Simen1 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg har en Seagate 160 GB med 2 MiB buffer. Den inneholder to partisjoner: 10 GB til OS, og 150 GB til brukerfilene mine. Begge er NTFS. Nå har jeg nettopp kjøpt en til disk. Det er en Seagate 160 GB med 8MiB buffer. Nå vil jeg klone hele den gamle harddisken helt identisk over på den nye, så jeg får kjørt OS'et fra den med 8 MiB buffer. (Den gamle disken skal jeg muligens selge, eller benytte i en annen PC.) Hvordan kan jeg gjøre det enklest mulig? Partition Magic bruker tar bare 1 partisjon av gangen og bruker utrolig lang tid. Finnes det noen enklere programmer som gjør dette i 1 operasjon og kanskje bruker litt mindre tid? Gjør Norton Ghost dette? Andre programmer? Noen tips? Lenke til kommentar
darker Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg ville nok gått for Ghost, Norton fungerer, men har et annet progam i bakhodet som jeg lurer på om bare het Ghost.. litt usikker der. Er uansett utrolig enkelt med riktig programvare Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Har brukt Ghost til dette i alle år og jobben er gjort ca 30 min. Tips:Bruk din gamle harddisk som backup hvis ting går galt i fremtiden. Sparer mye tid på reinstallere alt. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Tror dette skal gå bra Med Norton Ghost. Diskene er jo nesten identiske, så prøv å bruk NG og ghost ny disken med imaget. Koble derretter av gamle disken og start opp med den nye, da ser du jo raskt om det gikk eller ikke. Bare ikke slett noe på gamle disken før du vet det har fungert. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Takk for hjelpen folkens! Da blir det "Norton Ghost". ("Ghost" er vel fra den tiden før Norton kjøpte det opp) PS. Jeg kommer sikkert med en tilbakemelding på hvordan det gikk fordi det kan være interrersant info om det er flere som lurer på det samme og leser denne tråden. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Ultimate Boot CD - http://www.ultimatebootcd.com/ Denne inneholder masse nyttige verktøy, blant annet disk kloningsverktøy. Denne anbefales STERKT! Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg har brukt "Drive Image" til slike operasjoner en del ganger nå, og det har aldri vært noe problemer med det. Virker vel omtrent på samme måte som "Norton Ghost". Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Gå for ghost. Simply det best. Sett i begge diskene og ta disk to disk så har du fått alt over. Fins sikkert andre programmer også, men ghost funker yppelig og får plass på en floppydisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå