*F* Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 I min læretid for sikkert 5 år siden tok jeg med meg hjem et slikt svitsje-rack som likevel skulle kastes. I dag vant jeg budrinden på en ny leilighet og vil trolig flytte inn der om et par uker. Jeg har i den forbindelse tengt å sette opp et lite rack da jeg likevel har en server med rack kabinett, og i tilegg trenger jeg en svitsj, ruter, og kanskje noen andre småting. Men så altfor mange U trenger jeg ikke, langt i fra takhøyde. Jeg tenkte først på å benytte det jeg hadde, men vil det egentlig være sterkt nok? Eventuelt hvor kan jeg få tak i noe greiere til en billig penge? Bor i Kristiansand Se bilder vedlagt. Flere bilder forøvrig her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=671267&p=22115274 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Om du gidder å mekke, så kan du bruke det, men slik det står så vil ikke dette gå. Du kan f.eks støtte opp i bakkant av serveren med noe plank/ 2x2" / etc, så kabinettet står vannrett i skapet når det er fastskrudd framme. Du mangler jo skruefester i bakkant på slike skap, så du må erstatte det med "noe". Skapet i seg selv er nokså solide saker vil jeg tro, alle de jeg har jobbet med har iallfall vært mer enn sterk nok, men ikke til å feste en server kun fremme, selvsagt.Jeg bruker et tilsvarende skap, hvor jeg har både UPS, server (lignende Chieftec-kabinett som deg), pluss patchepanel og svitsj. Det hele er vegghengt! Jeg festet 2 stk vertikale 2x4" solid i veggen, og skapet tilsvarende fast i 2x4"-en. Innsiden av 2x4"-ene ble plassert noenlunde på linje med hullrekken framme i skapet. Derved kunne jeg feste kabinettskinner inn i 2x4" bak og i skruefester fremme. Da fikk jeg dybde nok til både kabinett og UPS. Jeg fikk trøbbel med å lukke døren på skapet, så den skrudde jeg bare av.SVJV er alternativet et gulvstående skap med skinne bak, men da blir skapet veldig stort. Endret 9. juni 2015 av fikse Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 Men det er greit, da får jeg se hva jeg gjør, om jeg får tak iet kabinett med også bakfester, finnes det også noen man da kan montere på dette Chieftec-kabinett? Jobber i en IT bedrift, så kan jo høre litt rundt om noen har noe som likevel skal kastes, men er vel kanskje mest takhøyde-rack som er i brukt rundt om kring. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Slike kabinettskinner mener jeg har standard-huller for kabinett. De skinnene jeg har kostet ikke rare greiene (200,-?) men passer iallfall 2 typer Chieftec-kabinetter. Skap som har feste både foran og bak er veldig ofte i full høyde, men finnes i ca 120cm høyde også, muligens andre størrelser. Men dybden blir fort en utfordring. Slike kabinetter er like dype som de som har fullhøyde, så det tar voldsomt med plass i en leilighet. Da ville jeg heller ha prøvd å mekke litt på det du har. Mitt oppsett ble iallfall nokså vellykket, jeg fikk oppfylt målet mitt, som var å få ting vekk fra gulv, samt samle alt som er av sentrale duppedingser. Her lander alle nettverkskabler fra rundtom i huset, disse er patchet i panelet, mens svitsjen er festet rett under, slik som det gjerne gjøres i store skap. Det hele fungerer bra og ser nokså ryddig ut (ehh, i teorien, om jeg ikke hadde hatt for vane å dra ting fra hverandre, det blir fort et evighetprosjekt, men det er gjerne bare min greie) :-) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 dybden skjønner jeg, men nå er jo serveren også litt dyp. Tror jeg må se litt i leiligheten hvor jeg eventuelt skal ha det, som sagt, jeg kan jo mekke litt på det jeg , støtter jeg opp server og lar den komme seg ut litt bak skal vel det gå ganske greit Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Se der ja. Så lenge du er happy med å ha det såpass åpent bak så bør dette funke fint det :-) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Tja, greit nok, helst hadde jeg vel ønsket noe ala 3. minste her Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Et gulv stående rackskap med hjul som er dyp nok i lengden ville ha sett mye bedre og mer profesjonelt ut. Jeg har selv et 12U Orion Acoustic rackskap, som er støydempet og med integrert kjøling. Ingen servere stikker ut hverken foran eller bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå