SAGE Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Skal sette opp et barebone-system til brudern, men er litt usikker på hvilket jeg skal anbefale. Her er valget: 1. shuttle sn41g2/sn45g med athlonXP2.5GHz Barton 2. shuttle sb61g2 med P4C2.6GHz--800buss Jeg har mest lyst å anbefale nr.2 fordi det har vel mulighet til seinere å bli oppgradert med en ExtremeEdition. Problemet er at han absolutt ikke er noen overklokker,mest mulig ytelse,tweake-type som jeg *grin* Faktisk så er det høyst usikkert om han i det hele tatt gidder å oppgradere maskina når den tid kommer....kjøper sikkert berre en ny en som er god nok... Dermed er det kansje like godt å gå for nr.1 i og med at han sparer ca.1000kr...men så var det det at oppgraderinger er det smått med og det vil jo påvirke eventuell salgspris igjen... Kansje jeg bør anbefale han å vente litt.... Hva synest dere? Og IKKE kom med noe AMD RULER,INTEL SUGER osv,osv... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 P4EE kommer jo til å koste flesk. Jeg hadde gått for AMD oppsettet, er jo billigere, og blir sikkert billigere å oppgradere. Stabilitetsproblemene som var med tidligere amd hk er nesten borte, så. Hvis ikke penger er et problem, kan han gå for P4, og kjøpe det beste, hvis ikke ville jeg selv valgt amd oppsettet. Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Ikke sikkert den koster flesk om et år... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Ikke sikkert den koster flesk om et år... Om et år så er den ikke i salg lenger. Intel bruker kun EE prosessoren sin i sin kamp mot AMD i mine øyne. Selges og i et meget begrenset opplag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå