baBuShKa Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 VIlle også bytte tennplugger og coils. Dårlige plugger har gitt meg mye motortrøbbel og dyre regninger. Har noen av dere opplevd at kupévarmeren lager en irriterende lyd fordi den er løs eller noe sånt? Verkstedet mente det var bremsene som måtte justeres, men lyden høres ut som den kommer innefra og er veldig høy og tydelig inne i bilen. Den kommer fra høyre fremsete, der som airbaggen er. Er det bare å skru fast varmeren eller må den eventuelt byttes? Erfaringer? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Du trenger ikke nødvendigvis å bytte plugger i faste intervaller, men det er ingen dum idé å ta ut pluggene og se hvordan de er. Tennplugger kan dessuten fortelle veldig mye om tilstanden til motoren, spesielt den på bakerste sylinder. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Var å hentet meg denne saken denne uka: Min E46 har dessverre blitt tatt av rusta, så da ble det noe litt nyere. Flott bil, deilig å kjøre. Ikke store motoren, men den er lettere chippa til 170hk. Sitter en 2 liter N47 i den (318d). Ikke akkurat et monster, men greit med skyv i denne lille motoren, følger trafikken helt fint. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Den så utrolig bra ut. Vær obs på registerkjedet på N47! Det kan bli dyrt. Also: Er det ulovlig solfilm jeg ser der? Endret 18. oktober 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Den så utrolig bra ut. Vær obs på registerkjedet på N47! Det kan bli dyrt. Also: Er det ulovlig solfilm jeg ser der? Klart den er lovlig! Men seriøst, dritfornøyd med bilen, den er virkelig fin å kjøre. Den er ikke fullspecca med utstyr, men det er helt greit med ting og tang inni der. Var ikke klar over N47-problematikken før etter jeg kjøpte den, men har fått beskjed inne på bimmers.no om at jeg ikke skal miste nattesøvnen, da disse i hovedsak var dårlige fra 07-11 (?). Endret 18. oktober 2015 av bshagen Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Ligger an til ny bil. 2013 BMW 525 DAT. Bare kontrakten mangler. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 4WD? Er dette Audi-tråden? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Ja, for BMW selger omtrent ikke biler uten 4WD lenger. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Utrolig jeg ikke har sett denne tråden før nå men her blir det å følge med videre Så ett kjapt spm. er det sånn at de som eier BMW føler et sterkt bånd av interesse for de som eier det samme merket? Eller kanskje det er sånn med alle som treffer en som kjører samme merke. Hvertfall jeg blir interessert om jeg treffer noen som har enten det er bekjent eller ukjent, formelt treff eller ikke. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Utrolig jeg ikke har sett denne tråden før nå men her blir det å følge med videre Så ett kjapt spm. er det sånn at de som eier BMW føler et sterkt bånd av interesse for de som eier det samme merket? Eller kanskje det er sånn med alle som treffer en som kjører samme merke. Hvertfall jeg blir interessert om jeg treffer noen som har enten det er bekjent eller ukjent, formelt treff eller ikke. Tror det har noe med historien til merket å gjøre og også om de forskjellige merkene har typiske ikoniske biler - slik som E30 M3 f.eks, eller om akkurat det merket er spesielt. Typisk så har jo tyske biler mange fans her i Norge, men det er mange entusiaster her på berget når det gjelder forskjellige bilmerker. Alfa-klubben kjører treff på Rudskogen sammen med Ducati-klubben f.eks, disse er virkelig glade i bilene sine. Innbiller meg at eiere av gamle og strøkne veteran-Alfa gir et godkjent nikk til en nyere 159 stasjonsvogn med diesel. At det kun gjelder BMW? Nei, men at BMW er ett av disse merkene som folk brenner litt for, absolutt! Jeg får litt "jizz in my pants" når jeg ser en strøken gammel 635 kommer kjørende, selv om jeg har nyere bil selv. Blir litt som om en 12-åring som digger Liverpool eller Man Utd, uten at han egentlig veit hvorfor - annet enn at pappa sier det er bra. Dette til sammenligning, da jeg sjeldent ser eller hører om de som brenner for "Kiahyudaita"-bilen sin. Skal sies også, at dette er ren og skjær synsing fra min side. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Ikke X-drive? Da er bilen kjøpt. Bare å vente på levering. BMW 525 xDAT. Bilder kommer så fort jeg få hentet den. 1 Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Kjapt spørsmål, hva betaler dere for forsikring på BMW`ene deres? Fikk tilbud om ca 7000kr for kasko med maskinskade, egenandel på 6000kr, 12.000km. (Trondheim) 70% på 5. året. edit: bonus Endret 22. oktober 2015 av PanserJohan Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 2013 318dt 12 000km 4000 egenandel Kasko med leiebil Hokksund 6400,- hos Gjensidige 70% 1.året med 2 biler og en MC. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Tror jeg har 19k i året ink Maskin&Girkasse, min første bil da.. Men føler det er helt forferdelig dyrt. Har en 318i 2008 modell, kjørt under 100k Angående bånd mot andre BMW-bilister, så er det ofte slik at jeg slipper dem forbi. Og opplever ofte at de som kjører BMW slipper meg forbi oftere enn andre. Så det er absolutt noe knyttning der, syns det er stas Har virkelig fått sansen for X4 og X6. Sinnsykt fett å se slike på veier: Endret 25. oktober 2015 av baBuShKa Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Er farlig nær å kjøpe meg ny bil. Hva tenkes om BMW 318i 2007? Selve bilen ser magisk ut, ok km og pris. Eneste er litt skeptisk til motoren. Såvidt jeg kan se er valvetronic motor vanlig problem at går, og den er byttet. At AC-rør er byttet pga rust ser jeg også positivt på, da det ikke er noe den vanlige sjåfør faktisk ser på. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2015 N4x er ikke dårlige motorer på noen måte, men det er ikke akkurat lett å snakke varmt om de. Så lenge du styrer unna N47 så er det bare å kjøre på etter min mening. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Jo mer jeg søker, jo mer virker bilen uaktuel.Budsjettet ble forsåvidt nettopp økt til 150.000,- etter en telefon fra banken. Ønsker meg vel aller helst 5-serie med 2.5-liter motor, men innser at det kanskje ikker helt fornuftig når det skal forsikres på en 20-åring.. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Anbefaler ikke å makse budsjettet. Fort noe service som dukker opp eller noe som ryker så sitter du der uten penger. En E46 med delkasko er kanskje et bedre valg. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Budsjettet er lagt inn med en margin så jeg har roughly 20.000 å gå på worst case, skulle det bli noe større enn det vil jeg slite.Ser på 2005 eller nyere, E90, E60 eller E61. Vanskelig å finne noe bra til ønsket pris da, haster heldigvis ikke veldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå