Gå til innhold

Hvor mange syriske flyktninger kan vi ta i mot?

Gjest Slettet-aj7hPT

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

De syrere jeg har møtt, som alle har kommet til Norge helt frivillig lenge før det ble krig i Syria, er alle ekstreme i sine holdninger og har et generelt menneskesyn, kvinnesyn og syn på homofile som ikke er et demokrati og opplyst samfunn verdig. hvordan skal vi nå oppdra alle disse som kommer veltende ukontrollert over grensene i hele Europa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom også over en annen interessant undersøkelse som viste at FRP-velgerne har en betydelig lavere utdannelse enn gjennomsnittsnordmannen. Det forklarer muligens hvorfor FRP'erne er så livredde for å få flyktninger til Norge. Dem er oppriktig redde for sine kassadiskjobber på Kiwi og Remi.

Tror dette bli feil å påstå, muligens det gjelder for enkelt tilfeller.

Men kjenner flere som har høyskole\universitets utdannelse som stemmer FRP.

Lenke til kommentar

Kom også over en annen interessant undersøkelse som viste at FRP-velgerne har en betydelig lavere utdannelse enn gjennomsnittsnordmannen. Det forklarer muligens hvorfor FRP'erne er så livredde for å få flyktninger til Norge. Dem er oppriktig redde for sine kassadiskjobber på Kiwi og Remi.

Tror dette bli feil å påstå, muligens det gjelder for enkelt tilfeller.

Men kjenner flere som har høyskole\universitets utdannelse som stemmer FRP.

Men hva er feil med kassadiskjobber på Kiwi og Rema 1000 ?

Skal dette liksom være et "argument" mot FrP-ere?  En dose trakassering lissom?

Hvor lavt er det mulig å komme?

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har allerede en fra Irak boende hos meg og jeg bidrar allerede med rundt 20.000,- hvert år til forskjellige humanitære tiltak. Kan ikke si jeg føler meg noe fattigere av den grunn. Som så mange andre i Norge så eier jeg en bolig som har en salgsverdi som er betydelig høyere enn størrelsen på mitt lån. I tillegg har jeg andel i Norges oljefond, ca. 1 mill per innbygger. Nei jeg trur ikke jeg har vært så raus at jeg blir sittende å sulte den dag jeg blir pensjonist. Om du ikke har så mye økonomiske midler som en gjennomsnittlig nordmann så kan du muligens bidra med å invitere en flyktning med på tur eller bare hjem på en middag. Det handler vel mest om å være inkluderende og da tenker jeg at alle som virkelig ønsker det har noe å bidra med. Selvfølgelig har vi mange personer i Norge som ikke under noen omstendigheter ønsker å dele noe som helst med sine medmennesker. Vi har også dem som er fryktelig redde og ikke tør å hjelpe noen før dem har sjekket at vedkommende trur på samme gud som dem selv. Slike personer tenker nok at dem er mer verd enn andre personer. Vel, ikke for meg. Jeg driver nå å sletter slike personer fra vennelista mi på FB.

Jeg så jo at du i en annen diskusjon på forumet (juridisk ang leieforhold)  fremstår som relativt profesjonell utleier, hvor bl.a. utelatt betaling noen få dager over betalingsfristen vil føre til opphør av leieforhold uten nåde.

Dermed ble jeg litt nysgjerrig...

I denne tråden fremstår det som at du lar en flyknting bo gratis innenfor din primære boenhet.  Men hvis det istedet er slik at du lar flyktningen disponere en separat leilighet el lign så er det jo et straks mer enn gjennomsnittsfamilien disponerer - og det er heller ikke avklart om du mottar noen økonomiske (tilskudd fra det offentlige f.eks.) eller andre gjenytelser (billig arbeidskraft til oppussing eller andre tjenester) fra denne flyktningen?

Lenke til kommentar

Har tegnet en helt vanlig leieavtale hvor jeg leier ut en sokkelleilighet (joda, jeg er knallhard mot snyltere som ikke betaler husleien sin til avtalt tid, gidder ikke jåsse med sånne personer). Tar også en helt vanlig husleie uten noen form for støtteordning (eller sosial gratisutleie). Har heller ingen annen samhandling eller arbeidsforhold med leietaker. Dette har fungert helt upåklagelig til nå. Faktisk så trur jeg dette vil komme til å bli et veldig varig leieforhold da han kunne fortelle at han ble avvist av mange utleiere og ble meget glad for å få leie hos meg.

Lenke til kommentar

Ja, OK, så du leier ut på helt vanlig måte mot helt vanlig betaling, men ber andre om å bidra med å la flyktninger bo hjemme hos seg selv gratis.    Interessant argumentasjon

Det viser seg jo nå i økende grad at det er snakk om økonomiske flyktninger som kommer og ikke krigsflyktninger.

Sitat fra dagens VG om noen nyankomne "flyktninger":  

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkrisen-i-europa/elali-29-og-alaa-23-betalte-2000-dollar-for-aa-komme-til-norge/a/23542639/  (og leser man hele artikkelen står det også noe om at han ene savner kjæreste og jobb i Syria)

Elali forteller at de fleste i gruppen de ankom sammen med var syrere som har bodd og jobbet flere år i Moskva.

– Vi var de eneste som kom direkte fra Syria, sier 29-åringen.

Endret av Rune_says
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan ikke de som vil bidra bare gjøre det av egen lomme og holde det for seg selv, så kan vi andre gjøre som vi ønsker? Alt vi betaler i skatt og avgift allerede er faktisk en form for bistand til folk som trenger penger det også.

Alle med et snev at omløp har nå forstått at denne asylsituasjonen må opphøre, det vi diskuterer nå er vel hvordan vi kan begrense den mest mulig effektivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...