Tmeese Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Har xp2600 cpu, og en middelmådig coolermaster-vifte. Temperaturen på CPU ligger på 60 grader når jeg sjekker i BIOS. Har kikket litt rundt på microplex, og synes MISTST1 "silent twin" ser bra ut. Har ikke planer om ekstrem overklokking, målet er å få ned temperaturen på cpu. Har i tillegg tenkt å kjøpe et par papst (19db) kabinettvifter. Erfaringer/kommentarer angående denne cpu-viften, eventuelt andre forslag, mottas med takk! Mvh Thomas Lenke til kommentar
Rubber Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hvis du ikke skal overklokke tror jeg nok SILENT TWIN duger. Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hvis målet er at tempraturen skal bli lavere er ikke Silent Twin det rette valget. Silent twin er som navnet, laget for å være stille, ikke kjøle ekstremt godt. Lenke til kommentar
insider Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 tror en 2600+ kommer til å bli ganske så varm men en silent twin en jeg kjenner har en på en 2400+ han har rundt 55 grader Lenke til kommentar
BladeAMD/Intel Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Bruker silent twin på min PC! ...ikke akkurat perfekt men den duger! Har Abit NF7 v2.0 med XP2500@3200 (passer ikke skikkelig på dette hovedkortet men har jukset det til) ligger på ca 55grader med "fulload" Det er min erfaring allefall! Lenke til kommentar
Tmeese Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Takk for svar. Hvilke alternativ burde jeg da vurdere istedenfor MIST om jeg ønsker betydelig reduksjon i temp uten for mye støy? Stemmer det ikke at 60 grader er litt i høyeste laget når cpu er idle (går ut ifra at det er det den er når jeg sjekker temp i bios)? Thomas Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Takk for svar. Hvilke alternativ burde jeg da vurdere istedenfor MIST om jeg ønsker betydelig reduksjon i temp uten for mye støy? Stemmer det ikke at 60 grader er litt i høyeste laget når cpu er idle (går ut ifra at det er det den er når jeg sjekker temp i bios)? Thomas Temp i bios er i tillegg idle-temp og derfor kan den høyeste tempen være enda høyere, og jo 60C er ikke en anbefalt idle-temp :!: ergo Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Takk for svar. Hvilke alternativ burde jeg da vurdere istedenfor MIST om jeg ønsker betydelig reduksjon i temp uten for mye støy? Stemmer det ikke at 60 grader er litt i høyeste laget når cpu er idle (går ut ifra at det er det den er når jeg sjekker temp i bios)? Thomas Ta en kikk på Zalman.. synes de funker veldig bra Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Se på denne: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...LK947U&toc=3810 og smell på en stille vifte. Det burde gjøre susen! : Lenke til kommentar
Flames Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hmm.. En venn av meg som har akkurat samme hovedkort og cpu som meg (står i signatur) har silent twin. Hos han kjøler den ganske godt, til å være så stille. Den ligger på 38c idle og 44c load cirka.. Lenke til kommentar
Tmeese Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 dumt spørsmål kanskje, men har hovedkortet mitt (asus a7n8x deluxe) skruehull/festeanordning for ribber som skal skrus på og ikke festet med den vanlige "klipsen"? (kommer ikke til så jeg får sett ordentlig når den andre ribben er festet). Må også si at jeg stiller meg litt spørrende til at det skal være nødvendig med en av de største og dyreste ribbene når jeg skal få ned temp på en cpu som ikke er overklokket. Synes det er litt merkelig.. Mvh Thomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå