Gå til innhold

Hva koster det å ha hund?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ein middles stor hund et ca 15 kg tørrfor i måneden, ein slik sekk koster mellom 500-1000 kr.

Så det utgjer ein årlig kostnad på mellom 6000 og 12 000 i måneden.

 

I tillegg kjem sjølvsagt utstyr som hundeposer, hundeband, bur og eventuelle forsikringar.

 

Den største kostnaden er strengt tatt anskaffelsen av hunden, det blir stor forskjell på å ein hund som du tar over gratis kontra ein rasehund som du betaler mange titusen for.

Lenke til kommentar

 

 

Så det utgjer ein årlig kostnad på mellom 6000 og 12 000 i måneden.

Haha :p

Oops, vennligst sjå vekk frå dei to siste orda

 

la ikke merke til det før du sa det faktisk :p klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal få hund eller ikke. har veldig lyst på. mene nei var vanskelig å bestemme seg for.. : p

Lenke til kommentar

 

 

 

Så det utgjer ein årlig kostnad på mellom 6000 og 12 000 i måneden.

Haha :p

Oops, vennligst sjå vekk frå dei to siste orda

 

la ikke merke til det før du sa det faktisk :p klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal få hund eller ikke. har veldig lyst på. mene nei var vanskelig å bestemme seg for.. : p

 

Visst du er i tvil om du skal ordne deg hund eller ikke, så hadde jeg latt være. Er et stort ansvar man tar på seg å man må ha tid til å ha hund. Når det kommer til kostnad så koster min hund ca 12-1500kr pr mnd i mat og annen dill dall, men igjen så er han en ganske stor gutt med sine 60kg, så en mindre hund vil jo være billigere i mat utgifter.

Lenke til kommentar

Under kan du se hva jeg skrev i en annen tråd.

 

 

Jeg har to hunder på 13 og 16kg sånn ca.

 

Fôr koster meg ca 600,- i mnd om jeg er lat, halvparten de mnd jeg gidder å gjøre mer selv.

 

Annet utstyr koster vel noen hundrelapper i mnd, i tillegg setter jeg av minst 2000,- i mnd til dekning av fremtidige veterinærutgifter.

 

Vaksineringer tas hvert år, og hannen må man ta tannstein på ca en gang i året.

Vaksinering er vel ca en femhundrelapp pr. hund i året, tannstein koster det rundt 1500,- å fjerne.

Bånd, seler osv kommer i tillegg, men her har jeg svært gode forbindelser..

Hundesenger har jeg fått en haug av, og utstyr til pelsstell og sånt kreves det ikke mye av på korthårede hunder..

 

Tja, de koster vel meg altså ca 1000,- i mnd, til sammen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så det utgjer ein årlig kostnad på mellom 6000 og 12 000 i måneden.

Haha :p

Oops, vennligst sjå vekk frå dei to siste orda

 

la ikke merke til det før du sa det faktisk :p klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal få hund eller ikke. har veldig lyst på. mene nei var vanskelig å bestemme seg for.. : p

 

Visst du er i tvil om du skal ordne deg hund eller ikke, så hadde jeg latt være. Er et stort ansvar man tar på seg å man må ha tid til å ha hund. Når det kommer til kostnad så koster min hund ca 12-1500kr pr mnd i mat og annen dill dall, men igjen så er han en ganske stor gutt med sine 60kg, så en mindre hund vil jo være billigere i mat utgifter.

 

Ja tenker egentlig det samme som deg, at jeg må bli helt sikker.

jobber 10 timer om dagen så må vel ha han med på jobb en stund. 

 

men har skikkelig lyst på.. men man får ikke alt man har lyst på har jeg hørt...  :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...