liehen Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 (endret) Gratulerer, synes disse er fine. Regner med du har fått den og er fornøyd? Har selv har C250d 4Matic snart to år, men gjorde en bommert og prøvde C43 AMG.. Så nå ble det bestilt.. Med den gledelige avgiftsutviklingen kommer antakelig disse modellene til å bli noe mer vanlige i Norge, selv om prisen fortsatt er høy for den gjennomsnittlige bilkjøper. C43 er virkelig snop. Håper du bestilte sportseksosen med denne, som låter helt utrolig lekkert. Grattis! Fikk bilen for ca 2 uker siden. Fortsatt i innkjøringsfasen og max 4.500 rpm, men herregud for en lyd selv uten full gass og turtall. Sportseksos er standard, men performance eksos ble bestilt ja. Angrer ikke på det, men kona er fornøyd med at det er mulig å skru av lyden Bilen er en drømmebil for min del, har normal lønn, men vært rimelig fornuftig og spart en stund. Samtidig måtte det selvsagt en brukbar dose lån til. Synd at ikke flere stasjoner selger 98 blyfri som den helst skal ha, men 95 går visstnok også. Ellers er jeg imponert over komforten i bilen, selv om jeg kommer direkte fra C250 med 18" og komfortfjæring til denne med 19" og understell fra C63, som riktignok er myket opp. Endret 3. oktober 2017 av hlieberg Lenke til kommentar
liehen Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Diskrét bil, ikke så mye som skiller den utvendig fra en vanlig C-klasse med AMG-pakke Synes dog MB kunne hatt flere farger og felger å velge i. Der er Audi og BMW bedre. 2 Lenke til kommentar
liehen Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Har bestilt meg en MB GLC 350e 4Matic 2xamg med alt utstyr. Farge er Designo matt brun. Fikk vite at jeg er eneste i Norden som har bestilt den med den fargen, blir spennende! Hva fikk du av leveringstid nå? Endte for øvrig opp med en C200T 4matic i fjor, 2x AMG. Kunne neppe vært mer fornøyd, den nye bensinmotoren nå er utrolig med bunndrag tett opp til dieselen og gir seg ikke før på 6000rpm. Låter pent når den får pedal også. Godt du er fornøyd! Hvilket understell har du på din? Sport, komfort eller luft? Farge? Bilder? Fantastisk bil med god komfort. 1. gang med bensin på 11 år for min del, det er litt morsommere å strekke ut høyrebeinet enn i en 4-sylindret diesel ja... Lenke til kommentar
Pop Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 (endret) Guffent. Skikkelig guffent. Nei faen, nå ble jeg rimelig misunnelig ja. Storfornøyd på alle måter med min 200, men drømmen er selvsagt en C63, evt 43. Og det er nettopp det diskrè som frister. Ser ut en vanlig merce med sporty styling og så ser man 4 piper i hekken og hører knatring og snerring når man drar på. Akkurat slik det skal være når man ikke er 18 lenger (med god margin). Sportsunderstell på min. Sølv metallic, 4matic. Som hobbydetailer satser jeg på at jeg i det minste har den blankeste og mest velholdte C200 i ålesundsområdet. Etter en liten voksrunde i vår: Endret 3. oktober 2017 av Pop Lenke til kommentar
liehen Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 (endret) Se der ja! Hvilken sølv metallic er dette? Det finnes vel to? Ser veldig bra ut! Tror også min forrige C250 var rimelig strøken. Er ingen hobbydetailer, men sørger i det minste for å bruke riktig utstyr til vask, tørk og polering, samt selvsagt lakkrens etc. før polering og voks. Utrolig hva en god hardvoks gjør, rimelig holdbart er det også. Bruker Swissvax Shield for øyeblikket. Det første jeg gjorde da jeg hentet bilen var å legge på et vokslag rett utenfor forhandleren Kjører for det meste i Sport på understellet på min, det er mer enn komfortabelt nok. Ellers er jeg glad jeg slipper runflat-dekkene som fulgte med på 250'n... Har du forresten hatt noe problem med skjevslitasje på fordekkene? Var litt på 250'n, men lufttrykket som oppgis fra MB er for lavt, så dette ble etter hvert justert opp. Har sittet på i C63s. Den er vill og selvsagt enda villere lyd. Men den blir uoppnåelig for min del, men også litt for rå. Det spinner jo lett selv på tørr asfalt og jeg ville dessuten ha firehjulsdrift. Den er også rimelig stiv sammenlignet med C43'n, som fungerer ypperlig på både småturer og langturer. Det er bare å begynne å spare, hehe Endret 3. oktober 2017 av hlieberg Lenke til kommentar
Pop Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Har vært med et par turer i C63. Personlig synes jeg den var overlegen Audi RS6 med tuning (720hk). En V10 med dempet lyd kan bare ikke måle seg med orkesteret i AMG sportseksos. Men spesielt fornuftig som bil til og fra jobb, innom skolen på veien osv, kan jeg neppe kalle C63. Da blir C43 en god allround og mellomting. Ingen skjevslitasje på dekk nei. Har noe mer trykk enn oppgitt for lite last. Dekkene var dessuten det jeg glemte. Var for opptatt med å huske rette felger og tenkte at jeg fikk med vanlige dekk. Men nei, der oppdaget jeg etter hvert run flats, bekreftet etter mistanke på første motorvei. Så dekkstøy er eneste minus jeg kan komme på. Får grisekjøre en del så de slites fort og jeg får en unnskyldning til å bytte. Husker ikke om det er flere utgaver av sølv for 2016-modellene. Min er 792. Nå om dagen dekket med Fuzzo sealer. Lenke til kommentar
liehen Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Enig. Runflats er noe møkk ja. 19" vanlige dekk og stivere oppsett støyer litt mindre, men i motorveifart på grov asfalt er det fortsatt noe støy. Men Burmester-anlegget blir mindre brukt i den nye, av en eller annen grunn... Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Er vel strengt talt fjorårets C450 4matic med AMG badge på det der? Lenke til kommentar
liehen Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Er vel strengt talt fjorårets C450 4matic med AMG badge på det der? Hehe, det er nok ikke det. Denne er registrert første gang 15.09.2017 og C43 kom en gang på sommeren 2016 Ikke så mye som skiller dem utseendemessig, et lite AMG-merke i grillen som 450 ikke hadde og AMG-merker på bremsecalipere foran. Men C43 har den nye 9-trinns kassen samt 69:31 fordeling på 4Matic i stedet for 67:33. I tillegg fikk du ikke performance-eksos på 450, og det er jo et must 2 Lenke til kommentar
Mortymoffi Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Hei. Vurderer å kjøpe min første "skikkelige" bil. Tenker E-klassen 2014, ettersom da kom faceliften.Ser mange fine eksemplarer rundt omkring, så feks en hos Bertel O. Steen, en E-klasse 2014, 300 bluetec-hybrid, taxikjørt ca 250k km, pris ca 240k kroner. Har sett flere lignende som er taxikjørt.Spørsmålet: hvorfor selger disse taxisjåførene disse bilene som er under 3 år gamle? Er det vanlig å bytte de såpass regelmessig? Eller er også fordi det er mange kostnader/feil med de, og dyre reperasjonsobjekter?På forhånd takk! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Jeg tror nok du vil se at bilen er ganske nøyaktig tre år gammel, dette da det er så lenge bilen må være taxi for å få maksimalt avgiftslette. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Vurderer CLA180 vanlig eller shooting break på nyåret. Tenker brukt. 2014-2015 alt etter som. Noe spesielt jeg burde være obs på? evt noe annet man burde gå for i 250-300k prisklassen Lenke til kommentar
Pop Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 CLA er knall den, så lenge man husker på at det er A-plattformen. Bensinmotoren nå er herlig, bilen ser glimrende ut, er sporty og tilstrekkelig med plass til to voksne pluss evt 1 barn. For en større familie ville jeg vurdert større bil. Om man vektlegger comfort i større grad er det akkurat det med A-plattformen at den er noe mer støyende, mer krass i bevegelser osv. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Takk for svar. Ingen barn enda, men kan jo fort skje noe neste årene. Vanskelig valg det hvor mye man skal legge i bil, kjører egentlig ekstremt lite. Typ 5-6k i året, så trenger egentlig ikke noe voldsomme greier, men samtidig er det den lysta da Går fra en 2007 Paugeot 207 så er vel fare for at komforten og lyden er hakket bedre selv på en A serie. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Ehh, jah! Hinsides mye bedre. Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Ikke kjøp E300 hybrid, jeg hadde den som taxi i nesten 3 år. Det var en del feil med elektronikken til girkassa, dynamo koster 25000kr og diesel injektorene måtte byttes 4 ganger. Lenke til kommentar
liehen Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Takk for svar. Ingen barn enda, men kan jo fort skje noe neste årene. Vanskelig valg det hvor mye man skal legge i bil, kjører egentlig ekstremt lite. Typ 5-6k i året, så trenger egentlig ikke noe voldsomme greier, men samtidig er det den lysta da Går fra en 2007 Paugeot 207 så er vel fare for at komforten og lyden er hakket bedre selv på en A serie. Tja, si ikke det... Peugeot kan komfort, vil nok tippe den er mer komfortabel enn en A-klasse/CLA, som er ganske stiv og stumpete. 207 har fått god omtale ift. kjøreegenskaper og komfort. Tipper dekkstøyen også er høyere i MB. Men Merca er nok morsommere å kjøre, bedre kvalitetsfølelse, mer moderne (selvsagt), tøffere å se på og selve lyden fra motoren er sikkert bedre Ingen racer med 122 hk, men greit nok. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Takk for svar. Ingen barn enda, men kan jo fort skje noe neste årene. Vanskelig valg det hvor mye man skal legge i bil, kjører egentlig ekstremt lite. Typ 5-6k i året, så trenger egentlig ikke noe voldsomme greier, men samtidig er det den lysta da Går fra en 2007 Paugeot 207 så er vel fare for at komforten og lyden er hakket bedre selv på en A serie. Tja, si ikke det... Peugeot kan komfort, vil nok tippe den er mer komfortabel enn en A-klasse/CLA, som er ganske stiv og stumpete. 207 har fått god omtale ift. kjøreegenskaper og komfort. Tipper dekkstøyen også er høyere i MB. Men Merca er nok morsommere å kjøre, bedre kvalitetsfølelse, mer moderne (selvsagt), tøffere å se på og selve lyden fra motoren er sikkert bedre Ingen racer med 122 hk, men greit nok. Sant det kjører selv en peugeot 206 til daglig fra midten av 2000, leide en cla 250 i statene i sommer og syns den var stivere men i comfort modus var den bedre men syns ikke var så mye bedre enn min peugeot når det kommer til komfort. Men må si jeg likte bilen 211 hester og herlig dobbelt clutch kasse, akselerte ganske bra. 1 Lenke til kommentar
liehen Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Takk for svar. Ingen barn enda, men kan jo fort skje noe neste årene. Vanskelig valg det hvor mye man skal legge i bil, kjører egentlig ekstremt lite. Typ 5-6k i året, så trenger egentlig ikke noe voldsomme greier, men samtidig er det den lysta da Går fra en 2007 Paugeot 207 så er vel fare for at komforten og lyden er hakket bedre selv på en A serie. Tja, si ikke det... Peugeot kan komfort, vil nok tippe den er mer komfortabel enn en A-klasse/CLA, som er ganske stiv og stumpete. 207 har fått god omtale ift. kjøreegenskaper og komfort. Tipper dekkstøyen også er høyere i MB. Men Merca er nok morsommere å kjøre, bedre kvalitetsfølelse, mer moderne (selvsagt), tøffere å se på og selve lyden fra motoren er sikkert bedre Ingen racer med 122 hk, men greit nok. Sant det kjører selv en peugeot 206 til daglig fra midten av 2000, leide en cla 250 i statene i sommer og syns den var stivere men i comfort modus var den bedre men syns ikke var så mye bedre enn min peugeot når det kommer til komfort. Men må si jeg likte bilen 211 hester og herlig dobbelt clutch kasse, akselerte ganske bra. Ja, 250 bensin har en fin motor den! Lenke til kommentar
barezell Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Bensin vs diesel på CLA 180,, begge gode eller en som er lurere å velge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå