Gå til innhold

Kjølevæske til luftfukter i en sigar humidor

Ciggy

Anbefalte innlegg

Trenger nå noen som mest sannsynelig har litt peiling på sigarer. Har skaffet meg Humidor. Det jeg rett og slett lurer er om man kan bruke kjølevæske til luftfukteren? Siden jeg har en kjølevæske flaske som inneholder propylenglykol. Kan jeg bruke denne? Eller må det være den fra apoteket? Står ingenting på flaska om at det er brannfarlig eller farlig å drikke. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Trenger nå noen som mest sannsynelig har litt peiling på sigarer. Har skaffet meg Humidor. Det jeg rett og slett lurer er om man kan bruke kjølevæske til luftfukteren? Siden jeg har en kjølevæske flaske som inneholder propylenglykol. Kan jeg bruke denne? Eller må det være den fra apoteket? Står ingenting på flaska om at det er brannfarlig eller farlig å drikke. 

Hvorfor tror du at en Humidor skal ha kjøleveske? Den skal vel kun avgi noe fukt til sigarene, så de ikke tørker ut. Så langt jeg vet brukes kun vann.

Drikk for guds skyld ikke kjøleveske! Google det selv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Sorry jeg er sent ute. Lever sigarene dine enda?

"Tipset" over ang. rent vann er virkelig ikke til å stole på, siden det er enormt stor sjans for at du får mugg og råte på sigarene og i humidoren. Når dette har skjedd er eneste redningen.. vel, de kan ikke reddes, søpla neste.

Destillert vann er IKKE å "være fin på det" , det er det eneste man skal bruke. Man får en litersflaske på biltema for 20kr, under navnet "batterivann".

Vel, anbefales også å gi humidoren en ekstra dusj PG-løsning (blanding av destillert vann og propylenglykol) , for å gi den litt ekstra beskyttelse mot djevelskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...