væren Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Har nettopp skiftet nytt filter og nye børster uten at det har hjulpet. Den suger opp fint støv, men større rusk drar den bare rundt. Det kommer ikke noe rusk i den avdelingen i støvskuffen. Noen som vet hva som kan være feil? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
væren Skrevet 17. august 2017 Forfatter Del Skrevet 17. august 2017 Ettersom maskinen nå fungerer som den skal, så kan jeg komme med en forklaring på problemet. Maskinen tok altså bare opp fint støv. Og ettersom den faktisk gikk, riktig nok holdt ikke batteriet så lenge, men den fungerte jo, så forsto jeg ikke hvorfor den bare tok fint støv. Jeg hadde skrudd den opp og renset mellom tannhjulene. Masse hår som hadde satt seg der. Jeg sjekket at tannhjulene nå gikk lett. Allikevel så har den ikke tatt annet enn det fine støvet. Til slutt ga jeg opp og bare lot maskinen bli stå. Jeg kjøpte nylig nytt batteri, men det samme skjedde. Bare det fine støvet kom i beholderen. Det fine støvet har blitt sugd opp og ikke blitt ført inn med børstene, har jeg nå forstått. Jeg fikk tips om at jeg måtte sjekke om børstene faktisk gikk rundt (holde ei hånd forsiktig under mens Roomba går) og det viste seg at de ikke gjorde. Så jeg skrudde opp maskinen og sjekket tannhjulene igjen. Ikke noe som satt fast der. Men det minste tannhjulet, det som er koblet til motoren, "tok" ikke. Det var blitt en slitasje som gjorde at det hadde stor (for stor) bevegelse. Jeg fikset på det og maskinen tok igjen opp mer enn bare det fine støvet. Skjønte jo at det bare var et tidsspørsmål før tannhjulet ville komme i feil posisjon igjen. Og det gjorde det etter bare få dager. Så nå har jeg kjøpt ny børstemodul og etter styr med lading (som nå fungerer igjen), så er maskinen som ny. Dvs. den er kanskje bedre ? ettersom det nye batteriet er kraftigere. Så nå bare krysser jeg fingrene for at det ikke dukker opp nye problemer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå