Lucifer 666 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Har lyst på nytt (les brukt) skjermkort. Trenger ikke noe proffe greier. Bruker det mest til film titting på TV-out og litt spilling. Brukes mest til internett, og de spillene jeg spiller er mest rpg ikke simulator og krevende actionspill. (ikke til nå hverfall) Lurte litt på disse demokortene fra komplett, siden jeg har begrenset med penger å skal ha ny maskin fra jobben innen 2 år... Hva anbefaler dere?? Stor forskjell på disse kortene? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Er det foresten stor forskjeld på Abit Siluro og Gainward?? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hvis du skal ha noe som holder i mer enn et halv år bør du gå for et Radeon 9600 Pro eller bedre. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg ville kjøpt Gainward GeForce4 Ti4800SE 128MB DDR kortet de har. Det er et kort som er bra, og du får det til en billig penge. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Sitat fra test fra overnevnte kort: - Pluss: - Gjennomf©ªrt kvalitet - Utseende - Helt grei ytelse - Bra overklokkingsmuligheter - Minus: - Navnerot - AGP8x er ikke noe du trenger ellers (fra Gainwards hjemmesider): - Gainward's award winning High-Peformance/Wide-Bandwidth?hardware design integrating NVIDIA's latest GeForce? Ti 4800-SE graphics processor and 128MB(Samsung 4M*32/3.3ns or Hynix 4M*32/3.6ns) of the fastest DDR memory (BGA) - Default Core Clock/Memory Clock£º275MHz/550MHz Finn ut hva SE betyr (second edt.) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Joda, Geforce4Ti-kort er helt greie, men når du først skal betale 800 kr ville i hvertfall jeg blitt fristet til å få DX9. (Da teller jeg ikke med GeforceFX5200 som yter alt for dårlig) Dvs. Et Radeon 9600SE burde være midt i blinken. Dersom du vil ha Pro-versjonen må du helt opp i rundt 1500kr og det er kanskje litt mye? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Dvs. Et Radeon 9600SE burde være midt i blinken. Dersom du vil ha Pro-versjonen må du helt opp i rundt 1500kr og det er kanskje litt mye? Er det stor forskjeld på de da? Og eventuelt hva? Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg kjøpte MSI GFTI4800 (4600 m/8xagp) til ca 1200,- Rå ytelse for penga absolutt. Kortet er så og si bedre på alle områder enn FX5600 som koster ca 2k. Anbefaler deg virkelig å kjøpe den gode gamle TI serien, de gir virkelig rå ytelse for penga. Ville heller hatt TI4600 enn radeon 9600pro også, men det er kanskje bare min mening Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Dvs. Et Radeon 9600SE burde være midt i blinken. Dersom du vil ha Pro-versjonen må du helt opp i rundt 1500kr og det er kanskje litt mye? Er det stor forskjeld på de da? Og eventuelt hva? Forskjellen er ytelsen. Den står omentrent i stil til prisforskjellen. Jeg har ikke noen bencmark-sammenligninger men du finner kanskje om du leter litt. PS. Fokuser på om det er nok for den oppløsning og de spill du vil kjøre. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Har noen dårlig erfaring med demo kort?? Hva er den værste feilen en kan finne seg i? Kan man klage/returnere demo kort? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 1. Har ingen erfaring selv, men har bare hørt positivt fra venner. 2. Det står spesifisert hva "feilene" skal være. Normalt er det snakk om skadd emballasje, manglende kabler og drivere, manglende manual, eller det har vært testet og demokjørt (f.eks test av HW.no) 3. Du har full reklamasjonsrett og garanti og kan klage på det akkurat som vanlige varer. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Et Radeon 9600SE burde være midt i blinken. Det er jeg enig i, og da antar jeg at du mente Radeon 9600? Og ikke SE-varianten. Prisforskjellen er minimal, mens 9600 yter ganske mye bedre enn SE. (SE-varianten har minnebuss på 64-bit) Dette er en bedre løsning fordi du betaler noe sånt som 150 kroner mer enn et demo-brukt kort og får: -et helt nytt kort -bedre tv-ut? -samme ytelse -vifteløs og dermed lydløs kjøling -bundle med div. kabler osv. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 SE er som sagt forkrøplet av halvert minnebuss. Her har du ett som er et par hakk bedre Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg kan selge deg mitt Radeon 8500 brukt. Men ikke riktig enda. Send meg en "personlig melding", så kan vi snakke mer om det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Ingen av delene: Heller en av disse: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Førstnevnte er samme som de to som ble nevnt men noen hundrelapper billigere. Det sistnevnte koster ca det samme men yter en del bedre (128bit minnebuss i stedet for 64bit) PS. Radeon 8500 og Radeon 9000/9100/9200 er ca det samme. Dvs. de koster fra ca 5-600kr i butikken. (Så bruktprisen bør være en del lavere enn det) Endret 13. november 2003 av Simen1 Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Ja det er vel dette jeg har tenkt på i det siste vist ikke det ble demo kort da. Menmen. Må vente med bestillinga til i morgen kveld uansett for da kommer lønninga! Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 BTW: Betyr: "Maks. antall skjermer som støttes: 2" at man kan ha bilde både på TV'en og monitoren samtidig?? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Det er nok et ganske bra og greit skjermkort til den prisen, sikkert et lurt valg. Maks 2 skjermer: F.eks. skrivebord på pc, og vise film på tv samtidig ja. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Det er nok et ganske bra og greit skjermkort til den prisen, sikkert et lurt valg. Maks 2 skjermer: F.eks. skrivebord på pc, og vise film på tv samtidig ja. Okey. Gleder meg til det ligger i postkassa ja.... Takker alle for svar!! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå