Imbli Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Hei! Jeg har en ny HP Pavilion som har fungert utmerket helt til jeg avinstallerte McAfee og installerte Avast. Nå faller nettet stadig ut, og jeg får ikke til å koble meg på ruteren igjen. Pc-en kobler seg etter hvert til igjen, men det kan gå alt fra minutter til timer. Jeg installerte Avast før jeg fjernet McAfee - kan det ha noe å si? Jeg har brukt en link (MCPR) fra McAfees nettside for å fjerne alt (etter at jeg avinstallerte på vanlig måte), og jeg har avinstallert Avast og installert det på nytt, uten at det endrer noe. Jeg har ikke greie på data, og er ikke sikker på at det har med virusprogrammene å gjøre, men antar det. Andre enheter i huset har ikke problemer, så det er ikke ruteren. Får nettverket opp på lista, men klarer altså ikke å koble til når nettet faller ut. Dette skjer gjerne hvis pc-en har vært i hvilemodus. Jeg får opp følgende melding når jeg feilsøker: Problem med trådløs kort eller tilkoblingspunkt. Og dessuten: Liste over foretrukne nettverk: 1 element(er) Profil: SitecomECAD04 SSID: SitecomECAD04 SSID-lengde: 13 Tilkoblingsmodus: Infra Sikkerhet: Ja Angitt av gruppepolicy: Nei Koble til selv om nettverket ikke kringkaster: Nei Kan kobles til: Nei Årsak: 0x00028006 Informasjon for tilkoblings-ID4 Tilkobling startet: 2015-06-07 17:39:42-187 ID for automatisk konfigurasjon: 3 Profil: SitecomECAD04 SSID: SitecomECAD04 SSID-lengde: 13 Tilkoblingsmodus: Infra Sikkerhet: Ja Forhåndstilknytning og tilknytning Tilkoblingsinnstillinger fra maskinvareleverandør (IHV): Nei Sikkerhetsinnstillinger fra maskinvareleverandør (IHV): Nei Profil oppfyller nettverkskrav: Vellykket Forhåndstilknytningsstatus: Fullført Tilknytningsstatus: Mislyktes 0x00038002 Årsakskode for tilknytning: 0x00000001 Diagnoseinformasjon (Trådløs Tilkobling) Detaljer om trådløs tilkobling diagnose: Du finner fullstendig informasjon om denne økten i informasjonshendelsen for trådløs tilkobling. Helper Class: Autokonfigurasjon Initialiser status: Vellykket Informasjon for tilkoblingen som blir diagnostisert Grensesnitt-GUID: 3eef5464-41e9-4ad2-82c5-d640dd128b82 Grensesnittnavn: Realtek RTL8723BE 802.11 b/g/n Wi-Fi Adapter Grensesnittype: Opprinnelig WiFi Diagnoseresultat: Fant problemet Problem det refereres til: RNWF MSM Helper Class Grunnårsak: Windows klarte ikke å koble til SitecomECAD04 Du kan prøve å koble til på nytt. Reparasjonsalternativ: Tilbakestiller det trådløse nettverkskortet Da blir nettverkskortet "WiFi" på denne datamaskinen deaktivert og deretter aktivert på nytt. Diagnoseinformasjon (Trådløst Nettverkskort) Detaljer om trådløst nettverkskort diagnose: Du finner fullstendig informasjon om denne økten i informasjonshendelsen for trådløs tilkobling. Helper Class: Opprinnelig WiFi MSM Initialiser status: Vellykket Informasjon for tilkoblingen som blir diagnostisert Grensesnitt-GUID: 3eef5464-41e9-4ad2-82c5-d640dd128b82 Grensesnittnavn: Realtek RTL8723BE 802.11 b/g/n Wi-Fi Adapter Grensesnittype: Opprinnelig WiFi Profil: SitecomECAD04 SSID: SitecomECAD04 SSID-lengde: 13 Tilkoblingsmodus: Infra Sikkerhet: Ja Koble til selv om nettverket ikke kringkaster: Nei Diagnoseresultat: Fant problemet Grunnårsak: Trådløs tilknytning til SitecomECAD04 mislyktes av ukjent årsak Detaljert grunnårsak: 802.11-tilkobling mislyktes på grunn av statuskode 1: uspesifisert feil Reparasjonsalternativ: Prøv å koble til SitecomECAD04 på nytt. Prøv å tilbakestille tilgangspunktet, eller kontakt systemansvarlig eller maskinvareleverandøren for å få mer hjelp. Er svært takknemlig hvis noen kan hjelpe meg med å løse dette problemet, som mildt sagt er frustrerende! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Avinnstaller Antivirusprogrammet og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Imbli Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 Avinnstaller Antivirusprogrammet og se om det hjelper. Det har jeg prøvd, men det hjalp ikke ... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Da er det ikke Antivirusprogrammet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå