag i bruk enn Z2, til tross for at HW er omtrent samme. Endte opp med å roote G2, og slette alt som LG mente jeg trengte. Så aldri behovet for dette på Z2, og Z3C er enda bedre mtp ytelse. Har også 3-4 Windows Phone-telefoner, og liker OSet godt. Synd at utvalget i apper er dårligere, og at mange av appene som finnes ar dårligere funksjonalitet enn de samme for iOS og Android. Heller litt mot Z3 C, mest pga kameraet, men er ikke så overbegeistret over menyene da, hehe. Samsungen virker veldig okei, bare redd for at kameraet ikke holder mål i lengden. Har lagt av en hvit på Elkjøp, m/ netcom Smart Mini Ekstra, blir da 1 kr og 424 kr i måneden, totalpris på 5088 kr og 2100 kr for selve mobilen. Eller 2495 kr kontant på tilbud denne uken. Med Z3 C blir det 1 kr og 524 kr i måneden, totalpris på 6289, 3300 kr for selve telefonen. Og den ligger på rundt +- 4000 kr uten abonnement, men det synes jeg blir for dyrt. Lenke til kommentar
lolle Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Oi, nå så jeg at man ikke kan spille YouTube-videoer over 360p med Samsung A3,noen som vet om dette stemmer? Da ryker den i tilfelle ut.. Endret 10. juni 2015 av lolle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå