gthomass Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Er det noen som har erfaring med dette? Skal stå på et Epox 8KHA+ HK med AthlonXP 1600+ Blir nok litt overklokking etterhvert :smile: [ Denne Melding var redigert av: gthomass på 2001-10-21 13:28 ] Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Ikke kjøp ECC da! Det bare sakker ned ytelsen på RAM'en. ECC = Error Correction Code. Det betyr at den sjekker alt i ram'en ellerno. Ikke noe vits i å forklare. Men det sørger for en mer stabil maskin. Brukes hovedsaklig i servere. Ikke kjøp det. Kjøp TwinMOS 256mb DDR RAM PC2100 (uten ECC) Den skal visstnok være kjempebra =) Kan klokkes bra som bare det. Men hold deg LANG LANGT UNNA 512mb TwinMos'en. Den er ELENDIG (den er helt ny så den er kanskje ikke i norge enda) Anyhow, den suger. Klarte max 135mhz FSB med alle memory timings på saaakte! ELENDIG. Trur du har tatt poenget mitt. Men 256mb brikka er egentlig genialt bra. Kan klokke langt da. Og den klarer CAS2 fint. Og alle memory timings satt på max. Skal i hvert fall klare. Har lest tester. Lenke til kommentar
gthomass Skrevet 21. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2001 Takk for tipset har nå anulert ECC og kjøpt uten ECC isteden. Håper du har rett :smile: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 du skulle vel ikke ha URLen til den RAM testen i hodet mFaFa? har ikke funnet noen serlige selv så jeg er litt i tvil om et RAM kjøp. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 mafafa vet ikke hva han snakker om. ECC ram gjør at maskinene kjører mye mer stabilt og aldri kræsjer. Det er ideelet for servere. Jeg ville uansett kjøpt ecc fordi man kanbbestemme ecc funksjonene på hovedkortet. Man kan disable ecc. Da maskinen din skal brukes som server er ecc ideelt. Athlon RuleZ BobboZ Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Quote: On 2001-10-21 13:43, Athlon Power skrev:mafafa vet ikke hva han snakker om. ECC ram gjør at maskinene kjører mye mer stabilt og aldri kræsjer. Det er ideelet for servere. Jeg ville uansett kjøpt ecc fordi man kanbbestemme ecc funksjonene på hovedkortet. Man kan disable ecc. Da maskinen din skal brukes som server er ecc ideelt.Athlon RuleZBobboZ Leste du i det HELE TATT hva JEG SKREIV!? Ecc er ikke et must for vanlige brukere. Maskinene krasjer så forbanna sjeldent samme hva. ECC passer fint i maskiner som er beregnet for å stå på i 2 år i strekk. (hvis du forstår poenget mitt) Sa jeg kanskje ikke at ECC passet fint i Servere!? ECC koster veldig mye mer.. er ikke noe vits i. Med TwinMOS DDR RAM som er såpass bra ram, skal man få en veldig stabil maskin, hvis det ikke er noe feil på maskinen da. Og maskiner med ECC ram krasjer til tider de og. Selvom man har ECC RAM kan selvfølgelig maskinen krasje! Det er andre ting som spiller inn også veit du vel. Med NoName ram kan man derimot risikere en del crash pga. dårlig ram. "Da maskinen din skal brukes som server er ecc ideelt." Når fikk du det for deg at fyren som skal kjøpe PC her, har tenkt til å bruke den som SERVER?! Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Jeg kjører 2x 256MB TwinMOS CAS2 (ikke ECC) på mitt EPoX 8KHA+ med AMD Athlon MP 1,2GHz @1,6GHz (blir gjenskjent av Windows 2000 som Athlon XP 1900+. Disse brikkene virker ikke som veldig overklokkingsvennlige, de ble ustabile på 145MHz med alle instillinger på max og spenning på max (3,2V). Nå har jeg ikke hatt dette opsettet så lenge så jeg kommer nokk til å teste litt mer. Lenke til kommentar
gthomass Skrevet 21. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2001 Der er riktig det som blir sagt. Skal IKKE bruke maskinen som server. Det som blir sagt her om ECC ram er mye dyrere er feil pris forskjellen på ECC og Non ECC er hos koplett data kun 83.- per 256 mb brikke. Desuten tror jeg at jeg fant svaret selv her http://www.hardware.no/guider/ram/index3.html Kommer til å gå for ECC er dritt lei ustabile maskiner .Takk for tipsene. [ Denne Melding var redigert av: gthomass på 2001-10-21 18:03 ] [ Denne Melding var redigert av: gthomass på 2001-10-21 18:10 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå