Gå til innhold

Windows 10 oppgradering OEM eller Retail - hva får jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg brukte nettopp "Windows installation media Creation Tool" til å lage en usb pinne med Win8.1 pro. Brukte en lisensnøkkel jeg kjøpte på G2A.com og den ble godkjent. Innstallerte så fra pinnen, og la igjen nøkkelen inn under innstallering. Men Windows vil ikke aktivere med den nøkkelen. Jeg får feilmelding om at nøkkelen er "blocked". Noen som vet hva som har skjedd?

Ja du har kjøpt katta i sekken. Som jeg har nevnt i utallige tråder så er det kun Microsoft som selger digitale kopier av Windows. De selger ikke til andre i store kvanta så de kan selge billigere enn Microsoft.

Så du har kjøpt en MSDN/Technet kode, som har blitt solgt til en rekke andre personer også, og så har Microsoft oppdaget dette, og sperret kontoen, svartelistet alle nøkler, og blokkert alle fremtidige aktiveringer.

Så håper du ikke betalte for mye for nøkkelen, for de pengen er tapt i alle fall.

Grunnen til at den virker til installasjonen, er at den der ikke blir sjekket opp mot aktiveringsserveren, så den er gyldig til å få installert (eller tallene stemmer overrens med hva du prøver å installere). Men aktiveringen er jo det viktigste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte med "G2A Shield", så det skulle være trygt. Betalte vel rundt 25EUR. La inn en klage og fikk en ny nøkkel litt senere på dagen som jeg fikk aktivert med. Så nå står det at windows er aktivert. Har satt på auto updates og innstallert alle oppdateringer, men får ikke win10 app'en enda. Skal den komme med en gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...