^fmj Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) PC: Dell Inspiron 1720 Harddisk: WD Scorpio WD3200BEVT - Den er i fin form. Sparsomt med feilbeskrivelse, en bekjent som kom med den. Kræsjet for en tid tilbake. PCen bootet ikke, koblet den til min stasjonære og den partisjonen som er operativ inneholder masse filer jeg ikke kjenner igjen. Det dreier seg om filer som er fra litt over en GB i størrelse og nedover, med blant annet følgende filendelser: .935, .08E, .d9, .e7b, .035, .836, .D35. Filnavnene er en salig miks av tall og bokstaver. En stor del av harddisken var utildelt. Har prøvd å skanne etter de filene som skulle være der, men finner ingenting. Har brukt "Recover my files" som har fungert meget bra tidligere. Regner vel filene som tapt, var bare litt nysgjerrig på disse filene. Endret 9. juni 2015 av ^fmj Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Kanskje disken var kryptert? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Kanskje det er Recovery-partisjonen som er operativ? Har den bekjente kanskje forsøkt å gjøre recovery selv? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Finner noe info på Google ved å søke for eksempel ".935 file" en god side her .836 filen har samme info som .935, les her Virker som om det muligens har blitt installert og/ eller slettet ting i "hytt og pine". Før du gjør noe annet så bruk guiden neders på sidene jeg linket til Vær så snill å poste resultat hvis du gjør det, mange som driter i det og da er det kjedelig å hjelpe fordi hjelperne ikke får noe mer kunnskap. Hvis man lærer hver gang man finner en løsning for noen her så er det mye lettere å hjelpe nestemann som har samme/ et liknende problem :) Edit; Det @tingo skriver kan godt stemme. Å kjøre recovery uten å ta en clean install når man gjør det tuller til registeret og alt annet, det tels som å installere/ avinstallere som jeg nevnte over. Har sett det noen ganger før, maskinen blir mye tregere og ustabil etter man tror den er fikset. Endret 9. juni 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 Takk for svar. Det er totalt 29GB med slike filer så tror ikke det er recovery. En hel del mapper også som det ikke går an å gå inn på også med navn av tall og bokstaver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Takk for svar. Det er totalt 29GB med slike filer så tror ikke det er recovery. En hel del mapper også som det ikke går an å gå inn på også med navn av tall og bokstaver. Recovery-partisjon er sjeldent på mer enn 20-25 GB. Er stort sett bare nødvendige systemfiler. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Dette er muligens resultatet av et ransomware virus ala kryptolocker variantene du ser. Har vært borte i det før. Det genererer random Filnavn + Endelse i krypteringsfasen på alle maskinenes eller alle viktige filer. Ville vært litt forsiktig. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Jeg formaterte og la inn Windows på nytt. Prøvde et par andre recovery-program, fant ingenting av verdi, tidligere hentet ut ting fra utildelt område, men her var det tomt. Kanskje det er en sammenheng der? Hadde den tilkoblet min PC, men ingenting suspekt oppdaget av malwarebytes (premium) eller McAfee. Endret 12. juni 2015 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå