Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av bærbar gaming 10kish

Anbefalte innlegg

Hei,

Bor for tiden mye vekke fra hjemmet og ønsker meg en bærbar pc å ha med meg ettersom laptopen jeg bruker nå er en ganske så sliten hp skolepc jeg fikk av skolen for ca. 5/6 år siden.

Hjemme har jeg en ganske kraftig gaming pc så har en del krav til ytelse. Spiller det meste; alt fra LoL og minecraft til DA:Inquisition og The witcher 3. Andre krav er for det meste at den ikke høres ut som en løvblåser men og at den har bra kjøling. Størrelse og vekt er ikke særlig prio.

Budsjettet er som sagt i tittelen på 10k ish. Kan gjerne strekke meg til rundt 12 hvis forskjellen er veldig stor.

Har sett litt på ASUS sine gaming pcer men finner det vanskelig å navigere mellom sidene/prisene.

På forhånd hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en 15,6": http://www.multicom.no/asus-g551jm-cn247h-i7-4710hq-15,6i/cat-p/c/p7843954

Her er en 17,3": http://www.proshop.no/Baerbar/ASUS-G771JM-T7058H-2469855.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Begge har bra kjøling og høy byggekvalitet. Ytelsen er lik. Begge har ssd.

Velg den størrelsen som passer best for deg.

Dersom du vil spare noen spenn så er dette et kjempegodt kjøp: http://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/skjermstorrelse/15-16-tommer/asus-n551jm-cn095h/210134.3003/

Du går glipp av ssd og får litt dårligere kjøling. Du får fremdeles kjempegod byggkvalitet veldig god skjerm. Anbefales.

Lenke til kommentar

Anbefaler N551JM og bytt til en SSD selv. G551 og N551 er samme maskin, bare ulik kabinettfarge og tastaturfarge/lys. Kjølingen er også lik.

OBS på at G771JM som linkes til over har noe dårlig kjøling som gjør at CPU "bare" kjører på 2.5/2.6GHz under hard belastning.

Skal du ha en skikkelig gamer bærbar må du opp på GTX970M/GTX980M, disse starter fra ca 13500,- og oppover inkludert OS. F.eks asus G751JT/JY. GTX860M/960M er kraftig nok til de fleste spill på medium detaljer, GTX970M er dobbelt så kraftig som betyr enormt mye for spillytelse.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

GTX860M er ikke så ille til gaming dersom du skal holde deg under 10k :)

Vel der er skille med å spille i utra kontra high og å ha en pc som takler de neste krevende spillene i ihvertfall et par år fremover. Å gi 10,000 for en pc med GTX860 er for meg tullete den vil slite innen kort tid med nye spill i god kvalitet.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Dersom man har råd til å bruke mer, så bra.

Jeg mener dog at det er mulig å få en god spillbærbar til under 10k.

Personlig synes jeg ikke det er viktig å kjøre alt på ultra når jeg spiller på en 15,6" laptopskjerm.

Selv ville jeg kjøpt en maskin med 47xxhq og 970m dersom jeg ikke hadde budsjett som begrensning. Dersom jeg hadde hatt et pristak på 10k så hadde jeg gått for n551 som er en super maskin og gir veldig mye ytelse per krone.

Lenke til kommentar

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-n150-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10631105

Er jo et alternativ, kommer uten os, så med os går det jo hva et os koster over 10k grensa.

Med det sagt så finner man jo windows os og nøkler (aktiveringer) etc på nettet uten å oppfordre til noe sånt altså.

Edit: så nå at der kampanje på maskinen som gir deg 5 spill på kjøpet. + drikkeflaske og tskjorte

Endret av lazyjacket
Lenke til kommentar

Vet aldri med støynivået på Kunshan. Så vær varsom. De bråker som regel alltid en del mer enn Asus sine tilsvarende maskiner, men gir dog mer ytelse per krone.

Det må da ha blitt en bedring over tidenstann på Kunshan serien, nekter å tro at noen gir terningkast 6 hvis den støyer like mye som de har gjort tidligere. Det har jo kommet en del fiffige løsninger på hvordan man får en kjøligere laptop etc + mindre størmkrevende CPU og GPU. 

Den gir i alle fall mest smell for penga, og er den helt ubrukelig pga støy er det jo bare å angre kjøpet innen 14 dager. 

Lenke til kommentar

Vil ikke stjele tråden, men er på utkikk etter en gaming laptop selv. Har hatt Asus G55vw i 3 år selv nå. Problemet er at den har selektiv kvalitet på spill. Kjører Skyrim bra, men takler dårlig H1Z1, Rust, Minecraft (faktisk litt lav fps). Laptopen takler dårlig skygger i spill.

Vurderer å kjøpe noe fra komplett.

https://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=839947&sku=838664&sku=840920

Litt usikker på valget

Lenke til kommentar

GE72 er mye kraftigere enn de andre to du sammenligner med. Ett tips i jakten: GTX860M/960M bør være minimum. GTX970M/GTX980M anbefales.

Styr unna GTX850M/GTX950M, de er mye svakere og gir lite valuta for pengene sammenlignet med maskiner med GTX960M/GTX860M.

MSI og Clevo/multicom har generelt en del høyere støynivå enn asus/lenovo maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...