Isvarmt Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Har nettopp fått bytta 2 abs sensorer bak på bilen. Har testet at absen fungerer med å bremse på grus...Problemet er at abs lampa lyser ennå, må denne resettes på en eller annen måte? Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Prøv om det hjelper og koble fra batteriet en liten stund. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 Har prøvd å koble fra batteriet og korrtslutte + og minus, ingen hjelp i det...hjelp? Gir ingen mening at abs skal fungere når lampa lyser Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Jo, det kan f.eks bare være en filleting som lite bremsevæske det. Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Her ser du hvordan du leser feilkoder , litt ned på siden: http://honda-tech.com/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/how-pull-cel-d4-srs-abs-codes-code-lists-1901557/ Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Hår gått igjennom hele el sjemaet for absen... lampa lyser ennå, er tydligvis ikke mulig å fikse dette. Hadde jeg hatt denne på verksted hadde regninga lett kommet opp i flere titalls tusen, da verksteder heller ikke har peiling på hva som er galt. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Min startet å lyse grunnet slitte bremseklosser (som førte til for lite bremsevæske). 1 Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Har bytta alle bremseklosser! Absen fungerer som sagt 100%, men lyset indikerer feil! men er ingen feilkoder å hente ut. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Men er bremsevæskenivået sjekket? Min ABS fungerte også strålende, forresten. Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Her ser du hvordan du leser feilkoder , litt ned på siden: http://honda-tech.com/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/how-pull-cel-d4-srs-abs-codes-code-lists-1901557/ Har du gjort dette? Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Her ser du hvordan du leser feilkoder , litt ned på siden: http://honda-tech.com/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/how-pull-cel-d4-srs-abs-codes-code-lists-1901557/ Har du gjort dette? Ja ligger ikke inne feilkoder... Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Men er bremsevæskenivået sjekket? Min ABS fungerte også strålende, forresten. Jepp bremsevæskenivået er helt fullt Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Tror ikke det er mulig å fikse dette... Får ikke eu godkjent bilen hvis absen lyser. fml Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Tror ikke det er mulig å fikse dette... Får ikke eu godkjent bilen hvis absen lyser. fml Det ordner seg alltid. Egentlig et ubrukelig spm siden ABS fungerer, men har du br.lys? Jeg ser at disse er levert med Bosch 5.0 eller 5.3 ABS system. Sikkert feil i ECU/actuator. Bytt komplett dings. Kjøp ny hos en hugger. Det er hvertfall magefølelesen hvis det skjer noe sinnsykt en plass. Bosch er ræva og alltid under mistanke. Kortslutt pin 3 og 5 på ABS stikket. Tenning på for å lese ut blink koder. Sitter telleverk for å slette koder. Tenning av/på minst 20 ganger for sletting. Ikke rør br.pedal mens du driver med diagnose/sletting. Har ikke sett hva som blir linket lenger opp her, men dette er den infoen jeg finner hvertfall. Noen av disse gamle japsene er kranglete å fjerne lampa på etter utbedring. Sitt der i 5 minutter å skru tenning av/på. Prøv med døra åpen, prøv med døra igjen. Ta av batteriet og slette prosedyre med en gang du kobler til. Bare prøv masse rart. Sjekk kontakt stikket ute ved ABS aktuatoren. Koble ABS lampa over ladelampa. Den er det vanskelig å ta. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 Tror ikke det er mulig å fikse dette... Får ikke eu godkjent bilen hvis absen lyser. fml Det ordner seg alltid. Egentlig et ubrukelig spm siden ABS fungerer, men har du br.lys? Jeg ser at disse er levert med Bosch 5.0 eller 5.3 ABS system. Sikkert feil i ECU/actuator. Bytt komplett dings. Kjøp ny hos en hugger. Det er hvertfall magefølelesen hvis det skjer noe sinnsykt en plass. Bosch er ræva og alltid under mistanke. Kortslutt pin 3 og 5 på ABS stikket. Tenning på for å lese ut blink koder. Sitter telleverk for å slette koder. Tenning av/på minst 20 ganger for sletting. Ikke rør br.pedal mens du driver med diagnose/sletting. Har ikke sett hva som blir linket lenger opp her, men dette er den infoen jeg finner hvertfall. Noen av disse gamle japsene er kranglete å fjerne lampa på etter utbedring. Sitt der i 5 minutter å skru tenning av/på. Prøv med døra åpen, prøv med døra igjen. Ta av batteriet og slette prosedyre med en gang du kobler til. Bare prøv masse rart. Sjekk kontakt stikket ute ved ABS aktuatoren. Koble ABS lampa over ladelampa. Den er det vanskelig å ta. hei takk så mye men er ikke feilkoder å finne, lampa lyser i 3-4 sekund og slukker deretter. Har sittet å feilsøket i hele dag, srs lampa vil nemlig ikke lyse når jeg slår på tenninga, har sett i verkstedhåndboka og der står det at den skal ha 8 volt i så så mange sekunder før den slukker. Har målt og finner ingen spenning her. hvis abs lampa er koblet til samme 'testkretsen" kan dette være problemet tror dere? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 ABS lampa lyser et par sekunder? Er ikke det normalt da? I alle fall på MC-en min lyser den til jeg har kjørt noen meter, ettersom den ikke får sjekket ABS-en før den er i bevegelse. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Tror ikke det er mulig å fikse dette... Får ikke eu godkjent bilen hvis absen lyser. fml Det ordner seg alltid. Egentlig et ubrukelig spm siden ABS fungerer, men har du br.lys? Jeg ser at disse er levert med Bosch 5.0 eller 5.3 ABS system. Sikkert feil i ECU/actuator. Bytt komplett dings. Kjøp ny hos en hugger. Det er hvertfall magefølelesen hvis det skjer noe sinnsykt en plass. Bosch er ræva og alltid under mistanke. Kortslutt pin 3 og 5 på ABS stikket. Tenning på for å lese ut blink koder. Sitter telleverk for å slette koder. Tenning av/på minst 20 ganger for sletting. Ikke rør br.pedal mens du driver med diagnose/sletting. Har ikke sett hva som blir linket lenger opp her, men dette er den infoen jeg finner hvertfall. Noen av disse gamle japsene er kranglete å fjerne lampa på etter utbedring. Sitt der i 5 minutter å skru tenning av/på. Prøv med døra åpen, prøv med døra igjen. Ta av batteriet og slette prosedyre med en gang du kobler til. Bare prøv masse rart. Sjekk kontakt stikket ute ved ABS aktuatoren. Koble ABS lampa over ladelampa. Den er det vanskelig å ta. hei takk så mye men er ikke feilkoder å finne, lampa lyser i 3-4 sekund og slukker deretter. Har sittet å feilsøket i hele dag, srs lampa vil nemlig ikke lyse når jeg slår på tenninga, har sett i verkstedhåndboka og der står det at den skal ha 8 volt i så så mange sekunder før den slukker. Har målt og finner ingen spenning her. hvis abs lampa er koblet til samme 'testkretsen" kan dette være problemet tror dere? ABS lampa skal lyse i noen sec når du setter på tenning og deretter slukke. Dette er bare et test funksjon for å sjekke at alt er i orden. Det virker som at ABS er i orden med denne nye infoen og da finner du eller ingen feilkoder. Da kan vi friskmelde den. SRS, Airbag lampa derimot blir et annet kapittel. Hvis du ikke får spenning frem til airbag lampa så mistenker jeg først at det mangler en sikring, hovedstrøm e.l. Denne Airbag lampa skal oppføre seg som ABS, lyse noen sec ved tenning på, før den slukker. Det kan også være brudd i ledninger (musespist e.l) så du burde vel helst måle rett på airbag ecu. Se at du har 12v+ og minus. Finn ut hvem av ledningene som går til varsellampa og se hva slags mål du får der. Det kan jo også være feil på instrumentet, dårlig jording e.l. Bruk et bedre jordingspunk f.eks tenningslåsen så du ikke blir lurt av dårlig jording når du måler rett på pærene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå