Gavekort Skrevet 14. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2015 Som med alle andre biler i den perioden: Styr unna N47 (I4 diesel-motorene), spesielt de produsert mellom 07 og 09. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Har du funnet to CPS-er eller har du funnet to sensorer som du tror en av kan være en CPS? Etter det jeg ser så skal M52 CPS være den som sitter litt gjemt under VANOS. Når det er sagt så har ikke jeg vært borti denne sensoren selv, sett bort fra å ha lest om andre som har byttet den. Har funnet det jeg er 99% sikker på er CPS sensorene(ser identisk ut, og er også i de områdene som er blitt pekt ut i div videoer). Var bare spørsmål hvilken sensor som er til hva. Er jo to sensorer, en for eksos og en for innsugskam. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) Fant disse bildene, men det er M54. Kan man bruke det til å konkludere med at eksos-cam er den på høyre side? Endret 14. juli 2015 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Blir på høyre side om du står framme å se mot motoren ja, eller venstre side av bilen. Men da har jeg en viss peiling på hvor man skal lete. Da er det bare å få bestillt opp ny sensor og begynne demontering av luftfilterboksen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2015 Forfatter Del Skrevet 8. august 2015 Noen som har kjennskap til tilbakekallingen angående airbag? I USA så har noen eiere fått denne i posten: Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Har sett litt på e90 automat fra 05-06 tallet hvordan er disse, og hva burde man se etter på bilen? Jeg har en 2008 modell, 318ia. Dvs bensin og automat. Det er en fantastisk god bil å kjøre, men jeg har desverre hatt trøbbel med register, vanos og en del sensorer i samme system på min. NOX-sensoren ble byttet ut. Men etter hva jeg vet, så skal disse i hovedsak være gode og feilfri biler, bare jeg som var uheldig. Når det gjelder diesel, så er det som nevnt over problemer med registeret. Finner du en dieselversjon med utbedret register, så tror jeg at du er safere. Kjøremessig så er det svært bra biler. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Noen som har kjennskap til tilbakekallingen angående airbag? Jepp. Hadde min e46 inne. Det ble byttet passasjerairbag gratis? Snakk om en feil på disse. I USA så har noen eiere fått denne i posten: Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 (endret) Takk for hjelpen, Har sett mest på bensin bilene ja, har altid hatt lyst på en litt "sportligere" bil en den jeg har nå, og har hørt mange si at e90 fra den tiden er relativt driftsikker for en BMW, men huske å sjekke at den er ikke ihjelskjørt, og at man må sjekke "subframe" Endret 10. august 2015 av bigggan Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Fin tråd. Har hatt både E36 Coupe og en E39 Individual. Sistnevnte var svært fin. Kjøper jeg bil igjen blir det svært sannsynlig en E64 Coupe, antagelig 640i. Liker store biler. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. august 2015 Forfatter Del Skrevet 25. august 2015 Jeg får ta turen til et merkeverksted og høre med de angående airbag. Men annet spørsmål: Vet dere hva pluggen til utetempføler heter? Det skal være en 2-pol hunnplugg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Var og bestilte meg service og EU kontroll hos bavaria i dag og fikk beskjed om at "alt" skulle tas på denne servicen, altså olje, bremsevæske, alt av filter osv. fikk da forseilet en pris på 8500,- ca. Noe jeg føler er litt i overkant, eller? Er det verdt det å ta denne servicen hos andre enn bavaria? Har forresten en 520d F10 Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Hvis du ikke har fått det, så be om skriftelig tilbud, så du ser hva som er med på servicen, også legger du ut forespørsel på f.eks mittanbud.no så ser du fort om prisen er i overkant eller ikke... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Var på Bavaria for å høre angående airbag. Min modell var ikke påvirket. Sjekket også pris på EU-kontroll. Det var det samme som NAF, som betyr at jeg tar min EU hos NAF. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Var og bestilte meg service og EU kontroll hos bavaria i dag og fikk beskjed om at "alt" skulle tas på denne servicen, altså olje, bremsevæske, alt av filter osv. fikk da forseilet en pris på 8500,- ca. Noe jeg føler er litt i overkant, eller? Er det verdt det å ta denne servicen hos andre enn bavaria? Har forresten en 520d F10 Blei plutselig 15 000,-! Jaija greit med bremser også... Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Jeg fikk fastpris hos BSR. De har spesialisert seg på flere merker, der BMW er en av dem. Fikk priset 4500kr for hovedservice der jeg har spesifisert at jeg ønsker god/beste oljen til bilen og alle filtere byttet. De skal bytte oljefilter, pollenfilter, ta en generell feilsøk på bilen og gå gjennom bremsesystemet. Bremsevæske er inkludert også. Skal innom neste uke, er spent. Men har lest bra reviews på verkstedet til tross for prisen. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 I dag så jeg en som denne: http://www.dinside.no/934407/dinside-har-kjort-raaskinnet-bmw-x5-m Meget sjelden vare her hvor jeg bor. Den motoren hadde kultivert motorlyd for å si det pent. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Noen av dere som har prøvd X1 da? Vurderer ny bil til våren, snust litt på denne Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 I dag så jeg en som denne: http://www.dinside.no/934407/dinside-har-kjort-raaskinnet-bmw-x5-m Meget sjelden vare her hvor jeg bor. Den motoren hadde kultivert motorlyd for å si det pent. Det har gått en av forrige generasjon her i Grenland i mange år! Pen bil med bra skyv, og for en lyd! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Noen av dere som har prøvd X1 da? Vurderer ny bil til våren, snust litt på denne Jeg har! Hva slags tenker du på? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Blir isåfall ikke en av de dyre variantene Prisklasse rundt 370k tenker jeg, kanskje en 2013 modell eller nyere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå