Gjest medlem-169651 Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Hva bruker dere smartklokka deres til? Jeg har ikke kjøpt meg og kommer nok ikke til å gjøre det heller, men det kunne vært interessant å vite hva dere bruker dem til. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Hva bruker dere smartklokka deres til? Jeg har ikke kjøpt meg og kommer nok ikke til å gjøre det heller, men det kunne vært interessant å vite hva dere bruker dem til. Dette lurer jeg også på, har aldri forstått poenget. Typisk hører jeg "greit å se hvem som ringer/sender sms/face melding osv". Men er folk virkelig så late at de ikke kan ta opp mobilen å sjekke? Nei jeg kommer nok til å beholde mine mekaniske ur langt inn i fremtiden:) den dagen Google glass kommer i "normal" utgave og med bedre batteritid, da er jeg med på laget:) 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Hva bruker dere smartklokka deres til? Jeg har ikke kjøpt meg og kommer nok ikke til å gjøre det heller, men det kunne vært interessant å vite hva dere bruker dem til. Etter min mening er smartklokker et alt for ungt produkt til å kunne avsi noen dom. Vent noen år til applikasjoner og tjenester har fått løftet seg opp til et nivå der en smartklokke sin bruksverdi virkelig kommer til sin rett, så får vi se om det kanskje kan ha like stor verdi som en smarttelefon etter hvert har fått. Akkurat nå syns jeg nok det har en slags nyhetene interesse og at det er innovatørene som kjøper produktene. De store volumene kommer først når bruksverdien har blitt etablert. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Ser egentlig ingen nytteverdi i smartklokker. Har mobil som jeg sjekker innimellom, er det noe som haster så får folk ringe meg... Har ikke brukt vanlig klokke heller på snart 20 år, hater å ha noe på arm/fingre 3 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg ser ingen nytteverdi i å svare seriøst på slike tråder. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg ser ingen nytteverdi i å svare seriøst på slike tråder. Amen to that Bruker klokken min hele tiden. Det er ett produkt jeg ikke kommer til å klare å leve uten i fremtiden. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Eg bruker den naturligvis mye for å sjekke hva klokka er I tillegg bruker eg den til vekking(vibrering), søvnkvalitet(bevegelse), se hvem som ringer, se kort hva siste melding gikk ut på, styre vekkerklokka samt få opp tidspunkt for alarmen(automatisk egen visning når eg legger meg), kjapp tilgang til treningsinfo når eg er ute og løper, kontroll på løpeappen når eg er ute og løper + telleverk(egen app). Eg kunne naturligvis kjøpt meg ett telleverk som hadde gjort jobben. Eg kunne hatt egen treningsklokke som gav meg samme info(og kanskje mer til). Den gamle vekkerklokka vekket meg den også. Og eg kunne for all del tatt frem telefonen med hver minste lille ting. Så hvorfor gjør eg ikke det? Fordi det er for meg mer praktisk med ei smartklokke. Alt i en pakke. It works. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Eg bruker den naturligvis mye for å sjekke hva klokka er I tillegg bruker eg den til vekking(vibrering), søvnkvalitet(bevegelse), se hvem som ringer, se kort hva siste melding gikk ut på, styre vekkerklokka samt få opp tidspunkt for alarmen(automatisk egen visning når eg legger meg), kjapp tilgang til treningsinfo når eg er ute og løper, kontroll på løpeappen når eg er ute og løper + telleverk(egen app). Eg kunne naturligvis kjøpt meg ett telleverk som hadde gjort jobben. Eg kunne hatt egen treningsklokke som gav meg samme info(og kanskje mer til). Den gamle vekkerklokka vekket meg den også. Og eg kunne for all del tatt frem telefonen med hver minste lille ting. Så hvorfor gjør eg ikke det? Fordi det er for meg mer praktisk med ei smartklokke. Alt i en pakke. It works. Går du ofte tom for strøm? Lenke til kommentar
Dessverre_;-) Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 (endret) Jeg har første genrasjon samsung gear (sm-v700) og det var en klokke som ble bedømt nedenom og fikk veldig dårlige bedømmelser i alle media. Jeg fikk den med min note 3 og kunne ikke klart meg uten idag, noe jeg forøvrig har prøvd siden klokka tok kvelden og måtte på reperasjon. Jeg bruker klokka til nesten alt det de andre over her skriver, men ikke som renings partner annet enn skritttelleren . De to viktigste tingene er at alt av meldinger kommer rett på armen og jeg derved kan la mobilen ligge i lomma om det er en uinteresang mail eller annen beskjed. Jeg kan svart påtelefonen om jeg ikke har klokka rett i nærheten og jeg kan ta "huske" bilder slik at jeg ikke glemmer noe. Så for me så er den unværlig og en vane når man har den og et stort savn når man ikke har den. Det blir enna en duppedings som man er nødt til og ha... Men neste gang blir det ikke samsung klokke, da blir det en klokke med google wear siden jeg da kan bruke den til alle fremtidige telefoner uansett merke.' ' Strømforbruket har blit mye bedre etter at de reparerte den, sist jeg målte den så holder batteriet i over 2 døgn, men det er skjelden et problem siden jeg lader den samtidig som telefonen, for og være sikker.... Endret 8. juni 2015 av Dessverre_;-) Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Kommer til å kjøpe Apple Watch når den blir til salgs for oss nordmenn av ulike grunner. +1 i Apple-samlingen min. Ny klokke. Mulighet til å laste ned apper. Greit å ha. Selger den året etter og taper i alt ett par lapper på den. #win Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Bruker den til (når mobilen ikke er umiddelbart tilgjengelig) å: - sjekke epost - sjekke meldinger - få påminnelser - få navigasjon i bil eller til fots - styre volum og musikk fra Spotify el.l. - styre mobilen når jeg kjører bil (ringe, svare på sms, epost etc) og ikke minst: - se hva klokka er Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 har du for mye penger er det noe å bruke de på. hadde jeg hatt det så hadde jeg kjøpt en Apple watch så jeg kan styre spotify Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 (endret) Jeg har hatt Pebble i ca 2 år, og bruker den nesten hele tiden. På hovedskjermen har jeg klokke, dato, neste kalenderhendelse, værmelding for der jeg er, batteriprosent til klokke og mobil, og hvilket wifi-nett mobilen er på. Og det er veldig greit å se kjapt hva det er mobilen vil meg når den varsler. Er det en viktig melding jeg må besvare, eller er det bare Clash som maser? Pluss at jeg kjapt kan besvare en sms/hangout/facemelding med emoji eller predefinerte svar. Ellers bruker jeg den som vekkerklokke, skritteller, søvntracker, fjernstyring av smarthus (Telldus Live), musikkstyring, navigasjon og simpel spilling Og 4-5 dagers batterilevetid. Men jeg vurderer Android Wear sterkt, mest fordi jeg vil prøve noe nytt. Er bare batteritiden som holder meg tilbake. Endret 8. juni 2015 av Khaffner Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 (endret) Jeg ser ingen nytteverdi i å svare seriøst på slike tråder. Hvorfor? Endret 8. juni 2015 av medlem-169651 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 (endret) Jeg ser ingen nytteverdi i å svare seriøst på slike tråder. Hvorfor? Tråden starter med holdninger som ikke inviterer til å diskutere eller forklare noe om bruk av smartklokke: - "Jeg har ikke kjøpt meg og kommer nok ikke til å gjøre det heller" - "Dette lurer jeg også på, har aldri forstått poenget." - "Etter min mening er smartklokker et alt for ungt produkt til å kunne avsi noen dom" - "Ser egentlig ingen nytteverdi i smartklokker." Når folk er mer opptatt av å fortelle hvorfor man ikke vil ha smartklokke skjønner vi tegningen og skygger banen. Endret 9. juni 2015 av Frobe Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 OK, hvis du velger å lese det sånn. Jeg lurte bare på om noen kunne gi meg noen innspill jeg ikke har tenkt på. men det er flere andre som har kommet med gode poenger, så ingen skal tvinge deg til å delta. Men synd at du valgte å tolke mitt første innlegg som noe negativt. Kanskje jeg burde ha formulert meg litt annerledes. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Eg bruker den naturligvis mye for å sjekke hva klokka er I tillegg bruker eg den til vekking(vibrering), søvnkvalitet(bevegelse), se hvem som ringer, se kort hva siste melding gikk ut på, styre vekkerklokka samt få opp tidspunkt for alarmen(automatisk egen visning når eg legger meg), kjapp tilgang til treningsinfo når eg er ute og løper, kontroll på løpeappen når eg er ute og løper + telleverk(egen app). Eg kunne naturligvis kjøpt meg ett telleverk som hadde gjort jobben. Eg kunne hatt egen treningsklokke som gav meg samme info(og kanskje mer til). Den gamle vekkerklokka vekket meg den også. Og eg kunne for all del tatt frem telefonen med hver minste lille ting. Så hvorfor gjør eg ikke det? Fordi det er for meg mer praktisk med ei smartklokke. Alt i en pakke. It works. Går du ofte tom for strøm? Sjeldnere enn de fleste andre Mobilen varer over en dag. En Z3Compact. Nærmere to med lite bruk. Klokka varer i ca 4 dager. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 ... - "Etter min mening er smartklokker et alt for ungt produkt til å kunne avsi noen dom" Da skjønner vi tegningen og skygger banen. Siden du siterte fra mitt innlegg, hva er det med den setningen du mener er feil og får deg til å skygge banen? Lenke til kommentar
coffeeh Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Har en Pebble Steel jeg har brukt siden release (vinter '14), og kan vel trygt si jeg ikke kommer til å gå vekk fra smartklokke med det første Bruker klokka mi først og fremst som ei klokke, men også til varsler fra telefon (å vite om noe kan ignoreres uten å dra frem telefonen er fint), musikkontroll, sende predefinerte svar på meldinger, timer, vekkerklokke, og diverse andre Pebble-apps som testes innimellom. Også praktisk å ha den som "trusted device" på telefonen, så slipper jeg unlock code dersom klokka er nærme. Kanskje det som overrasket meg mest med smartklokke er hvor mye batteritiden på telefonen økte når den ikke ble dratt opp av lomma hele tia for å sjekke hva som skjedde - på gamle nexus 5'en gikk jeg fra å være avhengig av lader halvveis gjennom dagen, til å ha 20% igjen når jeg la meg Men må allikevel si at for min del er det for øyeblikket ingen andre smartklokker på markedet som frister i særlig grad, ettersom jeg føler pebbles 4-6 dager batteritid er litt knapt, og de fleste konkurrentene har 0,5-2(såvidt jeg har fått med meg)... Men hvis du har mulighet til å låne deg en pebble ei uke - go for it! Lenke til kommentar
tingo Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Men er folk virkelig så late at de ikke kan ta opp mobilen å sjekke? Det er utrolig praktisk å kunne ha mobilen på stille hele dagen på jobben, smartklokka varsler meg hvis det skjer noe på mobilen. Så slipper man både at mobilen ringer (eller vibrerer når den ligger på bordet) i møter og at man går glipp av viktige samtaler fordi mobilen er på stille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå