Journeyer Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Er virkelig mangel på god nok jording et virkelig stort problem med disse kabinettene? Jeg har sett på ganske mange plexi-kabinetter uten den vanlige metallplate til å skru fast HK i, hvor HK istedet var skrudd fast i plexi'n... sitter selv og designer et serverkabinett i plexi og vurderer dette i det lengste (metallplate for HK eller ikke...) Hva sier dere? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Bygg dritten i titan! Da har du noe som holder et par tusen år... Åkei, så ser du ingenting i gjennom det, men tøft er det uansett. Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Hehe... kunne være en god ide dette ja Hva med karbonfiber? Men... dette koster jo blod! Dessuten har ikke jeg utstyr til å kutte i hverken titan eller karbonfiber så.... Lenke til kommentar
Profeten Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Jeg har personlig lagd et kabinett i plexi, men jeg lagde en ramme i tre for å slippe unna litt lettere... 4 mm plexi kostet 670,- per m² hos den lokale glassmesteren... (Han fikk måla jeg trengte, så jeg fikk biter han ikke fikk solgt til små-plater.) Brukte en gammelt hk-brett fra en eldre kasse og kjøpte sotingsfilm for litt fetere effekt. :smile: Ble litt dyrt, men ser proft ut.. :smile: Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Men man MÅ altså bruke HK-brett i metall? Der finnes ingen vei utenom? Lenke til kommentar
arnter Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Er alltid en vei utenom vettu, er bare snakk om pris og oppfinnsomhet... Det må da gå an å bruke ledninger imellom istedet for kontakten som metallet i kabinettet skaper! Enkelt og billig blir det også. Det kommer jo på det samme for hovedkortet hvordan lederen som jorder ser ut :smile: Kan hende at du må ha jording på alle komponentene men det blir jo likevel ikke så mye, HK,HDD,CD-ROM, Brenner, Power, osv... Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Så, dersom jeg bruker kabel og jorder alt i f.eks strømforsyningene? Burde det funke? Er "mye" metall å ta av der vet du... Kunne det være en mulighet? Eller vil jeg dermed risikere å "grille" mine kjære komponenter? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Den sorte lendingen fra strømforsyningen skal ha kontakt med jord, så cd-rom ol. Burde ikke trenge noe mer enn det, men pass på at alle metalldeler har god kontakt meg jord, så skulle det gå bra. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Jeg kjører med trekabinett hvor jeg ikke har noen spesiell jording. Riktignok bruker jeg hovedkortbrett av metall, men det er ingen forbindelse til jord ellers. Har hatt litt stabilitetsproblemer og litt småtull, men det er mer sannsynlig at det har med det råtne MSI-kortet mitt og diverse beta-versjoner av WinXP og Detonater... Husk bare at god jording er viktig om du skal jobbe litt inni der, statisk elektrisitet kan bygge seg opp og ødelegge komponentene mye kjappere om jordingen ikke er i rute. På PowerTower-kabinettet skal jeg sørge for god jording i alle fall de fleste steder :wink: Lenke til kommentar
DukerX Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Jording burde ikke være et tema i det hele tatt! Som tidligere nevnt går det faktisk 2 jordinger til alle "pheriperals" som kobles til de vanlige strøm-uttakene. På hovedkortet har du enda flere jordinger! Jeg hadde PC-en liggende "løst" på bordet i over et halvt år, uten problemer men snarere tvert imot. Jeg var i stand til å overklokke min TBird 950 til 1.2GHz uten ekstra kjøling av noe slag (Bare en ThermalTake CromeOrb av den gamle typen) -DukerX- Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Quote: On 2001-09-28 17:31, MailMan13 skrev:Den sorte lendingen fra strømforsyningen skal ha kontakt med jord, så cd-rom ol. Burde ikke trenge noe mer enn det, men pass på at alle metalldeler har god kontakt meg jord, så skulle det gå bra. Det holder å feste ledningene med en skrue til selve strømforskyninga Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Det var det jeg tenkte og håpet. Da kan jeg etterhvert få ferdig et serverdesign som kan bli stilig. Driver med altfor mye på en gang nå tror jeg... :smile: Nuvel.... Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Quote: On 2001-09-29 09:05, Journeyer skrev:Det var det jeg tenkte og håpet. Da kan jeg etterhvert få ferdig et serverdesign som kan bli stilig. Driver med altfor mye på en gang nå tror jeg... :smile: Nuvel.... Jeg anbefaler deg å kun ha én ledning mellom hver enhet. Altså én ledning fra cd-rom>hd, én ledning fra hd>dd, én ledning fra dd til psu. Dette for å spare masse ledningerot. Det blir ikke så fint å se på da. Hvis du senere må ha skjerming for hk'et så tror jeg det finnes en slags spray som blir brukt i noen plastkabinetter. Dette skal visstnok være svindyrt :sad: Lenke til kommentar
magfa Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 støp et selv med epoxy eller akryl! da kan du formen som du vil vet du. Lenke til kommentar
simes Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Da jeg var på northlan, så jeg faktisk to stykker som hadde laget kassen sin i plexi glass. Det var sinnsykt stilig. Det lar seg gjøre. Ikke noe tre greier, bare plexi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå