sveibuen Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Hei hei. Her hjemme har en ruter uten mulighet for trådløst nett. Så jeg har da kjøpt meg et Access Point. Men jeg har null ide på hvordan jeg setter dette opp. Skal Access Point ha samme ip-adresse som ruteren? Hvordan gjør jeg dette, har litt kunnskaper, slik at jeg finner fram viss dere kunne ha fortalt meg hva jeg skal gjøre Mvh Sveibuen Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Nei, den skal selvfølgelig ikke ha samme adresse som routeren.. Da blir det jo krasj.. Gi den en IP innen samme range.. Mest sannsynlig så har den en default adresse i slutten av rangen. Sjekk manualen Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Tusen takk for raskt svar! Ruteren har 192.168.1.1 Access har 192.168.1.1 Når du logger deg inn på begge enhetene. Har dog 3 andre PCer tilkoblet kablet i ruter! Men vil ha mulighet til å koble meg trådløst på nettverket med telefon, nettbrett, bærbar pc etc. Men viss jeg har forstått det rett, så er det jo ruteren som skal styre nettet, tenker på utdeling av IP adresser o.l. AP skal kun ha trådløse biten! Endret 9. juni 2015 av sveibuen Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Sett APet til å bruke DHCP og koble det i en LAN-utgang på ruteren. - Ellers må du sette en annen IP enn det ruteren har manuellt. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Hva slags AP er det du har kjøpt? Er det en router eller et dedikert ap? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 Dedkikert AP! Men satt IP adressen på AP til 192.168.1.2 å då funka det, kommer ikke på i farten hva mer jeg gjor akkurat nå., Sitter ikke med den i handa nå. Men takk for hjelpa til nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå