Gå til innhold

MISTST1 "silent twin" cpu-kjøler

Tmeese

Anbefalte innlegg

Har xp2600 cpu, og en middelmådig coolermaster-vifte. Temperaturen på CPU ligger på 60 grader når jeg sjekker i BIOS. Har kikket litt rundt på microplex, og synes MISTST1 "silent twin" ser bra ut. Har ikke planer om ekstrem overklokking, målet er å få ned temperaturen på cpu. Har i tillegg tenkt å kjøpe et par papst (19db) kabinettvifter.

Erfaringer/kommentarer angående denne cpu-viften, eventuelt andre forslag, mottas med takk!

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Hvilke alternativ burde jeg da vurdere istedenfor MIST om jeg ønsker betydelig reduksjon i temp uten for mye støy? Stemmer det ikke at 60 grader er litt i høyeste laget når cpu er idle (går ut ifra at det er det den er når jeg sjekker temp i bios)?

Thomas

Lenke til kommentar
Takk for svar. Hvilke alternativ burde jeg da vurdere istedenfor MIST om jeg ønsker betydelig reduksjon i temp uten for mye støy? Stemmer det ikke at 60 grader er litt i høyeste laget når cpu er idle (går ut ifra at det er det den er når jeg sjekker temp i bios)?

Thomas

Temp i bios er i tillegg idle-temp og derfor kan den høyeste tempen være enda høyere, og jo 60C er ikke en anbefalt idle-temp :!:

ergo

Lenke til kommentar

Thomas

Ta en kikk på Zalman.. synes de funker veldig bra

Lenke til kommentar

dumt spørsmål kanskje, men har hovedkortet mitt (asus a7n8x deluxe) skruehull/festeanordning for ribber som skal skrus på og ikke festet med den vanlige "klipsen"? (kommer ikke til så jeg får sett ordentlig når den andre ribben er festet).

Må også si at jeg stiller meg litt spørrende til at det skal være nødvendig med en av de største og dyreste ribbene når jeg skal få ned temp på en cpu som ikke er overklokket. Synes det er litt merkelig..

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...