interessant Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Hva handler ´´hvem bestemmer over Bjørg og Unni´´om? Finner veldig lite om den på nettet Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 I denne romanen møter vi to unge kvinner, venninnene Bjørg og Unni - den ene gift, den andre ugift mor. Begge har sine problemer, tilsynelatende nokså forskjellige. En aksjon mot en gjennomfartsvei i det strøket hvor de bor, gjør at de blir klar over at store grupper kvinner har de samme problemene. Krangling i hjemmet, irritasjon over menn som diskuterer politikk over hodet på dem, viker plassen for en større forståelse for hvor sterk nettopp politikken angår deres egne liv. Ellers får du lese boka for å finne det ut, vet du Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Hva handler ´´hvem bestemmer over Bjørg og Unni´´om? Finner veldig lite om den på nettet Les boka og du finner det ut rimelig kjapt Lenke til kommentar
interessant Skrevet 8. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2015 I denne romanen møter vi to unge kvinner, venninnene Bjørg og Unni - den ene gift, den andre ugift mor. Begge har sine problemer, tilsynelatende nokså forskjellige. En aksjon mot en gjennomfartsvei i det strøket hvor de bor, gjør at de blir klar over at store grupper kvinner har de samme problemene. Krangling i hjemmet, irritasjon over menn som diskuterer politikk over hodet på dem, viker plassen for en større forståelse for hvor sterk nettopp politikken angår deres egne liv. Ellers får du lese boka for å finne det ut, vet du Takk! Skulle gjerne gjort det vet du, men har ikke tid til det. I morgen har jeg eksamen i norsk muntlig, og må kunne sammenligne denne teksten med en annen tekst. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Da ønsker jeg deg lykke til! Når du har muntlig kan du vel velge problemstilling selv, og burde kanskje valgt noe med en bok du har lest? Lenke til kommentar
interessant Skrevet 8. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2015 Da ønsker jeg deg lykke til! Når du har muntlig kan du vel velge problemstilling selv, og burde kanskje valgt noe med en bok du har lest? Takk, takk:) Vel slik er oppgaven: temaet er ´´Problemer under debatt´´ Har fått disse tekstene, skal velge ut to. Alexander Kielland: Utdrag fra Garman og Worse Nordahl Grieg: 17.mai 1940 Jens Bjørneboe: Om formyndersmennesker Liv Køltzow: hvem bestemmer over Bjørg og Unni Mari Boine: Oppskrift for herrefolk skal også trekke inn andre relevante tekster. Har nå sammenlignet Garman og Worse med Et dukkehjem av Henrik Ibsen. Nå må jeg ta for meg en tekst til fra listen. Har fått beskjed om at jeg ´´ikke trenger å sammenligne alle tekstene med hverandre, men ha et felles spørsmål som tenker at alle tematiserer.´´ Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå