Papegøye Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg skal snart ta i bruk Ubuntu i forbindelse med studier, og ønsker dermed å ha det tilgjengelig på Macen min også. Jeg har en 2011 MBA. Hva mener dere er den beste måten å kjøre Ubuntu på på denne? Jeg har tilgang til VMware Fusion, men jeg regner med det gir bedre ytelse å dual boote? En ting som er viktig for meg i såfall er at jeg ikke får mye problemer med manglende drivere og lignende. Noen erfaringer? Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Er det slik at du har eller 4GB RAM? i såfall ville eg dualboota. Virtualisere med under 4GB er nesten ubrukleg. Drivarar skal vere innebygd i ubuntu. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 8. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2015 4 gb ram ja. Hvordan er batteriytelse og trackpad-opplevelsen på Ubuntu? Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Eg veit ikkje, men ved både windows og Opensuse / Centos får eg betre batterilevetid enn osx på mi Macbook pro 2011. Trackpaden kan sikkert konfast til slik du vil ha den. Du må nesten teste å sjå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå