Gå til innhold

Kabinett i plexi!


Anbefalte innlegg

Er virkelig mangel på god nok jording et virkelig stort problem med disse kabinettene? Jeg har sett på ganske mange plexi-kabinetter uten den vanlige metallplate til å skru fast HK i, hvor HK istedet var skrudd fast i plexi'n... sitter selv og designer et serverkabinett i plexi og vurderer dette i det lengste (metallplate for HK eller ikke...) Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har personlig lagd et kabinett i plexi, men jeg lagde en ramme i tre for å slippe unna litt lettere...

 

4 mm plexi kostet 670,- per m² hos den lokale glassmesteren... (Han fikk måla jeg trengte, så jeg fikk biter han ikke fikk solgt til små-plater.)

 

Brukte en gammelt hk-brett fra en eldre kasse og kjøpte sotingsfilm for litt fetere effekt. :smile:

 

Ble litt dyrt, men ser proft ut.. :smile:

Lenke til kommentar

Er alltid en vei utenom vettu, er bare snakk om pris og oppfinnsomhet...

 

Det må da gå an å bruke ledninger imellom istedet for kontakten som metallet i kabinettet skaper! Enkelt og billig blir det også. Det kommer jo på det samme for hovedkortet hvordan lederen som jorder ser ut :smile:

 

Kan hende at du må ha jording på alle komponentene men det blir jo likevel ikke så mye, HK,HDD,CD-ROM, Brenner, Power, osv...

Lenke til kommentar

Jeg kjører med trekabinett hvor jeg ikke har noen spesiell jording. Riktignok bruker jeg hovedkortbrett av metall, men det er ingen forbindelse til jord ellers. Har hatt litt stabilitetsproblemer og litt småtull, men det er mer sannsynlig at det har med det råtne MSI-kortet mitt og diverse beta-versjoner av WinXP og Detonater...

 

Husk bare at god jording er viktig om du skal jobbe litt inni der, statisk elektrisitet kan bygge seg opp og ødelegge komponentene mye kjappere om jordingen ikke er i rute. På PowerTower-kabinettet skal jeg sørge for god jording i alle fall de fleste steder :wink:

Lenke til kommentar

Jording burde ikke være et tema i det hele tatt!

 

Som tidligere nevnt går det faktisk 2 jordinger til alle "pheriperals" som kobles til de vanlige strøm-uttakene. På hovedkortet har du enda flere jordinger!

 

Jeg hadde PC-en liggende "løst" på bordet i over et halvt år, uten problemer men snarere tvert imot. Jeg var i stand til å overklokke min TBird 950 til 1.2GHz uten ekstra kjøling av noe slag (Bare en ThermalTake CromeOrb av den gamle typen)

 

-DukerX-

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-29 09:05, Journeyer skrev:

Det var det jeg tenkte og håpet. Da kan jeg etterhvert få ferdig et serverdesign som kan bli stilig. Driver med altfor mye på en gang nå tror jeg... :smile: Nuvel....



 

Jeg anbefaler deg å kun ha én ledning mellom hver enhet. Altså én ledning fra cd-rom>hd, én ledning fra hd>dd, én ledning fra dd til psu. Dette for å spare masse ledningerot. Det blir ikke så fint å se på da.

 

Hvis du senere må ha skjerming for hk'et så tror jeg det finnes en slags spray som blir brukt i noen plastkabinetter. Dette skal visstnok være svindyrt :sad:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...