Alexlinga Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Hei, vurderer sterkt en BMW jeg skal gå og se på, BMW e39 520i med 2,0 V6 150HK, er dette en bra bil? bil med svakheter eller noe? Bremseskiver og klosser er byttet heleveien rundt, nye dekk. vannpumpe byttet, abs styreenhet byttet, bærebru bak byttet, ny front rute, nye hovedlykter, viftereim, aircondition reim byttet. kmstand 160 000.. Tar gjerne imot tips, syns denne bilen ser bra ut og jeg liker den veldig godt i utseende, har ikke vært og sett på den enda, men om jeg får positiv tilbakemelding blir jeg jo selvfølgelig mere interessert! Ikke spørr meg hva bilen koster da det er urelevant! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Touring eller sedan? Det er en M52B20 i den, så er nok en rekkesekser hvis ikke noen har trylla voldsomt Motorene er solide nok, men bilen hadde fortjent en større motor spør du meg.. Ellers, så syns jeg det høres ut som det er gjort en del ting som jeg syns var både litt tidlig (km-messig) og noe i overkant, men det får så være.. Det er jo bare å se over for rust i kanaler/rundt jekkpunktene og bagasjeluke, men ellers så kommer jo alt ann på prisen, (som alltid) så for å gi deg noe hint om den er verdt det er ikke den helt irrelevant.. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Sedan dette, får vell bare si prisen, 45 000,- vil han ha for denne. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Hadde ALDRI betalt 45 tusen for en 520!! er ikke V6 motor forresten men rekkesekser, så på engelsk Straight Six eller S6, men samma det. Har du link til bilen det gjelder? den bilen bør være bra! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 For 45 laks bør den være dønn strøken, med skinn og litt forskjellig utstyr Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) Sedan dette, får vell bare si prisen, 45 000,- vil han ha for denne. Jeg har sett bedre priser, men du betaler egentlig bare for lav kilometerstand da. Som nevnt bør du sjekke kanaler, men du bør også sjekke bensinlokket, bakluken og dørkarmene for rust. Om kjølesystemet ikke er overhalet så kan du forvente at du må bytte radiator og evt. noen slanger på rundt der du er nå, så du bør forberede deg på det. For den prisen der så ville jeg heller gått for en facelift-modell, som har større motor og er generelt mye sprekere i design og utstyr enn pre-facelift. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58789496 Hadde ALDRI betalt 45 tusen for en 520!! er ikke V6 motor forresten men rekkesekser, så på engelsk Straight Six eller S6, men samma det. Har du link til bilen det gjelder? den bilen bør være bra! Inline six, I6. Endret 7. juni 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Stort sett det meste kan være galt på en så gammel bil, og særlig BMW som svært ofte er hardt kjørt. Hvis du er skikkelig uheldig med ditt kjøp kan du lett ende opp med å bruke det samme som kjøpspris, 45 tusen, hvert år for å holde den i drift. Med mindre du skrur selv da. Kjenner selv et knippe folk som har BMW og bemerkelsesverdig mange av dem er stadig vekk raka fant pga reparasjoner på disse bilene, dette er ulike modeller da. Ta en grundig verkstedsjekk på den før kjøp hvertfall av en som er mekaniker eller kyndig sådan, og sjekk grundig underside og hjulbuer for rust. E39 ruster ikke akkurat minst. Og husk at det er mange sånne biler der ute og trolig ganske lett å presse den prisen ganske betydelig. Ikke la deg rive med og gå for den første du finner, det er typisk noob mistake. Let grundig og ta et godt holdt eksemplar til en god pris. Mange forventer dessverre fantasipriser bare fordi det er en BMW. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Sedan dette, får vell bare si prisen, 45 000,- vil han ha for denne. Jeg har sett bedre priser, men du betaler egentlig bare for lav kilometerstand da. Som nevnt bør du sjekke kanaler, men du bør også sjekke bensinlokket, bakluken og dørkarmene for rust. Om kjølesystemet ikke er overhalet så kan du forvente at du må bytte radiator og evt. noen slanger på rundt der du er nå, så du bør forberede deg på det. For den prisen der så ville jeg heller gått for en facelift-modell, som har større motor og er generelt mye sprekere i design og utstyr enn pre-facelift. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58789496 Hadde ALDRI betalt 45 tusen for en 520!! er ikke V6 motor forresten men rekkesekser, så på engelsk Straight Six eller S6, men samma det. Har du link til bilen det gjelder? den bilen bør være bra! Inline six, I6. Jajaja whatever http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-six_engine Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 hvor mye burde jeg gi for denne da? Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 hvor mye burde jeg gi for denne da? Er du seriøs eller? Vi har jo ikke engang sett ossen bilen ser ut. Link or gtfo. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 mellom 3 000.- og 50 000,- avhengig av stand, utstyr, km osv. Lenke til kommentar
p10 Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Ville vurdert en større motor enn denne. 520en er lettere asmatisk! F.eks denne: http://www.finn.no/58986233 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Jajaja whatever http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-six_engine Du hadde riktig du også. Var bare S6 jeg stusset over. hvor mye burde jeg gi for denne da? Det er umulig å si uten å vite tilstand på bilen. Selv med Finn-annonsen så vil du bare få et røft estimat. Lav kilometerstand er absolutt en god grunn til bumpe opp prisen, men med tanke på at det er en 98-modell så ville jeg gitt TOPPEN 40-tusen om den var helt strøken og topp utstyrt. Ville vurdert en større motor enn denne. 520en er lettere asmatisk! F.eks denne: http://www.finn.no/58986233 Jeg ville aldri kjøpt en med så høy kilometerstand på seg. Den ligger i faresonen for runde to på kjølesystemet, samt VANOS og registerkjedet. Om TS har kjørt med en 740 GL med 116 hestekrefter så skal selv en 150hk 520i pre-facelift være imponerende. En uerfaren sjåfør uten bonus har heller ikke råd til å forsikre 193 hestekrefter. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Om du får den for 40ooo er prisen helt ok med tanke på km. E39 er kjent for å ha særdeles lite feil og motorene er sterke på disse. Som i solide, bilen er ikke en racerbil men helt ok motorisert for daglig bruk. Link til annonse? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Eksempel på samme som TS hinter til: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60161252&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Tror jeg heller ville satsa på en 528i, man får de i god tilstand til 50 000,- men å betale så mye for en 520i, nei da orker jeg ikke være her mer Over og ut. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 528 til den prisen er en vits. Når høyere klasse biler begynner å bli så billige er det en mer enn sterk indikasjon på at de er oppbrukte. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Eksempel på samme som TS hinter til: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60161252&searchclickthrough=true Wat. Det der er ikke en facelift. Det er en pre-facelift med ulovlige facelift xenon-lykter. 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Ville nok gått for 530 som ett minimum selv på en så stor bil, synes 325i'en min kunne tatt fordel av litt mer effekt under høyrepedalen, så man hadde sluppet å måtte satse så mye for å få han sidelengs på tørrasfalt Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) Skulle gjerne hatt en M5, men så koster min bil allerede 12.000 i året for ansvar hos Gjensidige. Man må være realistisk når TS kommer med biler til 45.000. Jeg er enig i at 150 hestekrefter er slapt på en så tung bil (Selv min med 170hk føler jeg blir dårlig utnyttet), men for en på 17 år med et snev over 40.000 å bruke så tror jeg han skal være meget fornøyd med 150 hestekrefter, spesielt her i Norge hvor alt over 100 er imponerende. Endret 7. juni 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå