Ozelot Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Det burde jo ikke være så vanskelig egentlig. Jeg vil tro at til en 80mm delta vifte så passer det med et 10kohm potmeter, og til en 120mm delta vifte, så er det vel bare til å koble inn en motstand på x ohm imellom viften, og 10potmeteret.....eller hva ? Lenke til kommentar
SiS_6326 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Kommer til å bråke uansett! nope... en delta på 5-7 volt bråker minimalt.. flytter mye luft likevel. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Varför inte bara seriekoppla dem två och två? Då får de 6V var, utan effektförluster. Vill du kunna köra full fart ibland kan du koppla dem till en (eller två) 6-polig strömbrytare (som tål 8/4 A) för att växla mellan serie- och parallellkoppling. /Olle Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 skru fast viftene i bunnen av toweret, så det blåser ut, da letter toweret ditt... Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hvorfor en så kraftig vifteløsning i det heletatt ? Jeg har 4 ( en i PSU) Papst 12db i kabbiset og idler i skrivende stund på 29 grader. Hører bare en svak sus i bakgrunnen. Daili Lenke til kommentar
insider Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 skru fast viftene i bunnen av toweret, så det blåser ut, da letter toweret ditt... tengte faktiskt på dette - få det til å hoovre men kommer tilbake til denne posten senere når jeg har kjøpt med vifter tror jeg kommer til å bygge viftestyring selv Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 sunbeam, den første tåler nok mest av alle sammen! om du ikke lager selv da.. den kan også skru viftene helt av, på 0v. den er også veldig stilren, ikke noe masse drit skrift som den mislyka siste de har her.. Lenke til kommentar
insider Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 mend et som er problemet er at sunbeamen ikke er sterk nokk hgvis du hadde lest første posten ! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Jeg skriver som du ikke leser i min post at jeg tror det er den sterkeste.. lær deg å les poster selv du.. Edit: en vifte trekker ikke maks w når den ikke står på fult Edit2: plz fiks den store skriften i signturen din.. Endret 12. november 2003 av jonas22282460 Lenke til kommentar
insider Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 jaok, men sikker på det med W .. tror de trenkker maks på fult - blir vell det samme som en panelovn - trenkker med hvor mer varme du skrur på /raksere den går. hvis jeg da skal kjøre 4x 120mm delta vifter på en sunbeam kan jeg aldri skur den opp på fult sånn er det hvertfall jeg tror det funker Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 I følge ok.no sin dB kalkulator vil det gi 65dB, noe som for meg iallefall ville være å regne som umenneskelig. Sats på en mer støysvak løsning om du er glad i hørselen din. Mitt råd! 65 dB er ingenting. Sitter med en maskin under pulten her som er målt til 71 dB. Det bråker, men til gjengjeld kan jeg nesten kjøre ribbeløst på CPU når 260-millimeteren står på. Lenke til kommentar
insider Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 hehe nice tror min pc nå måler rundt 40 - 45 db uten de 120 mm viftene jeg har tengt til å sette inn men 260 mm vifte er nice !!! har noen 115 V vifter som blåser ganske så bra da meter sterke i hvertfall raspa gullerot med de Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 65 dB... En Boeing Buisnes Jet som er kjent som ganske stillegående lager 80 dB målt ved enden av rullebanen når flyet fløy over... Jetfly i PCen... Lykke til da Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 65 og 80 dB? er det det du sammenligner? for hver 3. dB så dobbler jo lydstyrken seg, tenk litt på det du.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Riktig det som nikkO sier.. for ver 3. db så dobles lyden. altså det er umulig å sammenligne 65 og 80! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå