Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte 2 brukte Samsung galaxy S4, da skjermen på min forrige ble knust OG simkort leseren sluttet å virke.

På dette tidspunktet hadde jeg Chess-abbonement.

Når jeg fikk de "nye" telefonene, hadde jeg samme feil på den ene som jeg hadde hatt på den med knust skjerm, nemlig at det kom opp at den ikke fant sim-kort og måtte restartes. Etter noen dager kom dette også på den 3. telefonen. Jeg snakket med Chess og de hadde vært bort i at S4'en til samsung slet med de nye simkortene deres med bank-id. Jeg fikk en kompis til å prøve telefonen med telenor abbonement, og da fungerte den uten problemer.

Jeg byttet så til talkmore, da de bruker telenornettet og har tilnærmet like sim-kort. Den ene "nye" fungerte fortsatt ikke, den godtok ikke pin koden, og spurte etter PUK. Den godtok ikke ny PIN og spurte etter PUK igjen. Etter 3 runder var sim-kortet permanent låst. Jeg fikk nytt og prøvde det i den andre "nye", der fungerte det fint i 2 uker, så kom akkurat samme problemet. PIN->PUK->PIN->PUK-PIN->PUK->permanent låst. Jeg bestilte meg nye sim-kortlesere på Mytrendyphone og byttet disse ut på begge, uten at det hjelp overhode. Sim-kortet fungerer fint i mitt nettbrett, Samsung Tab S.

Er det noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre? Har forsøkt å resette den ene til fabrikkinstillinger.

Må jeg bare bite i det sure eplet og enten kjøpe ny telefon eller bytte til telenor?

S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...