Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med abs på honda civic 97 modell! hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hår gått igjennom hele el sjemaet for absen... lampa lyser ennå, er tydligvis ikke mulig å fikse dette. Hadde jeg hatt denne på verksted hadde regninga lett kommet opp i flere titalls tusen, da verksteder heller ikke har peiling på hva som er galt. 

Lenke til kommentar

Tror ikke det er mulig å fikse dette... Får ikke eu godkjent bilen hvis absen lyser. fml

Det ordner seg alltid.

Egentlig et ubrukelig spm siden ABS fungerer, men har du br.lys?

Jeg ser at disse er levert med Bosch 5.0 eller 5.3 ABS system. Sikkert feil i ECU/actuator. Bytt komplett dings. Kjøp ny hos en hugger. Det er hvertfall magefølelesen hvis det skjer noe sinnsykt en plass. Bosch er ræva og alltid under mistanke.

Kortslutt pin 3 og 5 på ABS stikket. Tenning på for å lese ut blink koder.

Sitter telleverk for å slette koder. Tenning av/på minst 20 ganger for sletting. Ikke rør br.pedal mens du driver med diagnose/sletting.

Har ikke sett hva som blir linket lenger opp her, men dette er den infoen jeg finner hvertfall.

Noen av disse gamle japsene er kranglete å fjerne lampa på etter utbedring. Sitt der i 5 minutter å skru tenning av/på. Prøv med døra åpen, prøv med døra igjen. Ta av batteriet og slette prosedyre med en gang du kobler til. Bare prøv masse rart.

Sjekk kontakt stikket ute ved ABS aktuatoren.

Koble ABS lampa over ladelampa. Den er det vanskelig å ta.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er mulig å fikse dette... Får ikke eu godkjent bilen hvis absen lyser. fml

Det ordner seg alltid.

Jeg ser at disse er levert med Bosch 5.0 eller 5.3 ABS system. Sikkert feil i ECU/actuator. Bytt komplett dings. Kjøp ny hos en hugger. Det er hvertfall magefølelesen hvis det skjer noe sinnsykt en plass. Bosch er ræva og alltid under mistanke.

Sitter telleverk for å slette koder. Tenning av/på minst 20 ganger for sletting. Ikke rør br.pedal mens du driver med diagnose/sletting.

Har ikke sett hva som blir linket lenger opp her, men dette er den infoen jeg finner hvertfall.

Noen av disse gamle japsene er kranglete å fjerne lampa på etter utbedring. Sitt der i 5 minutter å skru tenning av/på. Prøv med døra åpen, prøv med døra igjen. Ta av batteriet og slette prosedyre med en gang du kobler til. Bare prøv masse rart.

hei takk så mye :p men er ikke feilkoder å finne, lampa lyser i 3-4 sekund og slukker deretter. Har sittet å feilsøket i hele dag, srs lampa vil nemlig ikke lyse når jeg slår på tenninga, har sett i verkstedhåndboka og der står det at den skal ha 8 volt i så så mange sekunder før den slukker. Har målt og finner ingen spenning her. hvis abs lampa er koblet til samme 'testkretsen" kan dette være problemet tror dere?

Lenke til kommentar

Det ordner seg alltid.

hei takk så mye :p men er ikke feilkoder å finne, lampa lyser i 3-4 sekund og slukker deretter. Har sittet å feilsøket i hele dag, srs lampa vil nemlig ikke lyse når jeg slår på tenninga, har sett i verkstedhåndboka og der står det at den skal ha 8 volt i så så mange sekunder før den slukker. Har målt og finner ingen spenning her. hvis abs lampa er koblet til samme 'testkretsen" kan dette være problemet tror dere?

ABS lampa skal lyse i noen sec når du setter på tenning og deretter slukke. Dette er bare et test funksjon for å sjekke at alt er i orden. Det virker som at ABS er i orden med denne nye infoen og da finner du eller ingen feilkoder. Da kan vi friskmelde den.

SRS, Airbag lampa derimot blir et annet kapittel. Hvis du ikke får spenning frem til airbag lampa så mistenker jeg først at det mangler en sikring, hovedstrøm e.l. Denne Airbag lampa skal oppføre seg som ABS, lyse noen sec ved tenning på, før den slukker.

Det kan også være brudd i ledninger (musespist e.l) så du burde vel helst måle rett på airbag ecu. Se at du har 12v+ og minus. Finn ut hvem av ledningene som går til varsellampa og se hva slags mål du får der.

Det kan jo også være feil på instrumentet, dårlig jording e.l. Bruk et bedre jordingspunk f.eks tenningslåsen så du ikke blir lurt av dårlig jording når du måler rett på pærene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...