Gå til innhold

Hjelp til valg av skjermkort

Lucifer 666

Anbefalte innlegg

Har lyst på nytt (les brukt) skjermkort.

Trenger ikke noe proffe greier. Bruker det mest til film titting på TV-out og litt spilling. Brukes mest til internett, og de spillene jeg spiller er mest rpg ikke simulator og krevende actionspill. (ikke til nå hverfall)

Lurte litt på disse demokortene fra komplett, siden jeg har begrenset med penger å skal ha ny maskin fra jobben innen 2 år...

Hva anbefaler dere??

Stor forskjell på disse kortene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitat fra test fra overnevnte kort:

- Pluss:

- Gjennomf©ªrt kvalitet

- Utseende

- Helt grei ytelse

- Bra overklokkingsmuligheter

- Minus:

- Navnerot

- AGP8x er ikke noe du trenger

ellers (fra Gainwards hjemmesider):

- Gainward's award winning High-Peformance/Wide-Bandwidth?hardware design integrating NVIDIA's latest GeForce? Ti 4800-SE graphics processor and 128MB(Samsung 4M*32/3.3ns or Hynix 4M*32/3.6ns) of the fastest DDR memory (BGA)

- Default Core Clock/Memory Clock£º275MHz/550MHz

Finn ut hva SE betyr (second edt.)

Lenke til kommentar

Joda, Geforce4Ti-kort er helt greie, men når du først skal betale 800 kr ville i hvertfall jeg blitt fristet til å få DX9. (Da teller jeg ikke med GeforceFX5200 som yter alt for dårlig)

Dvs. Et Radeon 9600SE burde være midt i blinken. Dersom du vil ha Pro-versjonen må du helt opp i rundt 1500kr og det er kanskje litt mye?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte MSI GFTI4800 (4600 m/8xagp) til ca 1200,-

Rå ytelse for penga absolutt. Kortet er så og si bedre på alle områder enn FX5600 som koster ca 2k.

Anbefaler deg virkelig å kjøpe den gode gamle TI serien, de gir virkelig rå ytelse for penga.

Ville heller hatt TI4600 enn radeon 9600pro også, men det er kanskje bare min mening ;)

Lenke til kommentar

Dvs. Et Radeon 9600SE burde være midt i blinken. Dersom du vil ha Pro-versjonen må du helt opp i rundt 1500kr og det er kanskje litt mye?

Er det stor forskjeld på de da? Og eventuelt hva?

Forskjellen er ytelsen. Den står omentrent i stil til prisforskjellen.

Jeg har ikke noen bencmark-sammenligninger men du finner kanskje om du leter litt. PS. Fokuser på om det er nok for den oppløsning og de spill du vil kjøre.

Lenke til kommentar

1. Har ingen erfaring selv, men har bare hørt positivt fra venner.

2. Det står spesifisert hva "feilene" skal være. Normalt er det snakk om skadd emballasje, manglende kabler og drivere, manglende manual, eller det har vært testet og demokjørt (f.eks test av HW.no)

3. Du har full reklamasjonsrett og garanti og kan klage på det akkurat som vanlige varer.

Lenke til kommentar
Et Radeon 9600SE burde være midt i blinken.

Det er jeg enig i, og da antar jeg at du mente Radeon 9600? Og ikke SE-varianten. Prisforskjellen er minimal, mens 9600 yter ganske mye bedre enn SE. (SE-varianten har minnebuss på 64-bit)

Dette er en bedre løsning fordi du betaler noe sånt som 150 kroner mer enn et demo-brukt kort og får:

-et helt nytt kort

-bedre tv-ut?

-samme ytelse

-vifteløs og dermed lydløs kjøling

-bundle med div. kabler osv.

Lenke til kommentar

Ingen av delene: Heller en av disse:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Førstnevnte er samme som de to som ble nevnt men noen hundrelapper billigere. Det sistnevnte koster ca det samme men yter en del bedre (128bit minnebuss i stedet for 64bit)

PS. Radeon 8500 og Radeon 9000/9100/9200 er ca det samme. Dvs. de koster fra ca 5-600kr i butikken. (Så bruktprisen bør være en del lavere enn det)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...