Gå til innhold

Hjelp til gaming-PC som også kan brukes til skole

Anbefalte innlegg

Skal til høsten starte på skole og trenger dermed ny PC. Har fra før av en stasjonær gaming-pc, men denne begynner å bli utdatert, så trenger noe nytt og heftig til gaming. Da jeg skal bruke den til skole ønskes det at den ikke er større enn 15". Har tittet litt og vurderer for øyeblikket http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651s-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10630483

Ønsker en pc som kan spille de nyeste spillene i flere år fremover på høy grafikk. Pris er ikke så farlig, men omtrentlig rundt 15K

Håper på noen gode råd og innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, vurderer også dette. Problemet er at det er svært minimalt med komponenter jeg kan beholde fra den gamle. Kabinett og 2 hardisker er alt, resten må nesten byttes ut. 

Men som sagt vurderer jeg å bruke rundt 12K på ny stasjonær, samt 3-4 på en billigere laptop til studiene. Derfor jeg trenger hjelp, sliter litt med å velge.

Endret av Poreto
Lenke til kommentar

Nå kan du velge brukt, LGA 1155 så sant det minimum er i5 2500k og r9 280x samt 8 GB ram og en 250 GB SSD.

Det burde holde for de fleste spill, du burde få et tilsvarende brukt oppsett under 7000 kr om du er heldig.

Har du noe tilsvarende er de fremdeles brukbart, burde være cooler master 212 evo så kan man vurdere overklokking.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...