fool8 Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Hei har blitt truet med mord & tortur. Har bevismateriale for disse truslene i bøtter og spann. Den som truer har til nå ikke vist hvor jeg bort men har en viss grunn til å mistenke enkelt personlige opplysninger om meg kan ha falt i hendene til vedkommende. Vedkommende bor i utlandet; i et relativt korrupt europeisk land. Vedkommende har begått eller påstått å ha begått flere temmelig syke ugjerninger. Har truet flere enn bare meg, kan antas at vedkommende ville torturert & myrdet om sjanse for det var der. Påstår å jobbe i lov og rett, men jeg vet ikke akkurat hvilket yrke... Vedkommende ser ut til å være en slags... "sadistisk psykopat" og har kontakter i mer ekstreme politiske miljøer. Jeg bor i sør-øst Norge. I mitt lokale område er sjeldent at mord og slikt skjer. Vedkommende vet bare at jeg bor i Norge, at jeg har blitt diagnostisert med autisme og har sett et gammelt bilde av meg, men mer enn det vet jeg ikke sikkert at vedkommende vet. Har spekulert litt på at vedkommende kan ha noe tilknytninger til organisert kriminalitet... det er mulig å få tak i en persons IRL adresse om politiet ber ISP om det. Vedkommende har nok ikke nok rettferdiggjøring til å kunne be om noe slikt, selv med en mulig stilling i politiet. På en annen side, kan korrupsjon tillat noen å få tak i slik likevel? Og ville det latt seg gjør selv over landegrenser? Har også vurdert at vedkommende kan ha malware'd meg og andre, da en jeg kjenner merket slow downs etter å ha besøkt websiden til vedkommende. Har brukt en av de bedre AVene hele tiden da, og har scannet websiden med diverse website malware scanners. som ikke fant noe (men kan ha blitt fjernet siden, ofc)... men om malwaring skal være tilfelle så har jeg nok noen dokumenter på PCen som kunne brukes til å finne ut mitt cirka hjemsted. Jeg kan gi flere detaljer om all dette her om det er strengt tatt nødvendig. Spørsmålet er vel egentlig hva jeg skal gjøre. I det siste har det vært hinting fram vedkommende at vedkommende skal underta seg noe av betydning, men det trenger ikke tolkes som å være pekt mot akkurat meg, eller at det i det hele tatt er ondsinnet. Hadde tenkt til å flytte IRL snart likevel, men spørsmålet blir da hvor langt bør jeg flytte, bør jeg advare venner, familie, etc IRL, kunne flytte til utlandet være en god ide, etc? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Helt 100% sikker på at det ikke er du som er paranoid (altså på ordentlig)? Jeg har hørt sånt som dette før, fra venner som trengte noen profesjonelle å snakke med. Endret 9. juni 2015 av Audun_K 2 Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 politiet er din venn ring de og de vil gjøre sitt ^^ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 politiet er din venn ring de og de vil gjøre sitt ^^ Høyst tvilsomt men det er nå verdt forsøker, om ikke så blir det ihvertfall registrert hos de... Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Gi beviset til politiet og anmeld vedkommende. 6 måneders fengsel for å spre frykt.Hvis vedkommende som gir deg trusselen erkjenner straffskyld på politistasjon og underskriver på strafferabatt hos politiet. Vil vedkommende kun få 1 måned fengsel. Men hvis vedkommende ikke erkjenner straffskyld hos politi stasjonen. Da er straffen 6 måneder for å spre trusler som skaper frykt. Hvis vedkommende blir dømt i retten. Får håpe trussel idioten får en dårlig advokat. Får vedkommende en god advokat kan det hende at fyren ikke blir domfelt. Sånne fyrer som Abdullah Hussein får veldig gode/flinke/kompetente advokater. Dermed blir det vanskelig å dømme dem til fengsel.http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/PST-rotet-bort-lydopptak-fra-retten-8050698.html Rett og slett fordi Norge er et velfungerende rettsystem. Så kan det av og til hende at de som gir trusler blir frikjent av og til Endret 9. juni 2015 av Rioter Lenke til kommentar
grenness Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Nå skriver jo trådstarter at vedkommende som kommer med truslene bor/befinner seg i utlandet, så ikke så enkelt å konkludere med eventuelt straffenivå... Men gå til politiet, de er knyttet til mange andre lands politi i form av Interpol og vil kunne informere sine kollegaer i landet der vedkommende befinner seg slik at de eventuelt kan foreta seg noe. Lenke til kommentar
fool8 Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 ok, skal i hvert fall rådføre meg hos politiet da. noe annet jeg bør vite/tenke på? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Du spør i åpningsinnlegget hva du skal gjøre. Svaret er enkelt - gå til politiet! Man kan jo strengt tatt lure på hvor alvorlig dette er siden du spør på et diskusjonsforum heller enn å gå direkte til politiet... 1 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 En gang jeg spilte LoL var det en kar som sa til meg at han skulle drepe meg og at han vet hvordan man hacker slik at han kan finne meg lett. Jeg anmeldte ikke dette forholdet. 3 Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 (endret) Er det du stig? Endret 10. juni 2015 av billywillie Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Du spør i åpningsinnlegget hva du skal gjøre. Svaret er enkelt - gå til politiet! Man kan jo strengt tatt lure på hvor alvorlig dette er siden du spør på et diskusjonsforum heller enn å gå direkte til politiet... Husk at det er folk her som ligger på bakken med pusteproblemer som tar opp telefonen og oppretter et innlegg her istedenfor å gå til legen først, da. Dette er et ganske mildt tilfelle av "Spør på Diskusjon.no først" 3 Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Hvorfor truer vedkommende deg? Jeg vil tro årsaken er meget relevant for hvor reelle truslene er - om du skylder vedkommende 5 mill. er det sannsynlig at han vil foreta seg noe, men om du bare vant over ham i WoW kan du slappe helt av. 1 Lenke til kommentar
fool8 Skrevet 30. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2015 Tror jeg flytter fra mit nåværende bosted. Tar meg nok en titt på subforum her tilgårds mest relevant til flytting. Vedkommende har hintet til at noe vill skje 2+ dager fra nå... men jeg vet det kan være rettet mot 2 andre person som vedkommende også er ute etter. Jeg bor i sørvest Akershus, har ikke skjedd noen mord siden relativt tidlig '00 tiåra hvor jeg bor... er nå heldigvis i besittelsen av 3 bilder (og kanskje flere?) av vedkommende, har informasjon om at vedkommende bor i https://en.wikipedia.org/wiki/Stalowa_Wola_Countyog har informert enkelte om truslene og denne informasjonen i tilfellet noe skjer. og nei, det er ikke noe så seriøst som at jeg skylder personen 5 mill som motiverer truslene; det er langt mer banalt en den, hjalp med å få vedkommende bannlyst fra et forum og slang verbalt/elektronisk dritt til vedkommende, etter svært negative atferd fra vedkommende. Vedkommende er ikke helt god i hodet. Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 hjalp med å få vedkommende bannlyst fra et forum og slang verbalt/elektronisk dritt til vedkommende, etter svært negative atferd fra vedkommende. Da kan du nok slappe helt av, han kommer ikke. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå