Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Annonsere biler som ikke er i mitt eie?

Anbefalte innlegg

Vet det høres tåpelig ut, men er det lov å annonsere biler til salgs i Norge som man ikke eier?

Har lyst å starte med import av biler men jeg har ikke mer egenkapital enn at jeg klarer å ta en bil av gangen. Kan det være en ide å annonsere biler som står i Tyskland?

Fremgangsmåten blir da at jeg finner ett godt tilbud i Tyskland, legger til importavgiftene, reiseutgifter samt ett lite gebyr i prisen og legger annonsen ut på finn, om jeg får en kjøper så stikker jeg bare til Tyskland å henter inn bilen.. Kan det være en ide? Er nok en veldig treg måte å drive butikk på om det i det hele tatt lar seg gjøre..

Om dette høres helt bak mål ut, noe det sikkert gjør så er dere velkommne til å dele andre måter og tips generelt hvordan jeg kan komme igang. Konkrete tips om hvilke biler man kan tjene noen tusenlapper på osv, også gamle og billige biler!

Endret av Trevorphilips
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mange som driver på sånn. Ser stadig vekk bilder av biler fra andre land der det står at de skaffes.

Du bør isåfall ta det enten på bestilling etter ønske fra kunde eller som du selv sier at du legger ut annonse på biler til salgs der nede som du presiserer at du kan hente på en ukes tid. Jeg ville tatt depotitum på f.eks 10 % av kjøpesum fra kjøper før jeg hadde hentet bilen, da er du litt sikret. Vær obs på at det ikke akkurat er få folk som tenker som du gjør, så skal du lykkes bør du være god. Som selger har du ditt viktigste verktøy i kjeften og det er å snakke kjøpere trill rundt. Bilselgere er jo strengt talt noen kjeltringer alle sammen :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er mange som driver på sånn. Ser stadig vekk bilder av biler fra andre land der det står at de skaffes.

Du bør isåfall ta det enten på bestilling etter ønske fra kunde eller som du selv sier at du legger ut annonse på biler til salgs der nede som du presiserer at du kan hente på en ukes tid. Jeg ville tatt depotitum på f.eks 10 % av kjøpesum fra kjøper før jeg hadde hentet bilen, da er du litt sikret. Vær obs på at det ikke akkurat er få folk som tenker som du gjør, så skal du lykkes bør du være god. Som selger har du ditt viktigste verktøy i kjeften og det er å snakke kjøpere trill rundt. Bilselgere er jo strengt talt noen kjeltringer alle sammen :)

Takk for svaret ditt, da er det vell egentlig bare å sette i gang :) Depositum er også en god ide jeg ikke hadde tenkt på men som er en absolutt nødvendighet!

Hadde håpet å finne såpass gode tilbud at jeg ikke trengte å bruke kjeften for mye, det ligger ikke helt naturlig for meg, men vi får se hvordan det går. Som du sier er det mange om benet og de fleste har nok allerede god peiling på bil, men det skader ikke å prøve seg.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

En annen fordel er jo faktisk å sørge for at bilen du legger ut til salgs faktisk ikke blir solgt i mellomtiden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...