Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW e39 520i 1998 - Noe og gå for?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettermonterte lykter uten lyktespylere, og muligens uten høyderegulering. Det betyr at de ikke er skrevet inn i vognkortet, og vil ikke gå gjennom EU med mindre du har lyktespylere og høyderegulering på plass, for å så vise bilen hos BT.

Lenke til kommentar

Nja nå tror jeg du er litt på bærtur..

Jeg har hella facelift lykter på min 96 mod, (ikke jeg som har satt på men forrige eier) min har ikke noe lyktespylere og går fint gjennom EU, ser ikke noe relevant sammenheng å måtte ha lyktespylere for å kunne bruke facelift lykter heller.

 

Høydejustering kan jeg forstå men tviler sterkt på at det blir sjekket riktige lykter på en bil uansett, da er det mange som "kjører ulovlig" isåfall.

Lenke til kommentar

Det er nok ignoranse fra de som godkjenner bilen din. Blir du tatt inn på visning og kontrolløren har noe imot deg så må du fjerne det. Xenon må ha høyderegulering og lyktespylere for å være lovlige.

 

http://www.dinside.no/906401/kjoper-biler-med-ulovlige-xenon-lys

Det vanker også bøter om du ser stygt på politiet:

https://www.naf.no/tips-og-rad/i-trafikken/lover-og-regler/lysbruk-for-personbiler/

 

Jeg mente det var et unntak for biler som er importert med OEM xenon uten lyktespylere, men det ser ut som det ikke stemmer.

 

Men ærlig talt så får du neppe konsekvenser. Men en som kaller en 98-modell for facelift, samt har ulovlige lykter vil jeg neppe kalle en seriøs selger.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Da mangler bare fronten, baklyktene, motoren, listene, elektronikken, vindusheisene, air condition og Steptronic-spaken. Facelift er mer enn bare en ny front og noen fancy lykter. Teknisk så har den mer til felles med E60 pre-facelift enn E39 pre-facelift.

 

Men herregud, off topic nå da. Det er fortsatt en bil som TS kan vurdere. Diskusjonen eskalerte av at jeg pekte ut detaljer som ikke stemmer, fordi det irriterer meg.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Ettermonterte lykter uten lyktespylere, og muligens uten høyderegulering. Det betyr at de ikke er skrevet inn i vognkortet, og vil ikke gå gjennom EU med mindre du har lyktespylere og høyderegulering på plass, for å så vise bilen hos BT.

 

Det er nok ikke bare å montere lyktespylere og nivåregulering for å få lampene godkjente, OM, det er xenon..

Facelift-lamper er heller ikke synonymt med xenon, så det er jo forsåvidt ikke noe å henge seg opp i :)

 

Det å kalle en 98´ E39 for en facelift derimot ;)

Lenke til kommentar

Ikke noe å lure på, ville styrt unna. Hvis selger skal ha så mye men ikke engang klarer å ta vare på bilen (lyktene) så kan også andre ting vært behandlet med samme mentalitet. Du får ta valget selv, men som min far sa, det er masse bilær her i verden, man må ikke alltid ha den man har bestemt seg for.

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

snip

OT, Sjekket hva det ville koste å registrere en 2001 520ia 170hk på meg og joda, 741,- for ansvar/12000km/30% bonus, 200kr mer i måneden på ansvar enn en 325i 2002, morsomt at det er dyrere å forsikre en tyngre bil med automat og litt mindre hk.

 

(er 22 år gammel)

Lenke til kommentar

Du må for all del bare kjøpe en E39. Jeg er veldig fornøyd med min.

Jeg ville derimot anbefalt deg å lete litt videre, teste markedet i en liten stund, og aller helst spørre noen bekjente med peiling om hjelp.

Husk også å drite i felger, stereo eller whatever. Det er ting som du kan bytte selv.

 

Se litt på disse:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58868041

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=59384035

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60326329

 


OT, Sjekket hva det ville koste å registrere en 2001 520ia 170hk på meg og joda, 741,- for ansvar/12000km/30% bonus, 200kr mer i måneden på ansvar enn en 325i 2002, morsomt at det er dyrere å forsikre en tyngre bil med automat og litt mindre hk.

 

(er 22 år gammel)

 

 

Det er trolig rene statistikker som avgjør prisen.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det positive med e39 er at du får en veldig trygg og komfortabel bil for pengene det negative er dog at du må være klar for å måtte bruke endel penger og tid på vedlikehold noe som gjelder stort sett uansett om man kjøper en som har gått opp mot eller over 200 000km.

 

Det rimeligste bilholdet blir nok en så liten som mulig japansk bil med så lav km stand som overhode mulig fra tidlig nittitall, gjerne en mazda 323, mitsubishi colt, nissan sunny osv. med 1.3-1.6 liter bensiner som er bestefarkjørt under 100 000km, da får du en bil som holder i årevis med minimalt av vedlikehold og billig forsikring.

 

Hadde jeg vært i din posisjon hadde jeg kjørt volvoen noen år til jeg hadde hatt råd til å tenke litt mindre fornuftig hva gjelder bilkjøp.

Lenke til kommentar

Har aldri bestemt meg for bilen, har egentlig bare spurt om tips om denne type bil osv..

 

Jo det gjorde du :) Du prata om en 1998 modell du skulle se på, den med V6 motor, og nå har du endret forklaring til at du lurer på ang. denne type bil. Svar ærlig. 

 

For da kan jeg nemlig hjelpe deg.. E39 er en knall bil det, men det jeg anbefaler deg mest er å sjekke rusta på den bilen du er interessert i.. Du kan finne en du liker så godt som du vil ha det te! men så vil morroa være over om det blir å koste på rust enn bare bensin og olje til bilen.. Det er ganske selvforklarende å sjekke rust på en bil uansett, men søk litt på google da vel hvor er typisk E39 rust steder..

 

Jeg anbefaler deg uansett sterkt om å ikke kjøpe 520i, med mindre du bare skal fra A til B, de er ikke akkurat noe Racerbil..

Vil du ha en grei E39 kikk på 525i eller 528i.. De er også som regel stelt litt bedre med siden det har vært mer respekterte eiere av bilen ettersom de hadde en mer eksklusiv bil å passe på. Denne her f.ex: (BARE ETT EKSEMPEL)

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58986233&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...