Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Religion eksamen i morgen! HJELP ASAP

Anbefalte innlegg

jeg kom opp i muntlig religion, og jeg fikk tema etikk og jeg valgte problemstillingen hva er kjernen i kristen etikk, og hvorfor? 

Hva bør jeg fokusere mest på! og hva bør jeg lese på til samtalen etter presentasjonen. 

Og hva kan jeg trekke inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og hva bør jeg lese på til samtalen etter presentasjonen. 

her kan du få mer eller mindre spørsmål fra alt fra pensum, kan være greit å ha kunnskap om det meste (no sier eg ikkje at du skal pugge alt i boka, men det å kunne litt av alt kan være greit, men med mest fokus på temaaer rundt etikk, om eg ikkje tar feil er det vel eit helt kapitell i boka som handler kun om etikk (varierer gjerne fra bok til bok innenfor RLE).

Hva bør jeg fokusere mest på! 

Tenker iforhold til problemstillinga di at det kan være lurt å snakke litt generelt om kristendom, for å så gå inn på kjernen i kristens etikk (noe eg ikkje vil utale meg så mye om selv ettersom eg aldri var spessielt god innenfor kristendom kapitellene), tenker også at det kan gjerne være greit å sammenligne kristendom med ein anna religion, foreksempel Jødedommen (ettersom kristendom bygger på jødedommen om eg ikkje tar heilt feil) der du sammenligner likehetstrekk som har med etikk og gjøre, og se om det er noken store forskjeller eller forskjeller idet hele tatt.

Lenke til kommentar

og hva bør jeg lese på til samtalen etter presentasjonen. 

her kan du få mer eller mindre spørsmål fra alt fra pensum, kan være greit å ha kunnskap om det meste (no sier eg ikkje at du skal pugge alt i boka, men det å kunne litt av alt kan være greit, men med mest fokus på temaaer rundt etikk, om eg ikkje tar feil er det vel eit helt kapitell i boka som handler kun om etikk (varierer gjerne fra bok til bok innenfor RLE).

Hva bør jeg fokusere mest på! 

Tenker iforhold til problemstillinga di at det kan være lurt å snakke litt generelt om kristendom, for å så gå inn på kjernen i kristens etikk (noe eg ikkje vil utale meg så mye om selv ettersom eg aldri var spessielt god innenfor kristendom kapitellene), tenker også at det kan gjerne være greit å sammenligne kristendom med ein anna religion, foreksempel Jødedommen (ettersom kristendom bygger på jødedommen om eg ikkje tar heilt feil) der du sammenligner likehetstrekk som har med etikk og gjøre, og se om det er noken store forskjeller eller forskjeller idet hele tatt.

Takk for svar ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...