Simen1 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg har problemer med scrolling(rulling) på musa. Selve rullehjulet ruller i "hakk", noe som egentlig er helt ok. Problemet er bare at rullinga på skjermen er svært uforutsigbar i forhold til slik hjulet føles. Dvs. hvis jeg ruller det som føles som 1 "hakk" så kan skjermbildet stå i ro noen ganger og andre ganger rulle 2 hakk nedover. Jeg har stillt inn driveren til å rule 3 linjer per hakk. Problemet er altså at musa ganske ofte ruller 0 eller 6 linjer i stedet for 3. Altså svært uforutsigbart og ujevnt. Jeg har prøvd nye drivere uten at det hjalp. Det å krysse av for "Bruk bare MS Office-kompatibel rulling" hjelper heller ikke. Batterinivået har heller ingenting å si. Hva kan jeg gjøre for å få bedre rulling? Mus: Logitech Cordless MouseMan Wheel (Produktnr: M-RK53) Musa ble kjøpt i 2000 og har alltid vært slik. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hvis du ikke installerer driverene da, men bruker Windows sin standardmusedriver med støtte for hjul? Hvis ikke det hjelper så er det vel selve scrollehjulet som er herpa og enten ikke registrerer scrollingen og legger på en ekstra senere Er det musen som er problemet kan du vel kanskje sende mail til butikken og si at det akkurat begynte å skje. En mus *bør* ha reklamasjonsrett på 3 år. Bare ikke si at du akkurat oppdaget det. Du har nemlig plikt på å melde fra asap det skjer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Har prøvd standard-driverene til Windows. Det fungerte like dårlig som før. Jeg tror reklamasjonen for mus og tastaturer er bare 2 år siden det er slitedeler som må anses som forbruksvare, og så tror jeg kvitteringen kan være rotet bort. Er det noen som kan bekrefte om reklamamasjonen på mus er 2 eller 5 år? Eller noen som kan gi noen flere tips om hva jeg kan gjøre selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå