Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på karakter?

Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-P8zKbRH56D

I gym dette halvåret har vi hatt fire vurderingssituasjoner med karakter. Nr. 1 egentreningsposjekt, eller kalt ILD-prosjekt, hvor man fordyper seg i en sport, får å så vise den fram, nr.2 innlevering hvor man besvarer ulike spørsmål om helse og trening, nr 3. styrketester og nr.4 cooper-test. Jeg har ikke fått tilbake noe som helst vurdering på disse. Jeg vet at jeg fikk 6 på cooper-testen og styrketesten, utifra kravene for de ulike karakterene. Jeg har fått 5 i standpunkt uten noen begrunnelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går du vg3? I såfall teller nok mer enn bare dette halvåret, og det er i alle fall ikke bare disse vurderingene som teller. Innsats i timene, engasjement osv er viktig. Du kan jo spørre læreren din om en begrunnelse før du evt. velger å klage.

Jeg går vg3, og syns det er veldig dumt at gymlærere bryr seg så lite om karaktersetting, når den standpunktkarakteren tross alt teller like mye som alle andre. Jeg har også slitt med en gymlærer som ikke bryr seg og gjør så lite som mulig, veldig frustrerende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Går du vg3? I såfall teller nok mer enn bare dette halvåret, og det er i alle fall ikke bare disse vurderingene som teller. Innsats i timene, engasjement osv er viktig. Du kan jo spørre læreren din om en begrunnelse før du evt. velger å klage.

Jeg går vg3, og syns det er veldig dumt at gymlærere bryr seg så lite om karaktersetting, når den standpunktkarakteren tross alt teller like mye som alle andre. Jeg har også slitt med en gymlærer som ikke bryr seg og gjør så lite som mulig, veldig frustrerende.

Ja jeg går vg3. Jeg hadde fritak for vurdering i gym, i fjor. Vi har hatt få gymtimer pga, flytting til nytt skolebygg, egentreningstimer og at læreren har vært/er sykmeldt... så der har han lite å komme med!

Lenke til kommentar

Jeg syns det er dårlig gjort. Han kunne i alle fall gitt deg vurdering på egentreningsperioden, og siden du scorer fullt på både cooper og styrke syns jeg du fortjener 6. Vet ikke hvordan det fungerer å klage i gym, da :-(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Jeg hadde løping, løp 1500.. Han sa det var absolutt høy måloppnålse og hadde ingenting dårlig å kommentere. Men han "skulle" tenke/finne ut om det var 5 eller 6...

Lenke til kommentar

Enig med 42, ta det opp med læreren om hvorfor du har fått den karakteren. Det går også mye på hvordan du oppfører deg i timen, og hvor mye du gir av deg selv. Og den ILD oppgaven, den teller absolutt mye, så den kan fint trekke deg ned til en 5er om du fikk 6 på to andre tester. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...