Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bildet henger ikke helt med under videoavspilling?

Anbefalte innlegg

post-381117-0-74154000-1433765180_thumb.jpg

Bildet blir sånn og ofte verre med grønne firkanter og lilla farge som dekker hele bildet. Noen som vet hva problemet kan være? Det skjer hver gang jeg ser på noe. Har nylig skiftet skjermkort, så har ikke fått testet det enda på anna enn video. 

Takknemlig for alle svar og eventuelle løsninger jeg kan prøve  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du filmet PC-skjermen med telefonen din og screenshottet? :D :D :D Jajajaja.

Du oppgir svært lite info. Hvilket OS? Hvilken avspiller? Hvilken fil? Da du skiftet skjermkort, hva gjorde du da? Hvilket hadde du før og hvilket har du nå?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du filmet PC-skjermen med telefonen din og screenshottet? :D :D :D Jajajaja.

Du oppgir svært lite info. Hvilket OS? Hvilken avspiller? Hvilken fil? Da du skiftet skjermkort, hva gjorde du da? Hvilket hadde du før og hvilket har du nå?

Haha, det var den enkleste måten da jeg aldri klarte å fremprovosere problemet når jeg skulle ta bilde av det.  :blush:

Grunnen til at jeg oppgir så lite informasjon er jo at jeg ikke vet hva slags informasjon man trenger, så det er fint at du sier det. Vær litt grei med meg, har ikke akkurat så mye greie på data  :blush:  :grin: Så nå prøver jeg å svare på best mulig måte. Har windows 8.1 pro, har prøvd media player classic home cinema og vlc. Alle filene jeg har prøvd skjer det samme med, de fleste er vel mkv eller mp4. Når jeg skiftet skjermkortet tok jeg det gamle ut og satt det nye inn (Haha) og installerte driver, passet på at det var nyeste versjon osv. Jeg hadde Geforce gtx 570 og har Geforce gtx 970 nå.

Igjen, jeg har ikke så greie på det her så vær snill med meg.  :scared:

Lenke til kommentar

Det der ser ut som en ræva rip med lav framerate eller noe. Har fått sånne greier på skjermen jeg også, med YIFY-filmer og andre crappy rip's.

Skjer det med andre ting som for eksempel YouTube eller Netflix? Hvis ja så spør igjen, hvis nei så last ned bedre rip's med høyere framerate :tease:

Lenke til kommentar

Det der ser ut som en ræva rip med lav framerate eller noe. Har fått sånne greier på skjermen jeg også, med YIFY-filmer og andre crappy rip's.

Skjer det med andre ting som for eksempel YouTube eller Netflix? Hvis ja så spør igjen, hvis nei så last ned bedre rip's med høyere framerate :tease:

Skjønner jo at det tydeligvis skjer på dårlige rip's, men når det også skjer på de som skal være gode og filer det ikke har gjort det på før. Det må jo være en grunn til at det plutselig har blitt sånn? 

Lenke til kommentar

Hmmm, ja da blir det plutselig et bedre mysterie å løse :) Høyreklikk på de filene som var bra før og sjekk bitrate opp mot de dårlige. Hvis det er ca lik bitrate så er nok det problemet uansett.

Ellers så bør du prøve å slette GeForce experience og driveren og bare ta en clean install. Hvis det ikke funker så blir det muligens litt vanskeligere å sette fingern på.

Lenke til kommentar

Det kan være to ting slik jeg ser det.

1. Minnekortet er ikke raskt nok.

2. Filmen er lagret i en dårlig codec for avspilling på mobil/for svak maskinvare.

TS filmet skjermen sin, det er ikke mobilavspilling :D

Det var jo ikke så lett og skjønne... Skulle kanskje lest hele tråden før jeg svarte.

Men da går vi til neste mulige synder. Nemlig harddisken. Dersom film ligger på en ekstern eller intern harddisk (ikke SSD). Så kan det være harddisken som stopper opp et lite øyeblikk. Akkurat lenge nok til at videoen blir som beskrevet.

Dette skjer på min bærbare hvert 5 minutt eller så fordi harddisken filmene ligger på er lettere skadet.

Lenke til kommentar

Det kan være to ting slik jeg ser det.

1. Minnekortet er ikke raskt nok.

2. Filmen er lagret i en dårlig codec for avspilling på mobil/for svak maskinvare.

TS filmet skjermen sin, det er ikke mobilavspilling :D

Det var jo ikke så lett og skjønne... Skulle kanskje lest hele tråden før jeg svarte.

Men da går vi til neste mulige synder. Nemlig harddisken. Dersom film ligger på en ekstern eller intern harddisk (ikke SSD). Så kan det være harddisken som stopper opp et lite øyeblikk. Akkurat lenge nok til at videoen blir som beskrevet.

Dette skjer på min bærbare hvert 5 minutt eller så fordi harddisken filmene ligger på er lettere skadet.

Frykta at det var tilfelle ja, men tror det må være forklaringen på problemet nå ja. Håpet selvfølgelig på en easy fix. Takk for svar, da er det bare å gå til innkjøp av ny harddisk  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...